تأثیر آموزش فراشناخت و گرایش به تفکر انتقادی، روحیه پرسشگری و پیشرفت تحصیلی در درس علوم دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تأثیر آموزش فراشناخت و گرایش به تفکر انتقادی، روحیه پرسشگری و پیشرفت تحصیلی در درس علوم دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تأثیر آموزش فراشناخت و گرایش به تفکر انتقادی، روحیه پرسشگری و پیشرفت تحصیلی در درس علوم دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تأثیر آموزش فراشناخت و گرایش به تفکر انتقادی، روحیه پرسشگری و پیشرفت تحصیلی در درس علوم دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تأثیر آموزش فراشناخت و گرایش به تفکر انتقادی، روحیه پرسشگری و پیشرفت تحصیلی در درس علوم دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی :

تعداد صفحات :۲۲

چکیده مقاله:

هدف این پژوهش بررسی تأثیر آموزش فراشناخت و گرایش به تفکر انتقادی، روحیه پرسشگری و پیشرفت تحصیلی در درس علوم دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی بوده است. نظر به ماهیت موضوع مورد مطالعه و سایر ویژگی های تحقیق این پژوهش به لحاظ هدف، کاربردی و به لحاظ روش، شبه آزمایشی و از نوع پیش آزمون – پس آزمون با گروه گواه است. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان دختر پایه ششم مدارس ابتدایی دولتی شهرستان خواف هستند که در سال ۹۵ – ۹۴ مشغول به تحصیل بوده و تعداد آنها ۱۲۰۲=N نفر بود. نمونه آماری در این پژوهش تعداد ۶۰ نفر از این دانش آموزان دختر پایه ششم بود. از این تعداد، ۳۰ دانش آموز در گروه آزمایش و ۳۰ دانش آموز در گروه کنترل به عنوان نمونه مورد نظر به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. گردآوری داده ها با استفاده از پرسش نامه گرایش به تفکر انتقادی، سنجش روحیه پرسشگری و نمرات پیشرفت تحصیلی در درس علوم صورت گرفته است. در این پژوهش پایایی پرسش نامه گرایش به تفکر انتقادی و سنجش روحیه پرسشگری با استفاده از آلفا ی کرونباخ ۰ما که به ترتیب /۶۸ و ۰/۷۲ به دست آمد. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS به دو روش آمار توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و سطح معنی دار آماری ۰/۰۵= آلفا در نظر گرفته شد. از آزمون آماری مناسب نظیر t مستقل، همبستگی پیرسون، تحلیل کوواریانس استفاده شد. نتایج نشان داد که آموزش فراشناخت و گرایش به تفکر انتقادی، روحیه پرسشگری و پیشرفت تحصیلی درس علوم دانش آموزان تأثیر مثبت دارد. همچنین فقط بین گرایش به تفکر انتقادی و روحیه پرسشگری رابطه وجود دارد ولی بین مؤلفه های گرایش به تفکر انتقادی و پیشرفت تحصیلی درس علوم و همچنین بین روحیه پرسشگری با پیشرفت تحصیلی درس علوم، رابطه معنی داری وجود ندارد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.