بررسی و مقایسه تاثیر سبک های مدیریتی بر رضایت شغلی کارکنان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسی و مقایسه تاثیر سبک های مدیریتی بر رضایت شغلی کارکنان دارای ۱۴۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی و مقایسه تاثیر سبک های مدیریتی بر رضایت شغلی کارکنان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
فصل اول
مقدمه:
دانش مدیریت گسترشی ویژه یافته و هم اکنون شمار دانشکده های مدیریت در سراسر جهان فزونی یافته و از یک سو بسیاری از مردم برای کامیابی در کار پیشه ای در پیش خواهند گرفت و خود را با اصول و مفاهیم تازه مدیریت آشنا می سازند و از سوی دیگر سازمانهای دولتی و غیردولتی برای بالا بردن اثر بخشی و کارایی خود کارکنانی که به کار می گیرند در ترویج و به کار گرفتن دانشهای تازه مدیریت کوشش زیادی انجام داده- اند.(دادستان،۱۳۷۰،ص۱۵)
نیاز به مدیریت و رهبری در همه زمینه های فعالیت اجتماعی حساس و حیاتی است.این نیاز به ویژه در نظام های آموزش وپرورش اهمیت بسیار دارد زیرا آموزش و پرورش نقش اساسی از لحاظ گردش امور جامعه و تداوم و بقای آن بر عهده دارد و رهبری و مدیریت اثر بخش لازمه وتهیه اجرای برنامه های آموزشی و پرورش نتیجه بخش و کیفی است.در نیم قرن اخیر شیوه های مدیریت و رهبری در نظام های آموزشی دستخوش تغییرات قابل ملاحظه ای شده است.(علاقبند،۱۳۸۰،ص۱۲۳)
در کشور ما با توجه به مسئله مدیریت تقریباً از سی سال پیش ابتدا از طریق ارائه دروس و سپس ایجاد رشته تحصیلاتی دانشگاهی در این زمینه آغاز شده ولی اخیراً در پی گسترش نظام آموزشی ضرورت بهسازی کیفیت نتایج آموزشی مسئله مدیریت و انواع سبک های آن بیش از پیش اهمیت یافته است ولی باید اعتراف کرد که مدیریت هنوز جایگاه خود را در نظام آموزشی احراز نکرده است.(همان منبع،ص۶)
با توجه به اینکه موضوع مورد نظر،یعنی بررسی سبک های مدیریت آموزشی بر رضایت شغلی کارکنان برای گروه مدیریت آموزشی مهم وحساس می باشد و این رشته تخصصی و علمی با تجربه در عرصه عمل ویادگیری پیوند عمیقی دارند.(شفیع آبادی،۱۳۸۲،ص۱۸)
ضرورت مدیریت در سازمان ها موجباتی را فراهم می کند که مدیر با اتخاذ روش ها و سبک های خاص ومنطبق بر محیط سازمانی ضمن اجرای مقررات سازمان،رهبری و هدایت گروهی را نیز عهده دار شود و با بکار گیری آگاهی یافته و توسل به آن بازدهی سازمان را افزایش دهد،در نیم قرن اخیر شیوه های رهبری در اکثر ادارات دستخوش تغییرات قابل ملاحظه ای شده است.انتخاب روش و سبک مدیریت از طرف مدیر با خواست سازمان،موفقیت زمانی فرد مدیر و کارکنان زیر دست او و …بستگی دارد.امروزه شیوه های مدیریتی خاص بر ساختمان های اداری و نهادهای دولتی و خصوصی حکم فرماست که هر کدام بنابر سبک و ایده و تنظیم برنامه خاص خود،نقاط قوت و ضعف مربوط به خود را دارا می باشند.(عسگریان،۱۳۷۲،ص۷۵).
بیان مسئله:
از مسائلی که تأثیر به سزایی در تقویت و بالا بردن خدمات یا تولیدات در هر اداره و سازمانی دارد مسئله علاقه در رضایت شغلی کارکنان است و به طوری است که این مسئله را نمی توان نادیده گرفت،لذا موفقیت یا عدم موفقیت در هر سازمان و اداره بستگی به رضایت شغلی کارمندان و مدیران دارد.رضایت شغلی رضایت خاطری است که کارگر و کارمند از کار خود بدست می آورد که این رضایت خاطر ممکن است به خاطر داشتن همکاران خوب،دستمزد کافی،راحتی کار و… باشد به عبارت دیگر رضایت شغلی علاقه و دلبستگی است که فرد نسبت به شغلش دارد و او را وادار به انجام کار به نحو مطلوب می کند.(میلانی فر،۱۳۸۲،ص۲۷۱)
از آنجا که انسانها دارای تفاوتهای فردی هستند و این یک پدیده کاملاً طبیعی است و مدیران آموزشی ما هم از این قائده مستثنی نیستند نمی توانیم انتظار داشته باشیم که مدیران آموزشی به یک نحو با کارکنان برخورد می کند ولی از آنجا که رضایت شغلی کارکنان یک مسئله مهم و اساسی است و نقش به سزایی در عملکرد صحیح داشته باشد که بیشترین رضایت شغلی را در کارکنان به وجود آورند.
از آنجایی که عدم رضایت شغلی زیردستان یک مدیر می تواند تأثیر بسزایی در بازخورد صحیح آن داشته باشد برخورد لازم دانستم که تحقیق خود را در این زمینه انجام دهم که آیا سبک های مدیریتی بر رضایت شغلی کارکنان تأثیر دارد یا نه؟
واژگان لاتین:
برنامه ریزی 1-Plannig
سازماندهی 2-Organizing
هدایت ورهبری 3-Ieader ship
مدیریت آموزشی 4-Education Managment
نیروی انسانی 5-Man Power
مدیریت دموکراتیک 6-Democratic Management
تصمیم گیری 7-Decision Making
مدیریت مشارکتی 8-Participative Management
سبک مدیریت 9-Management Style
مدیریت علمی 10-Scientific Management
مکتب اداری 11-School Aelminis tration
نظریه بوروکراسی 12-Bureacracy theory
مکتب روابط انسانی 13-School human Relations
مدیریت کلاسیک 14-Classic Management
رضایت شغلی 15-Job Satis faction
رضایت درونی 16-Inner Satisfuction
رضایت بیرونی 17-external satis faction
نظریه نیازها 18-Needs theory
نظریه انتظارات 19-Expectations theory
نظریه نقش 20-Role theory
عزت نفس 21-Self-steam
ارضای خواسته ها 22-Satisty-demonds
صمیمیت 23-Intimacy
نظریه کامروایی نیاز 24-theory success reguires
نظریه گروه مرجع 25-Reference group theory
نظریه روابط انسانی 26-Human Relation theory
منابع و مآخذ:
۱) سیف، علی اکبر،(۱۳۷۰)، روانشناسی پرورشی، انتشارات آگاه.
برای مشاهده فایل های مشابه پیشنهاد میکنیم سبک مدیریت مدیران و رضایت شغلی کارکنان را لطفا ببینید.
۲) عسگریان،مصطفی،(۱۳۷۶)، سازمان و مدیریت آموزش و پرورش، تهران، انتشارات امیرکبیر.
۳) سرکارآرانی، محمد رضا،(۱۳۷۰) کلیات مدیریت آموزشی، کاشان، دانشگاه، جزوه درسی.
۴) دلاور، علی،(۱۳۸۲)، روش های تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران.
۵) رضائیان، علی،(۱۳۷۹)، مبانی سازمان مدیریت، تهران، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها.
۶) هرولد- کونتز، اودانل- سیریل، ویهریخ- هانیز،(۱۳۷۰)، ترجمه طوسی- محمد علی، علوی- سید امین الله، فرهنگی- علی اکبر، مهدیان- علی، اصول مدیریت، (جلد اول)
۷) علاقه بند، علی،(۱۳۸۰)، اصول مدیریت آموزشی، انتشارات آزمایشی متون درسی دانشگاه پیام نور، چاپ یازدهم.
۸) علاقه بند، علی،(۱۳۸۱)، مدیریت عمومی، تهران، نشر روان.
۹) علاقه بند، علی،(۱۳۷۹)، مقدمات مدیریت آموزشی، ویرایش سوم، تهران، بعثت.
۱۰) صافی، احمد،(۱۳۸۰)، آموزش و پرورش سه گانه،تهران، سازمان مطالعات و تدوین کتب علوم انسانی.
۱۱) عمادزاده، مصطفی،(۱۳۷۴)، اقتصاد آموزش و پرورش، جهاد دانشگاهی، اصفهان.
۱۲) شفیع آبادی، عبدالله،(۱۳۸۲)،راهنمایی و مشاوره شغلی وحرفه ای ونظریه های انتخاب شغل،چاپ چهارم، انتشارات رشد.
۱۳) سرمدی، محمد رضا،(۱۳۸۱)، مدیریت اسلامی، انتشارات پیام نور، تهران.
۱۴) هرسی- پال، بلانچارد- کنت،(۱۳۶۵)،مدیریت در رفتار سازمانی،کاربرد منابع انسانی، ترجمهعلی علاقه بند، تهران، انتشارات امیرکبیر.
۱۵) طوسی، محمدعلی،(۱۳۷۲)،مدیریت ورهبری آموزشی،تهران.
۱۶) بازاللهی، محمد،(۱۳۸۱)،مدیریت مراکزپیش دبستانی،خرمشهر.
۱۷) مالک،فرهاد،(۱۳۸۶)،حرفه مدیریت، انتشارات سازمان مدیریت صنعتی، تهران.
۱۸) فرشاد، مهری،(۱۳۷۸)، نگرش سیستمی، تهران، انتشارات امیرکبیر.
۱۹) الوانی، سیدمهدی،(۱۳۸۶)، مدیریت عمومی، تهران، نشر نی.
۲۰) فیضی، طاهره،(۱۳۷۴)،مبانی سازمان و مدیریت، دانشگاه پیام نور.
۲۱) اقتداری،علی محمد،(۱۳۷۵)، سازمان و مدیریت سیستم و رفتار سازمانی، انتشارات دانشگاه علوم اداری و مدیریت بازرگانی، تهران.
۲۲) صادقپور، ابوالفضل،(۱۳۵۳)، نظریه جدید سازمان، مدیریت و علم مدیریت، تهران، مرکز آموزش مدیریت دولتی.
۲۳) پارسا،محمد،(۱۳۷۲)، روانشناسی تربیتی، انتشارات بعثت.
۲۴) سلطانی، ایرج،(۱۳۷۷)، الگوی پیشنهادی در جهت خودسنجی مدیران، ( فصل نامه آموزش و پرورش، دوره پنجم، شماره ۲۲) انتشارات مهیا.
منابع اینترنتی:
www.maghaleh.met/content….13861.http:ll
۲.http:ll thesis.vi.ac.ir/abstracts/edu
۳.www.dramsqqtchi.ir
۴.http:ll datababase.ir qadoc.qc.ir
۵.www.maghaleh.net
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.