بررسی نیازهای مشتری و آنالیز محصول نهایی براساس مسایل ارگونومیک


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی نیازهای مشتری و آنالیز محصول نهایی براساس مسایل ارگونومیک دارای ۱۳۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی نیازهای مشتری و آنالیز محصول نهایی براساس مسایل ارگونومیک  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

فصل اول    3
شناخت    3
۱-۱ موضوع    3
۱-۱-۱-تعیین گرایش و عنوان پروژه    3
۱-۱-۲ –تعیین صورت مساله وتفسیر مشکل    4
وضعیت اولیه    4
همانطور که عنوان شد نمونه های موجود غرفه ها دونوع هستند : غرفه های پیش ساخته وخودساز.    4
وضعیت ثانویه    5
ارائه ایده    5
مدولار کردن غرفه برای:    5
برای ساخت یک غرفه نیاز به متخصص هایی ازقبیل:    6
۱-۱-۳- تعیین انتظارات کارفرما و محدودیت پروژه    9
۱-۱-۴- تعیین استرات‍ژی و اهداف کلان پروژه    10
۱-۲ فرآیند برنامه ریزی    11
۱-۲-۱- تعیین روند پروژه    11
۱-۲–۳ تعیین منابع و روشهای گردآوری اطلاعات    12
فصل دوم    12
۲-۱-۱ تاریخچه محصول    12
۲-۱-۲- زیبایی شناسی محصول    17
۲-۱-۳-مشخصات کلی و عملکرد فنی    18
عکس شماره ۲-۴    19
غرفه ها دودسته هستند :  غرفه های پیش ساخته وغرفه های خودساز.    20
غرفه های پیش ساخته:    20
دراین غرفه ها جزئیات از پیش ساخته شده و طراح پس از گرفتن ابعاد واندازه طرح خود را ارائه می دهد. سپس با قطعات از پیش ساخته شده طرح مورد نظر را اجرا می کنند کف این غرفه ها پوشیده از موکت می باشد که می توان انواعی از متریال های مختلف را بدان اضافه کرد.    20
از بزرگ ترین و مهمترین مشکلات در هر دو نوع این غرفه ها که به صورت عمده وجود دارد می توان به موارد ذیل اشاره کرد:    20
۲) طریقه حمل ونقل.    20
۳) نداشتن قابلیت استفاده مجدد وغیره.    20
۱) مدولار بودن غرفه برای.    20
ویژگیهای گروه استفاده گر    21
۲-۲-۱ گروههای مرتبط با محصول    21
گروه های معین استفاده کننده    22
۲-۲-۳- فرهنگ، هویت و جایگاه اجتماعی استفاده گر    23
۲-۲-۴- قدرت اقتصادی استفاده گر    24
۲-۲-۵- نیازهای زیبایی شناسی گروه استفاده گر    24
۳-۷- فرم و عملکرد    29
۴-۷- فرم و مد    31
۲-۲-۶- فاکتورهای انسانی ( آنتروپومتری و ارگونومی )    34
ابعاد استاندارد    35
۲-۲-۷- رفتار مصرف    37
الگوریتم استفاده از محصول    38
۲-۳- ویژگی های محیط استفاده    40
۲-۳-۱ -تاثیر متقابل و عملکرد    40
۲-۳-۲- مسایل زیست محیطی و طراحی سبز    41
۲-۳-۳- تاثیرات تخریبی محیط بر محصول    41
۲-۳-۴- شرایط اقلیم محیط    43
۲-۴- ویژگی های تولید    44
۲-۴-۱- تیراژ تولید    44
۲-۴-۲- مواد اولیه    45
ـ  نئوپان    45
۲-۴-۳- تولید پذیری و فرآیندهای تولید    46
۲-۴-۴- مونتاژ و کنترل کیفیت    50
۲-۴-۵- حمل و نقل و انبار    51
بسته بندی    52
خصوصیات فنی و زیبایی شناسی بسته بندی    53
۲-۴-۶- نصب    59
۲-۵- ویژگی های بازار مصرف    61
۲-۵-۱- هزینه ها و قیمت تمام شده    61
۲-۵-۲- میزان نیاز بازار    65
۲-۵-۳- رقابت    66
۲-۶- نمونه های موجود    68
۲-۶-۱- نمونه های مدولار    68
۲-۶-۲- نمونه های زیبایی شناسی    73
۲-۷- تحلیل و نتیجه گیری    76
۲-۷-۱- توضیحات    76
۲-۷-۲- لیست بایدها و نبایدها    78
فصل سوم : ایده پردازی و طراحی    81
فصل چهارم    104
تجزیه و تحلیل ایده ها    104
۴-۱- پالایش ایده ها    104
فصل پنجم : تصمیم گیری    107
۵-۱- تعیین اولویت معیارها    107
۵-۲- انتخاب طرح برتر    108
فصل ششم: تکمیل و اجرا    115
۶-۱- نقشه های فنی    115
۶-۲- تکمیل نهایی و ارائه گرافیکی    118
فهرست منابع و ماخذ    136

پایان نامه بررسی وشناسایی کامل مشکل و شناسایی دقیق نیازهای مشتری وآنالیزکامل محصول نهایی براساس مسایل آرگونومیک

فصل اول
شناخت
۱-۱ موضوع
۱-۱-۱-تعیین گرایش و عنوان پروژه
درطی این پروژه تلاش براین است تا روندی برای پیشبرد پروژه انتخاب شود تا به بهترین حالت مشکلات را برطرف نماید؛ براین اساس و باتوجه به انتظارات استاد محترم راهنمای پروژه روند کلی پروژه بر اساس شناسایی و تفسیرمشکل به صورت کامل وهمچنین شناسایی گروه های استفاده کننده است که درنهایت با این بررسی وشناسایی کامل مشکل و شناسایی دقیق نیازهای مشتری وآنالیزکامل محصول نهایی براساس مسایل ارگونومیک وابعاد آنتروپومتریک،مسایل مربوط به فرم وزیبایی وآنالیز استیتیک محصول،توجه به محصول در محیط استفاده وهمچنین در کنار محصولات دیگر در غرفه های نمایشگاهی و…..به ارائه طرح های متنوع بر اساس لیست بایدها پرداخته ودر نهایت از بین طرح های ارائه شده،طرح برتر انتخاب شده و پرزانته نهایی بر اساس این طرح صورت پذیرد.
۱-۱-۲ –تعیین صورت مساله وتفسیر مشکل
نام تولید : غرفه های نمایشگاهی که به تبادل اطلاعات و تکنولوژی می پردازند و نه صرفا نمایش محصولی خاص.
مکان استفاده : نمایشگاهها که در این پرئژه محدود به نمایشگاه بین المللی تهران می باشد.
طرح مشکل:
۱)    نداشتن قابلیت استفاده مجدد.
۲)    انبارداری.
۳)    طریقه حمل ونقل.
۴)    نداشتن هارمونی مناسب.
۵)    مشکل اتصال قطعات مختلف.
۶)    مشکل بودن هماهنگی سیستم روشنایی با سازه های فضایی غرفه.
۷) زمان زیادی که صرف اجرا و همچنین تخریب می شود.
۸) عدم تاثیر بر محصولات نمایشی یا تبلیغی.
وضعیت اولیه                                      
همانطور که عنوان شد نمونه های موجود غرفه ها دونوع هستند : غرفه های پیش ساخته وخودساز.                       
در غرفه های پیش ساخته بیشتر از پیچ ومهره استفاده می شود و می توان  آنها را مجددا باز و بسته کرد .در این غرفه ها ورقه های کف اجاره داده می شود وبعضی بعداز استفاده آنها را آب کرده ومجددا می سازند در این نوع غرفه ها طراح برای طرح زدن از محدودیت های خاصی برخوردار است و تنها می تواند در محدوده یکسری متریال و فرمهای خاص در طرح خود استفاده کند.
در غرفه های خود ساز طرح ها از تنوع بیشتری برخوردار هستند و دست طراحان برای طراحی تقریبا آزاداست . در این نوع غرفه ها از رنگ بندی های متنوع وشادی استفاده می شود و همچنین فرمهای مختلفی در آنها به چشم می خورد از این رو تماشاگر را بیشتر جذب می کند؛مشکل بزرگ این غرفه ها هزینه بری بالای اینگونه غرفه هاست.
وضعیت ثانویه
این غرفه ها مدولار هستند و به راحتی در مکان مورد نظر نصب شده و نیازی به تخریب ندارند زیرا دارای قابلیت استفاده مجدد هستند.
با رنگ بندی وفرمهای متنوع در پک های مختلف به مشتری عرضه می شوند و به راحتی میتوان این غرفه ها را جابجا کرد به علاوه به مقدار زیادی در وقت و هزینه نیز صرفه جویی خواهد شد.
در این نوع غرفه ها نیازی به نصب سیستم روشنایی نیست ، زیرا این سیستم در دیواره ها سقف وکف تعبیه شده است که این مطلب نیز در چارت کلی وضعیت ثانویه نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

ارائه ایده
مدولار کردن غرفه برای:
۱)    سهولت در امر اجرا.
۲)    سادگی جمع کردن غرفه ها  در مدت زمان کوتاه.
۳)    سهولت در انبار داری .
۴)    حمل ونقل.
۵)    قابیت استفاده مجدد.
۶)    سهولت در تولید.
۷)    تلفیق دیواره،سقف،کف وسایر امکانات.
۸)    امکان ایجاد فرمها و رنگهای متنوع در پک های مختلف.
۹)    تعبیه کردن سیستم روشنایی در دیواره ها سقف وکف این غرفه ها.
مشخص کردن حیطه تخصص های مربوطه
برای ساخت یک غرفه نیاز به متخصص هایی ازقبیل:
۱)    تیم طراحی ( گرافیست و طراحان دیگر)
۲)    تیم اجرا ( نجار و آهنگر متخصص در امر غرفه سازی) می باشد.
وجود گروههای تخصصی مختلف در ساختار پیشبران صنعت نمایشگاه ، این امکان را فراهم میاورد که کلیه گروهها در یک هماهنگی ارگانیک ، هدف ، استراتژی و ابزارها همگون و متوازن به صورت یک مجموعه عمل نمایند و یا آنکه هر تیم به صورت و بنا به ضرورت نیاز مشتری دستور کاری مشخصی را دنبال نمایند.
وضعیت اولیه    وضعیت ثانویه
عدم وجود سازه های مناسب برای برپاسازی سریع غرفه های نمایشگاهی.    برپاسازی غرفه ها به صورت سریع و در کوتاه ترین زمان ممکن.
عدم وجود سازه های مناسب برای دمونتاژ و جمع آوری غرفه ها.    دمونتاژ وجمع آمری غرفه ها به صورت سریع و در کوتاه ترین زمان ممکن.
سازه های موجود از نظر استیتیکی دارای اشکالی نامناسب وdemode هستند.    سازه ها از نظر استیتیکی دارای شکل زیبا،شکیل و به روز هستند.
محدودیت در قابلیت گسترش سازه ها.    طراحی سازه هایی مناسب با قابلیت گسترش .
با توجه به سازه های موجود امکان استفاده از مواد ومتریال مناسب تر وجود ندارد.    امکان استفاده از مواد و متریال مختلف در کنار سازه های جدید.
تاثیر مخرب سازه های موجود به لحاظ استیتیکی بر عناصر مرتبط.    امکان ایجاد ارتباط استیتیکی مناسب بین سازه با اجزای دیگر غرفه.
سازه های موجود به دلیل نداشتن عمر بالا قابلیت استفاده مجدد ندارند.    به دلیل دوام بالای سازه ها امکان اسنفاده مجدد از آنها وجود دارد.
حمل ونقل سخت سازه های موجود.    امکان حمل و نقل آسان سازه ها وجود دارد.
عدم وجود ارتباط مناسب ازنظراستیتیکی وسیستماتیک بین سطوح وکاربری کف،دیواره،سقف و امکانات.    به لحاظ استیتیکی وسیستماتیک،بین سطوح وکف،دیواره،سقف و امکانات ارتباط منطقی وجود دارد.
امکان استفاده ازسازه های موجود در تمامی بخش ها وجود ندارد؛به عنوان مثال سازه ها با بخشی مثل V.I.P  هماهنگی ندارد.    از سازه های موجود می توان در تمامی بخش ها استفاده کرد.
سازه های موجود به لحاظ انبارداری فضای زیادی را اشغال می کنند.    با طراحی مناسب در سازه های جدید امکان انبارداری مناسب وآسان وجود دارد.
قیمت تمام شده غرفه ها با توجه به متریال مصرفی معمول بسیاربالاست.    قیمت تمام شده با توجه به متریال مصرفی مناسب،پایین است.
۱-۱-۳- تعیین انتظارات کارفرما و محدودیت پروژه
برپاسازی غرفه ها به صورت سریع و در کوتاه ترین زمان ممکن.
دمونتاژ وجمع آمری غرفه ها به صورت سریع و در کوتاه ترین زمان ممکن.
سازه ها از نظر استیتیکی دارای شکل زیبا،شکیل و به روز هستند.
طراحی سازه هایی مناسب با قابلیت گسترش .
امکان استفاده از مواد و متریال مختلف در کنار سازه های جدید.
امکان ایجاد ارتباط استیتیکی مناسب بین سازه با اجزای دیگر غرفه.
به دلیل دوام بالای سازه ها امکان اسنفاده مجدد از آنها وجود دارد.
با طراحی مناسب در سازه های جدید امکان انبارداری مناسب وآسان وجود دارد.
از سازه های موجود می توان در تمامی بخش ها استفاده کرد
مکان حمل و نقل آسان سازه ها وجود دارد
قیمت تمام شده با توجه به متریال مصرفی مناسب،پایین است
با طراحی مناسب در سازه های جدید امکان انبارداری مناسب وآسان وجود دارد.
۱-۱-۴- تعیین استرات‍ژی و اهداف کلان پروژه
درطی این پروژه تلاش براین است تا روندی برای پیشبرد پروژه انتخاب شود تا به بهترین حالت مشکلات را برطرف نماید؛ براین اساس و باتوجه به انتظارات استاد محترم راهنمای پروژه روند کلی پروژه بر اساس شناسایی و تفسیرمشکل به صورت کامل وهمچنین شناسایی گروه های استفاده کننده است که درنهایت با این بررسی وشناسایی کامل مشکل و شناسایی دقیق نیازهای مشتری وآنالیزکامل محصول نهایی براساس مسایل ارگونومیک وابعاد آنتروپومتریک،مسایل مربوط به فرم وزیبایی وآنالیز استیتیک محصول،توجه به محصول در محیط استفاده وهمچنین در کنار محصولات دیگر در غرفه های نمایشگاهی و…..به ارائه طرح های متنوع بر اساس لیست بایدها پرداخته ودر نهایت از بین طرح های ارائه شده،طرح برتر انتخاب شده و پرزانته نهایی بر اساس این طرح صورت پذیرد.
۱-۲ فرآیند برنامه ریزی
۱-۲-۱- تعیین روند پروژه

 

فهرست منابع و ماخذ
– درآمدی بر طراحی صنعتی
دیوید لودینگتن ، ترجمه : م. میرقیداری
– طراحی محصول ، ویژه طراحان صنعتی و مهندسان طراح
باری هاوکس ، ری ابینت ؛ ترجمه : سید رضا مرتضایی
– مهندسی عوامل انسانی در صنعت و تولید
مارتین هلاندر؛ ترجمه : علیرضا چوبینه .
– کاتالوگ های غرفه های ساخته شده .
– مجله دستاورد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.