بررسی عوامل موثر بر کارآیی کارکنان اداره آموزش و پرورش


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی عوامل موثر بر کارآیی کارکنان اداره آموزش و پرورش دارای ۱۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی عوامل موثر بر کارآیی کارکنان اداره آموزش و پرورش  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

۱ – 1 مقدمه
در این پروژه بنده قصد دارم عوامل موثر بر کارایی کارکنان آموزش و پرورش ارومیه
را مورد بررسی قرار دهم. با خواندن کتابها و مقالات مختلف چهار عامل  را که بر کارایی تاثیر دارند آورده ام که این عاملها خواه تاثیر مثبت داشته باشند یا منفی، این چهار عامل شامل ( آموزش ضمن خدمت ، استرس شغلی ، محیط کار و انگیزش) می باشند.
بطور کلی آموزش و پرورش به عنوان یکی از عظیم‎ترین و فراگیرترین نهادهای اجتماعی شناخته شده است که اکثر مردم به نوعی با آن در ارتباط می‎باشند. آموزش و پرورش منشاء بالقوه تغییرات مهم و ارزشمند در تمامی ابعاد مختلف زندگی افراد و جامعه می‎باشد. با توجه به این گستره و اهمیت و با توجه به پیچیدگی حاکم بر فعالیت‎های آموزشی، مشخص می‎شود که اداره مطلوب سازمانهای آموزشی کاملاً وابسته به انجام فعالیت‎هایی است که به صورتی دقیق و منظم در پرتو فعالیت‎های علمی و پژوهشی تدارک دیده شده باشند. با توجه به این حساسیت است که در نظام تعلیم و تربیت، هیچ تصمیم و برنامه فراگیری نباید قبل از تأیید صحت و درستی آن به مرحله اجرا در آید. این تأیید عموماً از طریق استفاده از روشهای علمی،  قابل دسترسی است. برای کنترل، نظارت و ارزشیابی، فعالیت‎های این نهاد گسترده و پیچیده و همچنین حصول اطمینان از صحت اجرای برنامه‎های آن، شیوه‎ها و تدابیر قابل اتکایی وجود دارد که مهمترین آنها «پژوهش» می‎باشد. آموزش ضمن خدمت یکی از مؤثرترین ابزارهای مدیران برای مقابله با تغییرات محیطی بوده و ضامن ارایه مناسب خدمات، بخصوص در سازمان های خدماتی و دولتی می باشد که چنانکه منظم و هدفمند و در راستای نیازهای واقعی کارکنان تدوین و اجراء شود، نه تنها عملکرد کارکنان و سازمان را بالا می برد، بلکه بهبود مهارت های مدیران و افزایش رضایت کارکنان و ارباب رجوع را نیز در پی خواهد داشت. تجربه موفق سایر کشورها نشان می دهد که برای پرورش انسانهای کارآمد باید مفاهیم مربوط به کارآیی به شکل پر رنگی مورد بررسی قرار گیرد. مدتهاست کشورهای پیشرفته به این نتیجه رسیده اند که برای این که نسل بزرگسال کارایی پرورش دهند، باید آموزش کارآیی را از دوران کودکی و نوجوانی آغاز کنند. به این ترتیب کودکی که با پول و کسب و کاردرست و شرافتمندانه آشنا می شود. در آینده نیز انسانی خلاق و پولساز خواهد بود. جامعه ما نیز به وجود چنین انسان هایی نیاز مبرمی دارد.
یکی از عوامل توسعه اقتصادی ،اجتماعی و فرهنگی گسترش همه جانبه آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد می باشد. اگر جامعه ای بخواهد نظام اقتصادی ، صنعتی ، سیاسی و اجتماعی خویش را دگرگون سازد وآن را با مقتضیات و نیازمندی های جدید همساز نماید ناچار است که سیاست جامعی در توسعه نیروی انسانی داشته باشد. آموزش همان زندگی و زندگی همان آموزش است باید آموخت و نباید لحظه ای از آموختن غفلت ورزید ،این مهم نیست که انسان چگونه می آموزد ، کجا می آموزد ، همه جا برای آموختن مناسب است و هیچگاه دیر نیست. معلمان همانند سایر نیروهای انسانی دیگر مؤسسات، انسان هایی با نیازهای متنوع و گاه متضادند. زمانی آنها نقش کلیدی دارند وعملکرد مطلوبی دارند که در محیط کار روابط انسانی صحیح حاکم باشد. روابط انسانی در پرتوی  برقراری ارتباط پدید می آید.(ارتباط عبارت است از فراگرد تفهیم و تفهم یا انتقال معانی میان اشخاص و گروههاست.)
یک نظام آموزشی زمانی بازدهی کامل دارد که تمامی دست اندرکاران امور با فراهم ساختن محیطی مناسب و کارایی و استفاده هر چه بیشتر از توان و نیروی خود و دیگران در انجام صحیح امور مداخله نمایند تا شرایطی ایجاد شود که افراد به یکدیگر اعتماد داشته باشند و با اجرای اصول و روابط صحیح انسانی و استفاده از اصل عدل و انصاف به پویایی گروه بیافزایند تا هر یک از اعضای گروه  از کار کردن، تماس و هم فکری یکدیگر احساس رضایت و خشنودی نموده و در نهایت به کارآیی نظام آموزشی کشور جامه عمل بپوشانند.

 

فهرست مطالب

    فصل اول : طرح تحقیق
    1 – 1 مقدمه
    1 – 2 بیان مساله
    1 – 3 سوال آغازین
    1 – 4 اهمیت و ضروررت تحقیق
    1 – 5 اهداف تحقیق
    1 – 6 مدل تحلیلی
     1 – 7 مدل عملیاتی
    1 – 8 فرضیه های تحقیق
     1 – 9 قلمرو تحقیق
     1 – 9 – 1 قلمرو مکانی تحقیق حاضر
    1 – 9- 2 قلمرو زمانی تحقیق حاضر
    1 – 10 محدودیت تحقیق
    1 -11 تاریخچه آموزش وپرورش در ایران
    1 -11 -1 سیر تحول تشکیلات آموزش وپرورش
    1 -11 -2 انواع مدارس و مراکز آموزشی موجود
    1 – 11- 3 برخی از وظایف وزارت آموزش و پرورش
    12 تعریف مفهومی
    1 – 12- 1 کارآیی
     1 – 12- 2آموزش ضمن خدمت
    1 -12 -3 استرس شغلی
    1 -12 – 4 انگیزش
    1 -13 تعریف عملیاتی
    فصل دوم : مبانی نظری و پیشینه تحقیق
    2 – 1 بخش اول: متغیر های مستقل ( آموزش ضمن خدمت ، استرس ،محیط کار ، انگیزش )
    2 – 1 – 1 آموزش ضمن خدمت
    2 – 1- 2 تعریف آموزش ضمن خدمت
    2 -1 -3 انواع آموزش‌های ضمن خدمت
    2 -1 -4 تاریخچه آموزش ضمن خدمت
    2 -1 – 5 آموزش ضمن خدمت در ایران
    2 – 1- 6 اهمیت و ضرورت آموزش ضمن خدمت
    2 – 1 – 7 اهمیت آن در ایران
    2 – 1 – 2 استرس شغلی
    2 -1 – 2 -1 عوامل استرس شغلی در محیط کار
    2 -1 – 2 – 2 ویژگی های نقش
    2 -1 – 2 – 2 -1ابهام نقش
    2 -1 – 2 – 2 -2 گرانباری نقش                                                                                     
    2 -1 – 2 – 2 -3 کم باری نقش
    2 -1 – 2 – 2 -4ناسازگاری نقش
    2 – 1- 2 – 3ویژگی های شغل
    2 – 1 -2 -4 روابط کار میان فردی
    2 – 1- 2 -5 ساختار و جو سازمانی
    2 – 1 – 2- 6 عامل بوجود آورنده استرس شغلی
    2 – 1 -2 -7 پیامدهای استرس شغلی
    2 -1 -2 -8 روشهای فردی کاهش استرس شغلی
     2 -1 -2 -9 روشهای سازمانی کاهش استرس شغلی
     2 – 1- 2- 10 نشانه های استرس شغلی
     2 – 1- 2- 10-1  نشانه های روانی
     2 – 1- 2- 10 -2نشانه های جسمانی استرس
     2 – 1- 2- 10 -3 نشانه های رفتاری
    2 – 1- 2- 11عوامل ایجاد کننده استرس درمحیط کار
    1.

برای مشاهده فایل های مشابه پیشنهاد می‌کنیم مقاله رویکردهای آموزش و پرورش را لطفا ببینید.

ویژگیهای شخصیتی فرد
    احساس کنترل
    ویژگیهای جنسیتی فرد
    ب)عاملهای محیطی
    1. ویژگیهای نقش
    2. ویژگیهای شغل
    3. روابط در محیط کار
    4. ساختار و جو سازمانی
    5. خصیصه های مادی
    6. فن آوری
    2 – 1- 2- 12شیوه های مقابله با استرس در محیط کار
    2 – 1- 2- 12-1  آموزش مهارتهای اجتماعی
    2 – 1- 2- 12- 2   جرأت آموزی
    2 – 1- 2- 12- 3  مهارت مشکل گشایی
    2 – 1- 2- 12- 4  تحمل عامل های استرس زا
    2 – 1- 2- 12- 5  فرو نشاندن برانگیختگی های استرس آور
    2 – 1- 2- 12-6  حمایت اجتماعی                                                                           
    2 – 1- 2- 12- 7  تنظیم وقت
    2 – 1- 2- 12-8  دگرگون کردن الگوهای رفتاری
    2 – 1- 2- 12-9  مداخله در محیط کار
    2 – 1- 2- 12- 10 روشهای مدیریتی
    2 -1 -3 محیط کار
    -1 -4 انگیزش
    2 -2 بخش دوم : متغیر وابسته ( کارآیی )
    2 -2 -1 کارآیی
    2 -3 بخش سوم : بررسی تاثیرمتغیر مستقل ( آموزش ضمن خدمت ، استرس شغلی ، محیط کار و انگیزش ) بر متغیر وابسته ( کارآیی )
    2 -3 -1 بررسی تاثیر آموزش ضمن خدمت بر کارایی
    2 -3 – 2 اهمیت و نقش آموزش های ضمن خدمت
    2 – 3- 3 آموزش ضمن خدمت در هر سازمان ، مزایای زیر را در پی دارد :
    2 – 3- 3 – 1 ارتقای اطلاعات و دانش و مهارت های کارکنان
    2 – 3- 3 – 2 افزایش همبستگی کارکنان با اهداف سازمان
    2 – 3- 3 – 3 کاهش حوادث و ضایعات کاری و ایجاد اطلاعات بیشتر در سازمان
    2 – 3- 3 – 4 کمک به تغییرات سازمانی در مواقع ضروری
    2 – 3- 3 – 5 ایجاد علاقه و دلگرمی نسبت به سازمان از طریق آموزشهای مستمر
    2 – 3- 3 – 6 افزایش کارایی کلی سازمان
    2 – 3- 4 بررسی تاثیر استرس شغلی بر کارایی
       2 – 3- 5 بررسی تاثیر محیط کار بر کارایی
    2 -3 -6 بررسی تاثیر انگیزش بر کارایی
    2 – 4 بخش چهارم : پیشینه ی تحقیق
    2 -4 -1 بعضی مطالعات و پژوهش های انجام شده در زمینه کارایی درخارج کشور
    2 -4 -1 -1 نتایج تحقیقات هنری‌ گانت در مورد کارایی
    2 -4 -1 -2 نتایج تحقیقات در مورد فرانک‌ و لیلیان‌ گیلبرت کارایی
    2 -4 -1 -3 نتایج تحقیقات ماکس وبر در مورد کارایی
    2 -4 -1 -4 نتایج تحقیقات رنسیس‌ لیکرت در مورد کارایی
    2 -4 -1 -5 نتایج تحقیقات التون‌ مایو در مورد کارایی
    2 -4 -1 -6 نتایج تحقیقات آقای ایلی در مورد کارایی
    2 -4 -1 -7 نتایج تحقیقات بوشمن و اسمیت در مورد کارایی
    2 -4 – 2 بعضی مطالعات و پژوهش های انجام شده در زمینه کارایی در داخل کشور
    2 -4 -2 -1 نتایج تحقیقات دکتر اسدالله کار نما در مورد کارایی
    2 -4 -2 -2 نتایج تحقیقات هادی عزیز زاده در مورد کارایی
    2 -4 -2 -3 نتایج تحقیقات لطف الله عبادی در مورد کارایی
    2 -4 -2 -4 نتایج تحقیقات آقایان امیر هادی و حسینعلی آسیان در مورد کارایی
    فصل سوم : روش تحقیق
    3 – 1 روش تحقیق:                 
    3 – 2 جامعه آماری
    3 – 3 نمونه و روش نمونه گیری
    3 – 4 ابزار جمع آوری اطلاعات        
    3 – 5 متغیر های مورد مطالعه   
    3 -6 پایایی و روایی پرسشنامه ها
    3 -7 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات
    فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده های آماری
    مقدمه
    4-2 شاخص های توصیفی
    2-1 جنسیت
    4-2-2وضعیت تأهل
    4-2-3سطح تحصیلات
    4-2-4 سنوات خدمت
    4-3تحلیل های استنباطی
    4- 3 -1 فرضیه ی اول
    4 -3 -2 فرضیه ی دوم
    4-3-3 فرضیه ی سوم
    4 -3 -4 فرضیه ی چهارم
    4 -4 نتیجه گیری
    فصل پنجم : نتیجه گیری
    5 -1 مقدمه
    5 -2 خلاصه تحقیق
    5 -3 نتایج تحقیق
    5 -4 پیشنهادات تحقیق
    منابع و مآخذ
    پرسشنامه

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.