بررسی سازمان ملی جوانان و نقش ارتباطات در عملکرد مدیران آن
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسی سازمان ملی جوانان و نقش ارتباطات در عملکرد مدیران آن دارای ۱۴۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی سازمان ملی جوانان و نقش ارتباطات در عملکرد مدیران آن کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
فهرست مطالب
چکیده 1
فصل اول: کلیات پژوهش
۱-۱- مقدمه 3
۲-۱- بیان مسئله 3
۳-۱- هدف پژوهش 4
۴-۱- اهمیت ضرورت پژوهش 5
۵-۱- انگیزه پژوهش 6
۶-۱- سوالهای پژوهش 6
۷-۱- تعاریف عملیاتی 6
فصل دوم: ادبیات و پیشینه پژوهش
۱-۲- مبانی نظری پژوهش 11
۱-۱-۲- سابقه تاریخی و نقش ارتباطات 12
۲-۱-۲- ارتباطات چیست 14
۳-۱-۲- تعاریف ارتباطات 15
۴-۱-۲- هدف از برقراری ارتباط 17
۵-۱-۲- انواع ارتباطات 18
۶-۱-۲- محاسن ارتباطات غیر رسمی 22
۷-۱-۲- شیوه های ارتباط 23
۸-۱-۲- شکلهای ارتباط 25
۹-۱-۲- فرآیند ارتباطات 29
۱۰-۱-۲- الگوی ارتباطی برلو 31
۱۱-۱-۲- ارتباطات سازمانی به عنوان یک فرآیند متقابل 31
۱۲-۱-۲- موانع برقراری ارتباط 32
۱۳-۱-۲- کارکردهای ارتباطات 33
۱۴-۱-۲- نقش ادراک در ارتباطات 45
۱۵-۱-۲- بازخور 47
۱۶-۱-۲- ویژگی یک ارتباط مؤثر 49
۱۷-۱-۲- رفتار تأثیر گذار چیست 50
۱۸-۱-۲- نقش بیان مؤثر در ارتباطات 50
۱۹-۱-۲- چگونگی اثر بخشی و ارتقاء ارتباطات 52
ارتباط مؤثرتر 52
۲۱-۱-۲- نقش شما در بهبود ارتباطات 53
۲۲-۱-۲- ارتباطات محور توسعه 55
۲۳-۱-۲- پیشرفت ارتباطات 56
۲۴-۱-۲- انواع ارتباطات در سازمان 59
۲۵-۱-۲- اهمیت ارتباطات سازمانی 63
۲۶-۱-۲- مدیریت ارتباطات سازمانی 65
۲۷-۱-۲- اهمیت ارتباطات در مدیریت 65
۲۸-۱-۲- ارتباطات و مشکلات مدیریت 69
۲-۲- عملکرد 70
۱-۲-۲- مدیریت عملکرد 71
۲-۲-۲- دیدگاههای تاریخی در مورد عملکرد 72
۳-۲-۲- تعریف ارزشیابی عملکرد 73
۴-۲-۲- سابقه مدل ACHIEVE 75
۵-۲-۲- استفاده از مدل ACHIEVE 77
۶-۲-۲- سه کنش مدیریت عملکرد 81
۷-۲-۲- برنامه ریزی عملکرد 82
۸-۲-۲- سرپرستی 83
۹-۲-۲- مرور بر عملکرد 85
۱۰-۲-۲- معیارهای عملکرد 85
۱۱-۲-۲- تجدید نظر در عملکرد ممکن است عملکرد را کم اهمیت جلوه دهد 88
۱۲-۲-۲- الگوی بهبود عملکرد مدیریت 92
۳-۲- پیشینه پژوهش 96
۱-۳-۲- تحقیقات داخل کشور 96
۲-۳-۲- تحقیقات خارج کشور 98
فصل سوم: فرایند پژوهش
۱-۳- روش پژوهش 105
۲-۳- جامعه آماری 105
۳-۳- نمونه و روش نمونه گیری 105
۴-۳- ابزار پژوهش 106
۵-۳- چگونگی تعیین روایی و پایایی ابزار پژوهش 107
۶-۳- روش تجزیه و تحلیل داده ها 107
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده های آماری
۱-۴- مقدمه 109
۲-۴- توصیف داده ها 110
۳-۴- تحلیل داده ها 119
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهاد
۱-۵- بحث و نتیجه گیری 127
۱-۱-۵- تفسیر سوال اصلی پژوهش 127
۲-۱-۵- تفسیر سوالات فرعی پژوهش 127
۱-۲-۱-۵- تفسیر سوال فرعی اول پژوهش 127
۲-۲-۱-۵- تفسیر سوال فرعی دوم پژوهش 128
۳-۲-۱-۵- تفسیر سوال فرعی سوم پژوهش 128
۴-۲-۱-۵- تفسیر سوال فرعی چهارم پژوهش 129
۲-۵- نتیجه کلی 130
۳-۵- محدودیتها و مشکلات پژوهش 130
۴-۵- پیشنهادهای پژوهش 130
۵-۵- خلاصه پژوهش 131
منابع و مآخذ
فهرست منابع فارسی 136
فهرست منابع لاتین 139
ضمایم
پرسشنامه مربوط به مدیر
پرسشنامه مربوط به کارکنان
فهرست جداول
جدول شماره (۴-۱) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنسیت 115
جدول شماره (۴-۲) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تحصیلات 116
جدول شماره (۴-۳) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سابقه خدمت 117
جدول شماره (۴-۴) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب رشته تحصیلی 118
جدول شماره (۴-۵) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سوال اول پژوهش 119
جدول شماره (۴-۶) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سوال دوم پژوهش 120
جدول شماره (۴-۷) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سوال دوم پژوهش 121
جدول شماره (۴-۸) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سوال سوم پژوهش 122
جدول شماره (۴-۹) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سوال چهارم پژوهش 123
جدول شماره (۴-۱۰) شاخصهای آمار توصیفی سوال اول 124
جدول شماره (۴-۱۱) آزمون نمونه های مستقل سوال فرعی اول پژوهش 125
جدول شماره (۴-۱۲) شاخصهای آمار توصیفی سوال فرعی دوم پژوهش 126
جدول شماره (۴-۱۳) آزمون نمونه های مستقل سوال فرعی دوم پژوهش 126
جدول شماره (۴-۱۴) شاخصهای آمار توصیفی سوال فرعی دوم پژوهش 127
جدول شماره (۴-۱۵) آزمون نمونه های مستقل سوال فرعی دوم پژوهش 127
جدول شماره (۴-۱۶) شاخصهای آمار توصیفی سوال فرعی سوم پژوهش 128
جدول شماره (۴-۱۷) آزمون نمونه های مستقل سوال فرعی دوم پژوهش 128
جدول شماره(۴-۱۸) شاخصهای آمار توصیفی سوال فرعی چهارم پژوهش 129
جدول شماره (۴- ۱۹) آزمون نمونه های مستقل سوال فرعی چهارم پژوهش 129
جدول شماره (۴-۲۰) اولویت بندی عوامل به تفکیک مدیر و کارمند 130
فهرست نمودارها
نمودار شماره (۲-۱) مفهوم فایول از پل ارتباطی 14
نمودار شماره (۲-۲) مدل فرایند ارتباطات 31
نمودار شماره (۲-۳) مدل برلو از ارتباطات 33
نمودار شماره (۲-۴) سیستم اطلاعات 45
نمودار شماره (۲-۵) مراحل مختلف فرایند تصمیم گیری 47
نمودار شماره (۲-۶) مدل ماهواره ای عملکرد سازمانی 77
نمودار شماره (۲-۷) موضع گیری برای عملکرد آینده 78
نمودار شماره (۲- ۸) ارتباط اجزای الگوی بام 98
نمودار شماره (۲- ۹) مدیریت عملکرد 100
نمودار شماره (۴-۱) توزیع فراوانی پاسخگویان به تفکیک جنسیت 115
نمودار شماره (۴-۲) توزیع فراوانی پاسخگویان به تفکیک میزان تحصیلات 116
نمودار شماره (۴-۳) توزیع فراوانی پاسخگویان به تفکیک سابقه خدمت 117
نمودار شماره (۴-۴) توزیع فراوانی پاسخگویان به تفکیک رشته تحصیلی 118
نمودار شماره (۴-۵) توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس سوال فرعی اول پژوهش 119
نمودار شماره (۴-۶) توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس سوال فرعی دوم پژوهش 120
نمودار شماره (۴-۷) توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس سوال فرعی دوم پژوهش 121
نمودار شماره (۴-۸) توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس سوال فرعی سوم پژوهش 122
نمودار شماره (۴-۹) توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس سوال فرعی چهارم پژوهش 123
نمودار شماره (۴-۱۰) اولویت بندی عوامل به تفکیک مدیر و کارمند 130
نمودار شماره (۴-۱۱) اولویت بندی عوامل به تفکیک مدیر و کارمند 130
چکیده
برآوردها نشان می دهد، مدت زمانی که در سازمانها صرف ارتباطات می گردد بین ۵۰/۰ درصد تا ۹۰/۰ درصد دامنه تغییر دارد، و اغلب اعضای سازمانها دست اندرکار فرایند ارتباطند و پیوسته به کار جذب، ارزیابی و پخش و توزیع اطلاعات اشتغال دارند، و در این راستا ارتباطات و چگونگی جهت گیری آنها به سمت اهداف سازمانی از مسائل ضروری مورد توجه مدیران است و این توجه ناشی از ارتباط مؤثر با کارکنان و درک انگیزه های ارتباطی آنان، در توفیق مدیران در دست یابی به اهداف طراحی شده سازمان عامل مؤثر است.
برای مشاهده فایل های مشابه پیشنهاد میکنیم تحقیق بررسی و نقش فرآیند ارتباطات در عملکرد مدیران در سازمان ملی جوانان و نهادهای تابعه را لطفا ببینید.
ارتباطات از جمله موضوعاتی است که در علوم رفتاری و رفتار سازمانی از اهداف والایی برخوردار است و می تواند در عملکرد مدیران تأثیر عمده ای داشته باشد (محسنیان راد، ۱۳۶۹، ص ۲۴۷).
روش پژوهش حاضر توصیفی و از نوع پیمایشی است و جامعه آماری کارکنان و مدیران سازمان ملی جوانان به تعداد ۳۰۰ نفر کارکنان و ۱۴ نفر مدیر دارای تحصیلات دیپلم تا فوق لیسانس در نظر گرفته شدند و تعداد نمونه به روش تصادفی طبقه ای ۱۴ نفر از مدیران به علت کمی شمارش گردید و ۱۶۹ نفر از کارکنان انتخاب گردیده است، ابزار پژوهش شامل دو پرسشنامه محقق ساخته بر مبنای چهار کارکرد ارتباطات رابینز بوده است.
اعتبار پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برای مدیر ۹۵/۰ صدم اعتبار پرسشنامه کارمندان ۹۷/۰ صدم تعیین گردیده است.
برای تجزیه و تحلیل سؤالات پرسشنامه علاوه آمار توصیفی، آزمون t دو گروه مستقل مورد استفاده قرار گرفت. نتایج حاصل از سؤالات پژوهش به شرح زیر است:
۱- بین فرآیند ارتباطات و عملکرد مدیران رابطه وجود دارد.
۲- مدیران بر این اعتقادند که کنترل رفتار سازمانی پرسنل از طریق آنها نسبتاً خوب انجام می شود.
۳- مدیران بر این اعتقادند که در پرسنل ایجاد انگیزه می کنند.
۴- مدیران بر این اعتقادند که عواطف و احساسات(روحیه) پرسنل چندان مهم تلقی نمی شود.
۵- مدیران بر این اعتقادند که انتقال اطلاعات به منظور تصمیم گیری از طریق آنها نسبتاً خوب انجام می شود.
مقدمه
در دنیای کنونی نقش ارتباطات در یک مجموعه، به عنوان یکی از عناصر اولیه مدیریت به شمار می رود. بنابراین به نظر می رسد با توجه به رشد روز افزون سازمانها از یک سو و پیچیدگی مباحث مدیریتی از سوی دیگر اهمیت نیاز به ارتباطات روزانه و موثر بیشتر
می شود.
ارتباطات سازمانی شامل فرایندی است که دو یا چند واحد از یک مجموعه از طریق تبادل نظر، اطلاعات مورد نیاز خود را مبادله کرده و از آنجایی که ارتباطات از عناصر اولیه مدیریت است، مدیران باید در سطوح مختلف با افراد مجموعه و یا همطراز خود ارتباط موثر برقرار کنند.
ارتباطات موثر یکی از عناصر کلیدی موفقیت مدیران است چرا که اطلاعات به عنوان یک ورودی با اهمیت در سیستم سازمانی و در سایه ارتباطات موثر وارد مجموعه شده و پس از راه یابی ، نیازمند سیستم ارتباطی کارآمد خواهد بود، تا مورد پردازش قرار گیرد و همانند خون در شریان آن مجموعه جریان یابد.
بدیهی است ارتباط مدیران با افرادی که در مجموعه تحت نظارت آنان انجام وظیفه
می نمایند، باید به بهترین شیوه ارتباطی جهت نیل به اهداف آن مجموعه باشد چرا که همه جوانب کار مانند آموزشی، ارجاع، ماموریت و ارزیابی عملکرد از طریق این ارتباطات صورت می گیرد.
بنابراین به نظر می رسد یک مدیر موفق با بهره گیری از روشهای اثر بخش ارتباطات برای افزایش کارایی مجموعه خود نقش ارزنده ای دارد.
هر جا که ارتباطات موثرتر، بهتر و شفاف تر خواهد بود عملکرد مدیران هم نیز بهبود داشته و مطمئناً عکس این قضیه نیز به اثبات رسیده است (رحمانی ، ۱۳۶۹ . ص ۲۶).
بیان مسئله
با توجه به این که ارتباطات فرایندی محوری در تبادل اطلاعات بین اعضاء سازمان و بین سازمانی است و تعاملات قسمتهای مختلف را برقرار می کند بنابراین یک ابزار موثر در هماهنگ سازی کاربرد اثر بخش منابع انسانی تلقی می شود و در سازمانهایی که فرایند ارتباطات به خوبی برقرار نشود آثار و تبعاتی را بدنبال خواهد داشت که یکی از آنها
می تواند در عملکرد مدیران موثر واقع شود.
تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از تعارضهایی که بین افراد یا کارکنان یک سازمان پیش می آید ناشی از ارتباطات ضعیف و یا ارتباطات ناقص است. زیرا افراد هفتاد درصد ساعات کارشان را بصورت نوشتن، خواندن، صحبت کردن و یا گوش دادن صرف ارتباطات می کنند (رابینز ، ۱۹۹۸ . ص ۳۱۰ ) .
یکی از موانع اساسی عملکرد موفقیت آمیز یک گروه یا یک سازمان فقدان ارتباطات اثر بخش است. اثر بخشی «ارتباطات» به دو دلیل برای مدیران اهمیت دارد. یکی آن که مدیران کارکرد های مدیریت را بوسیله فرایند «ارتباطات» انجام می دهند و دیگر اینکه ارتباطات امری حیاتی است که مدیران قسمت اعظم وقت خود را صرف آن می کنند (ابستونروفریمن ترجمه اعرابی و پارسیان ، ص ۱۱۱).
بنابراین «ارتباطات» اثر بخش لازمه اثر بخشی هر گروه و سازمانی است زیرا از جمله عوامل سه گانه ای که به عنوان معیارها و مقیاسهای «اثر بخشی سازمانی» برشمرده اند مهارتهای ارتباطی مدیریتی، مدیریت اطلاعات و ارتباطات می باشند (رابینز ترجمه کبیری ، ۱۳۷۶ . ص ۵۱).
هر یک از کارکنان سازمانها، بخصوص مدیران می دانند که «ارتباطات امری حیاتی» در هر سازمان است و اثر بخشی سازمان (یعنی میزان تحقق هدفهای سازمانی) تا حد زیادی بستگی به اثر بخشی ارتباطات دارد. اما کمتر کسی در فکر ایجاد محیطی است که از نظر ارتباطات اثر بخش باشد. لذا مسأله این پژوهش بررسی و مطالعه نقش فرآیند ارتباطات در عملکرد مدیریت در سازمان ملی جوانان و نهادهای تابعه می باشد. با این هدف که با روشن شدن رابطه ارتباطات با عملکرد مدیران در سازمان ملی جوانان و زمینه لازم برای توجه و اقدام جدی مدیران سازمان ملی جوانان و مسئولین بالاتر جهت اثر بخش ساختن ارتباطات در سازمان مذکور فراهم آید تا از آن طریق عملکرد مدیران بهبود و افزایش یابد (طبری، ۱۳۸۰).
منابع فارسی
۱- آذرخش، تقی، ایمانی، محمد نقی ، اسماعیل تبار، مهدی، از آغاز تا پست مدرن، ۱۳۸۳، انتشارات فرهنگ سبز، صص ۶ و ۵۸.
۲- آذرنگ، عبدالحسین، ۱۳۷۸، شمه ای از اطلاعات و ارتباطات، نشر کتابدار، ص ۲۷.
۳- اقتداری، علی محمد، ۱۳۸۰، سازمان و مدیریت، تهران، مولوی، ص ۲۶ و ۱۰۵.
۴- الوانی، سید مهدی، ۱۳۷۲، مدیریت عمومی، نشر نی،ص ۸۸ .
۵- الوانی، سید مهدی، پژوهشی در زمینه برخی از مشکلات سازمانی و عدم ارضای نیازهای کارکنان، مدیریت دولتی، تهران، مرکز مدیریت دولتی، ۱۳۶۹، ص ۵۳.
۶- بهرنگی، محمد رضا، ۱۳۷۸، مدیریت آموزشی و آموزشگاهی، ص ۹۸.
۷- پرهیزگار، کمال، ۱۳۶۸، روابط انسان در مدیریت، تهران، انتشارات اشراقی، صص ۲۱۷ و ۲۲۵ و ۲۳۰ .
۸- جاسبی، عبدالله، ۱۳۶۸، نظارت و کنترل سازمانی از دیدگاه اسلام، مرکز مدیریت دولتی، صص ۲۴۲ و ۲۴۴ و ۲۴۵.
۹- جهانگردی، مرتضی، ۱۳۸۳، نشریه جهان اقتصاد ، ص ۴۶.
۱۰- خدامی، مسعود، ۱۳۸۰، نشریه صنعتی نساجی، ص ۸۵.
۱۱- رابینز، استیفن پی، ۱۳۷۸، رفتار سازمانی، مفاهیم نظریه و کاربردها، ترجمه دکتر علی پارساییان و دکتر محمد اعرابی، جلد دوم، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی، ص ۵۱.
۱۲- رحمانی، مهری، نشریه زیور ورزش، شماره ۲۶، تابستان ۱۳۶۹، ص ۲۶.
۱۳- رضاییان، علی، ۱۳۷۳، مدیریت رفتار سازمانی، انتشارات دانشگاه تهران، صص ۳۹ و ۲۰۰ .
۱۴- رضائیان، علی، ۱۳۷۱، اصول مدیریت، انتشارات سمت، ص ۶۱-۶۳.
۱۵- رزاقی، محمدرضا، ۱۳۸۲، نشریه صنایع پلاستیک،ص ۲۵
۱۶- رنجبری، مجید، ۱۳۸۰، بررسی میزان اثربخشی ارتباطات، ارشد، ص ۷۸
۱۷- روحانی، محمد حسین، ۱۳۷۸، بررسی و نقش فرایند ارتباطات در عملکرد مدیران، کارشناسی ارشد، ص ۹۸-۹۹.
۱۸- سازمان امور اداری و استخدامی کشور، ۱۳۷۳، مدیریت عملکرد، ناشر سازمان معین ادارات،ص ۹.
۱۹- صائمیان، علیرضا، ۱۳۷۷، نشریه جهان اقتصاد،ص ۲۲.
۲۰- علاقه بند، علی، ۱۳۷۸، مدیریت عمومی، تهران نشر روان ، ص ۹.
۲۱- علوی،سیدامین الله،۱۳۷۰ روان شناسی مدیریت و سازمان، مرکزآموزش مدیریت دولتی،ص ۱۰۵.
۲۲- عمید، حسن، ۱۳۶۱، فرهنگ فارسی عمید، تهران، نشر سپهر، ص ۹۱۷
۲۳- فرد لوتانز، ۱۳۷۴، رفتار سازمانی، ترجمه دکتر علامعلی سرمد، ناشر موسسه بانکداری ایران، صص ۶۶۰ و ۶۷۲ و ۶۷۴ و ۶۷۵.
۲۴- فلاح، ام البنین، ۱۳۸۱، نشریه صدای عدالت، ص ۳۵
۲۵- کاظمی، بابک، ۱۳۶۸، سیستم اطلاعات مدیریت، تهران، ناشر پیشبرد، صص ۱۰۷ و ۱۱۱ و ۱۱۶.
۲۶- کروبی، مهدی، ۱۳۸۱، نقش ارتباطات (میان فردی) در توسعه صنعت جهانگردی، (رساله دکتری)، ص ۱۰۱.
۲۷- کروبی، محسن، ۱۳۷۸، اطلاعات و ارتباطات، نشر روان، صص ۶۱ و ۱۰۵.
۲۸- کوکلان، هوشنگ، ۱۳۵۸، رفتار سازمانی، تهران، دانشکده علوم اداری و مدیریت بازرگانی، صص ۲۲۵ – ۲۲۸ .
۲۹- کونتز و اودانل، ۱۳۷۵، اصول مدیریت، ترجمه دکتر فرهنگی، طوسی، مهدویان و علوی،ص ۴۱۱ .
۳۰- گیریفین، مورهد، ۱۳۷۴، رفتار سازمانی، ترجمه الوانی، معمارزاده، صص۱۳۴ و ۴۶۳ و ۴۶۵.
۳۱- محسنیان راد، مهدی، ۱۳۶۹، ارتباط شناسی، ناشر سروش، ص ۲۴۷
۳۲- مشبکی، اصغر، ۱۳۷۱، بررسی جوانب مختلف انگیزش کارکنان در سازمان، مدیریت دولتی، تهران ، ص ۲۴۰.
۳۳- معتمد نژاد، کاظم، ۱۳۷۱، وسایل ارتباط جمعی، ناشر دانشگاه علامه طباطبایی، ص ۷۱.
۳۴- مصدقی، مجتبی، ۱۳۸۰، نشریه جهان اقتصاد، شماره ۸. ، ص ۲.
۳۵- میر سپاسی، علی، ۱۳۷۱، اصول مدیریت، انتشارات سمت ، صص ۳۵۶ و ۳۵۷ و ۴۱۱.
۳۶- میچل ترنس، آر، ۱۳۷۳، مردم در سازمانها، ترجمه دکتر حسین شکرکن، انتشارات رشد، صص ۹۸ و ۳۷۳.
۳۷- مومنی، عبدالله، ۱۳۸۴، بررسی نقش ارتباطات در بهره وری، ارشد، ص ۸۸.
۳۸- هوی و میسکل، ۱۳۸۲، مدیریت آموزش، ترجمه دکتر سید عباس زاده، انتشارات دانشگاه ارومیه، ص ۶۶۸.
۳۹- هری، پال و بالانچارد، ۱۳۷۸، مدیریت رفتار سازمانی، ترجمه دکتر قاسم شبستری، تهران، انتشارات امیرکبیر ، صص ۴۲۰ – 421.
۱- Arthur G. Bdian,(1986) , International Edition, PP 518- 538.
۲- Appold, Barbara , (2006) , “A case study of the impact od teachers with awareness of the process communication model on student achievement”. Ed . D ., central Michigan Univarsity.
۳- Barney. B. Jay, Griffin W. Ricky.(1992), The Management of organization. USA: Houghton Mifelin company.
۴- Barnard, A. and barrett, K, (1951) , An Exprimental Approach to organization communication, Perssonnel, P. 366.
۵- Harper, Lois, (2006), “A compostite semantic communications framework for representation of agent communication language semantics”. Ph. D. the university of Alabama in Huntsville.
۶- Li, Hongjun, (2002), “I,telligent distributed fault and performance Management for communication networks”. Ph. D. University of Maryland college park.
۷- Kemmitt, Alicia M, (2006), “ Active voice and community engagement: transforming united states public service media through strategic communication”. Ph. D, University of Massachusetts Amherst
۸- By Oliphant , Rebecca go , (1994) , Linking communication with performance management in an applied setting. Ph. D., The florida state university.
۹- Ries, shonna K, (2005), “ Family communication patterns and conflict management styles dating relationships: An empirical study”. M.A, California state university, dukkerton.
۱۰- Robines. P, Stephen, ( 1998) , organization Behavior. USA: prentice- Hall, International, Inc.
۱۱- Ross, Joel. E, (1970) , management by Information system, New Jersey: Prentice- Hall, Inc.
۱۲- Schpdeebeck, peter.(1971) , P, management system, New York: john wiley and sons, Inc.
۱۳- Sawatzky , Harvey , M.N.R.M., (2006) , Partnership and communication in resource management : A study of the Canadian model forest network. University of Manitoba (Canada).
۱۴- Stoner. A. F, James, Freeman. R, Edward,( 1989) , management, USA: prentice- Hall, International, Inc.
۱۵- Wyatt. H, (1990) , “crisis in supervision”. Personal, Vol. 67, No. 11, Nov. pp: 1.
۱۶- Thompson, jon,(2006) , “ Adapting the process communication model to higher education writing. Ed. D, central Michigan University.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.