بررسی رابطه رهبری تحولی با فراموشی سازمانی و تاثیر آن در رقابت پذیری سازمان ها
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسی رابطه رهبری تحولی با فراموشی سازمانی و تاثیر آن در رقابت پذیری سازمان ها دارای ۱۳۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی رابطه رهبری تحولی با فراموشی سازمانی و تاثیر آن در رقابت پذیری سازمان ها کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
چکیده: هدف اصلی این تحقیق بررسی رابطه رهبری تحولی با فراموشی سازمانی و تأثیر آن در رقابت پذیری سازمانها (مطالعه موردی: شعب بانک پارسیان شهر تهران) می باشد. این تحقیق بر حسب هدف کاربردی و از نظرشیوه جمع آوری تحقیقی توصیفی از نوع پیمایشی می باشد. جامعه آماری این تحقیق کلیه کارکنان شعب بانک پارسیان در شهر تهران می باشد. نمونه آماری این تحقیق ۳۳۴ نفر می باشند که به روش تصادفی طبقه ای و درون هر طبقه به روش تصادفی ساده انتخاب شده اند. ابزار گردآوری این تحقیق دو پرسشنامه محقق ساخته می باشد که روایی آن با استفاده از نظر صاحبنظران تایید شده و پایایی آن با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ بررسی شد که ضریب آلفای کرونباخ برای متغیر رهبر ی تحولی و برای متغیر فراموشی سازمانی و برای متغیر رقابت پذیری است.برای تجزیه و تحلیل داده ها و بررسی فرضیه های تحقیثق از آزمون همبستگی و آزمون رگرسیون چند متغیره و نرم افزار spss استفاده شد.نتایج به دست آمده نشان می دهد که بین رهبری تحولی با فراموشی سازمانی در شعب بانک پارسیان شهر تهران رابطه معنی داری وجود دارد، رهبری تحولی بر رقابت پذیری سازمانها در شعب بانک پارسیان شهر تهران تاثیر معنی داری دارد، فراموشی سازمانی بر رقابت پذیری سازمانها در شعب بانک پارسیان شهر تهران تاثیر معنی داری دارد. همچنین بررسی فرضیه های فرعی نشان می دهد که از بین ابعاد رهبری تحولی ، بعد توجه فردی، بعد مدیریت انفعالی از طریق استثناء، بعد مدیریت فعال از طریق استثناء و بعد چشم انداز رهبری با فراموشی سازمانی رابطه مثبت و معناداری دارد. همچنین بعد مدیریت انفعالی از طریق استثناء و بعد مدیریت فعال از طریق استثناء بر رقابت پذیری تاثیر دارد و بعد توجه فردی و بعد چشم انداز رهبری تاثیر دارد. و نهایتا بعد تعلیق و بعد اتلاف فراموشی سازمانی بر رقابت پذیری تاثیر ندارد ولی بعد زوال فراموشی سازمانی و بعد پاکسازی بر رقابت پذیری سازمانی تاثیر دارد.
واژگان کلیدی : رهبری تحولی ، فراموشی سازمانی ، رقابت پذیری سازمانی ، بانک پارسیان
فهرست مطالب
فصل اول: کلیات تحقیق 9
مقدمه 10
۱-۱-بیان مسئله 10
۱-۲-اهمیت و ضرورت تحقیق 12
۱-۳-اهداف تحقیق 15
۱-۴- مدل مفهومی تحقیق 17
۱-۵-فرضیههای تحقیق 18
۱-۶- روش تحقیق 20
۱-۷- قلمرو تحقیق 20
۱-۸- جامعه و نمونه آماری 21
۱-۹- تعریف متغیر های تحقیق 21
فصل دوم: ادبیات نظری و پیشینه تحقیق 23
مقدمه 24
۲-۱- رهبری تحولی 25
۲-۱-۱- مؤلفه های رهبری تحول آفرین 27
۲-۱-۲- رهبری مبادله ای 28
۲-۱-۲-۱- پاداشهای مشروط 28
۲-۱-۲-۲- مدیریت بر مبنای استثناء 29
۲-۱-۳- رهبری عدم مداخله گر 30
۲-۲- فراموشی سازمانی 30
۲-۲-۱- چیستی فراموشی سازمانی 30
۲-۲-۲- طبقهبندی فراموشی سازمانی 32
۲-۲-۳- ترکیب طبقهبندیهای فراموشی سازمانی 37
۲-۳- رقابت پذیری سازمانی 39
۲-۳-۱- رویکردهای مختلف به رقابت پذیری 42
۲-۳-۱-۱- رویکرد سنتی به رقابت پذیری 42
۲-۳-۱-۲- رویکردهای جاری 45
۲-۴-پیشینه تحقیق 51
فصل سوم: روش تحقیق 57
مقدمه 58
۳-۱- روش شناسی تحقیق 50
۳-۲- جامعه آماری 60
۳-۳- روش نمونه گیری 62
۳-۴- روش جمع آوری داده ها 63
۳-۵- ابزار سنجش تحقیق 63
۳-۶- روایی و پایایی پرسشنامه 64
۳-۶-۱- روایی 64
۳-۶-۲-پایایی 65
۳-۷- روش تجزیه و تحلیل دادهها 66
۳-۸- روشها و آزمونهای آماری به کار گرفته شده در این تحقیق 67
۳-۸-۱-آمار توصیفی 67
۳-۸-۲-آمار استنباطی 68
فصل چهام: تجزیه و تحلیل داده ها 69
مقدمه 70
۴-۱ – یافتههای توصیفی 71
۴-۱-۱-جنسیت پاسخ دهندگان به پرسشنامه 71
۴-۱-۲- سن پاسخ دهندگان به پرسشنامه 73
۴-۱-۳- میزان تحصیلات پاسخ دهندگان به پرسشنامه 74
۴-۱-۴- سابقه خدمت پاسخ دهندگان به پرسشنامه 76
۴-۲- آمار استنباطی 78
۴-۲-۱- آزمون سنجش نرمال بودن داده ها (کلوموگروف- اسمیرنف) 78
۴- ۲-۲- بررسی وآزمون فرضیههای تحقیق(آزمون همبستگی) 80
۴-۲-۲-۱- آزمون فرضیه های اصلی 81
۴-۲-۲-۲- آزمون فرضیه های فرعی 84
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات 98
مقدمه 99
۵-۱- بررسی یافتههای پژوهش با توجه به آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون 102
۵-۲- ارائه پیشنهادات 109
۵-۲-۱- پیشنهادات بر مبنای یافتههای تحقیق 109
۵- ۲-۲- پیشنهاداتی برای تحقیقات آتی 114
۵ – 3- محدودیتهای تحقیق 114
منابع 115
ضمائم 117
فهرست جدول ها
۲-۱ جدول مؤلفههای رقابتپذیری بنگاه۳۱
۳-۱ جدول مقیاس فاصلهای پنجتایی و عناوین ما به ازای آنها در پرسشنامههای تحقیق۵۴
۴-۱جدول توزیع فراوانی نمونههای مورد مطالعه برحسب جنسیت۵۸
۴-۲ جدول توزیع فراوانی نمونههای مورد مطالعه بر حسب سن۵۹
۴-۳ جدول توزیع فراوانی نمونههای مورد مطالعه بر حسب میزان تحصیلات۶۰
۴-۴ جدول توزیع فراوانی و درصد نمونهها بر اساس سابقهخدمت۶۲
۴-۵ جدول نرمال بودن توزیع متغیر های تحقیق در فاصله اطمینان %۹۵ ۶۴
۴-۶ جدول آزمون همبستگی پیرسون میان رهبری تحولی با فراموشی سازمانی۶۶
۴-۷ جدول خلاصه مدل جدول۶۷
۴-۸ جدول ضرایب رگرسیونی۶۷
۴-۹ جدول برای فرضیه ۶۸
۴-۱۰ جدول برای فرضیه ۳۶۹
۴-۱۱ جدول آزمون همبستگی پیرسون بین بعد توجه فردی رهبری تحولی با فراموشی سازمانی..۷۰
۴-۱۲جدول آزمون همبستگی پیرسون بین بعد مدیریت انفعالی از طریق استثناء با فراموشی سازمانی..۷۰
۴-۱۳جدول آزمون همبستگی پیرسون بین مدیریت فعال از طریق استثناء با فراموشی سازمانی۷۱
۴-۱۴جدول آزمون همبستگی پیرسون بین بعد چشم انداز رهبری تحولی با فراموشی سازمانی۷۲
۴-۱۵جدول خلاصه مدل۷۳
۴-۱۶ جدول ضرایب رگرسیونی ۷۳
۴-۱۷ جدول برای فرضیه (۲-۱ ۷۵
۴-۱۸جدول برای فرضیه (۲-۲ ۷۶
۴-۱۹جدول برای فرضیه فرضیه (۲-۳ ۷۶
۴-۲۰جدول برای فرضیه (۲-۴ ۷۷
۴-۲۱ جدول خلاصه مدل ۷۷
۴-۲۲ جدول ضرایب رگرسیونی ۷۷
۴-۲۳جدول برای فرضیه (۳-۱ ۷۹
۴-۲۴جدول برای فرضیه (۳-۲ ۷۹
4-25جدول برای فرضیه (۳-۳ ۸۰
۴-۲۶جدول برای فرضیه (۳-۴ ۸۱
فهرست نمودارها
۲-۱ نمودار نظریه آزمی درباره فراموشی سازمانی ۲۴
۲-۲ نمودار نظریه فراموشی از دیدگاه دیهالن ۲۶
۲-۳ نمودار حالتهای مختلف فراموشی در سازمان ۲۸
۴-۱ نمودار دایره ای توزیع فراوانی نمونه های مورد مطالعه بر حسب جنسیت ۵۸
۴-۲ نمودار دایره ای توزیع فراوانی نمونههای مورد مطالعه بر حسب سن ۵۹
۴-۳ نمودار دایره ای توزیع فراوانی نمونههای مورد مطالعه بر حسب میزان تحصیلات ۶۱
۴-۴ نمودار دایره ای توزیع فراوانی نمونههای مورد مطالعه بر حسب میزان سنوات خدمت ۶۲
منابع:
۱- آذر، عادل و مومنی، منصور،(۱۳۸۷)، آمار و کاربرد آن در مدیریت، جلد دوم، تهران، انتشارات سمت.
۲- بازرگان، عباس؛ سرمد، زهره ؛ حجازی، الهه، (۱۳۸۸) ، روش های تحقیق در علوم رفتاری؛ انتشارات آگاه.
۳- رفیع پور، فرامرز،(۱۳۷۸)، تکنیک های خاص تحقیق در علوم اجتماعی، تهران، سهامی انتشار، چاپ چهارم.
۴- سجقی، محمد ابراهیم؛ فرهی بوزنجانی، برزو و حسینی سرخوش، سید مهدی، ۱۳۸۹؛ تاثیر رهبری تحول آفرین بر فرهنگ سرمانی و تعهد سازمانی در یک سازمان دفاعی؛ فصلنامه راهبرد دفاعی، یال ۹، شماره ۳۲، بهار.
۵- سکاران، اوما، (۱۳۸۴)،روش های تحقیق در مدیریت، ترجمه محمد صائبی و محمود شیرازی، تهران، انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی.
۶- کیوی وکامپنهود،(۱۳۸۸)، روش تحقیق در علوم اجتماعی، ترجمه عبدالحسین نیکگهر،انتشارات توتیا.
۷- مشبکی، اصغر و ربیعه، مسعود، ۱۳۸۸، فراموشی سازمانی هدفمند(استراتژیک) اکسیر رقابت پذیری در سازمان، فصلنامه مدرس علوم انسانی، دوره ۱۳، شماره ۴، زمستان.
۱- Besanko D. , Doraszelski U. , Kryukov Y. and Satterthwaite M. (2007). Learning-by-doing, organizational forgetting and industry dynamics.
۲- De Holan, P. M. (2004). Managing Organizational Forgetting. MITSloan management review , pp. 44-52.
۳- Jung DI, Chow.C.(????). The role of transformational leadership in enhancing organizational innovation: hypotheses and some preliminary findings. Leadership Quarterly???.
۴- Magliocca.L. (????). Creating a framework for sustainable organizational Leadership: The CogniScope System Approach.Systems Research and Behavioral Science.
۵- Mohammad doostar, Seyyed Mohammad noe pasand asil, Zahra poor ghorban, (2013),” The relationship between leadership style and organizational commitment on organizational forgetting, Technical Journal of Engineering and Applied Sciences, 3 (23): 3307-3312.
۶- Montes F. , Rafferty, A. E., Griffin, Mark A.(2005). Dimensions of transformational leadership: conceptual and empirical extensions. The Leadership Quarterly 15, 329-354.
۷- Othman Rozhan and Hashim Noor Azuan (2002). Organizational amnesia: the barrier to organizational learning.
۸- Simic, I. (2011). Transformational leadership, the key to successful management of transformational organizational changes. The scientific journal facta universititatis ,economics and organization 1(6): 49-55.
۹- Singh, M., (2005). The impact of transformational leadership on organizational innovation moderated by organizational culture. Australian journal of basic and applied sciences 5(6): 504- 508.
۱۰- Stabell, C.B; Fjeldstad, O.D.(1998)”Configuring Value for Competitive Advantage: On Chains, Shops and Networks”. Strategic Management Journal, No. 5, Vol. 19, p.p. 413-437,
۱۱- Stone, A. Russel, R. (????).Transformational versus Servant LeadershipLA Difference in Leader Focus.The Leadrship and Organizational Development Journal,??.
۱۲- Tham, Zhi-Choong Gerald, Pee, Loo Geok, Kankanhalli, Atreyi, Tan and Gek Woo. (2008). Turnover information systems development projectsmanaging forgetting.
۱۳- Tham, Zhi-Choong Gerald, Pee, Loo Geok, Kankanhalli, Atreyi, Tan and Gek Woo. (2008). Turnover information systems development projectsmanaging forgetting.
۱۴- Tukel O. I., Rom W. O. and Kremic T. (2008). Knowledge transfer among projects using a learn-forget model. The Learning Organization, Vol. 15, No. 2, pp. 179-194.
۱۵- Tukel O. I., Rom W. O. and Kremic T. (2008). Knowledge transfer among projects using a learn-forget model. The Learning Organization, Vol. 15, No. 2, pp. 179-194.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.