رابطه یادگیری خودتنظیمی و امید تحصیلی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه منطقه درودزن


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 رابطه یادگیری خودتنظیمی و امید تحصیلی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه منطقه درودزن دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد رابطه یادگیری خودتنظیمی و امید تحصیلی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه منطقه درودزن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی رابطه یادگیری خودتنظیمی و امید تحصیلی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه منطقه درودزن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن رابطه یادگیری خودتنظیمی و امید تحصیلی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه منطقه درودزن :

تعداد صفحات :۹

چکیده مقاله:

هدف از انجام پژوهش حاضر تبیین رابطه بین یادگیری خودتنظیمی و امید تحصیلی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه منطقه درودزن بود. به لحاظ ماهیت و اهداف، این پژوهش از نوع کاربردی و برای اجرای آن از روش همبستگی استفاده شد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان مقطع متوسطه منطقه درودزن به تعداد ۱۴۳۵ نفر (۶۶۴ نفر پسر و ۷۷۱ نفردختر) در سال تحصیلی ۹۴-۱۳۹۳ بود که با استفاده از جدول مورگان تعداد ۳۰۴ نفر به عنوان حجم نمونه برآورد شد. این تعداد با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه های یادگیری خودتنظیمی پنتریچ و دی گروت، امید تحصیلی سامانی و سهرابی و عملکرد تحصیلی فام و تیلور استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های همبستگی پیرسون، رگرسیون چندمتغیره به شیوه همزمان استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد بین یادگیری خودتنظیمی و امید به تحصیل با عملکرد تحصیلی دانش آموزان رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. از بین ابعاد یادگیری خودتنظیمی بین بعدهای (خودکارآمدی، ارزش تکلیف، راهبردهای شناختی و راهبردهای فراشناختی) با عملکرد تحصیلی رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. همجنین یافته ها نشان داد یادگیری خودتنظیمی و در میان ابعاد آن بعدهای ارزش تکلیف، راهبردهای شناختی و راهبردهای فراشناختی به طور مثبت قادر به پیش بینی عملکرد تحصیلی دانش آموزان می باشند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.