بررسی رابطه بین بازارگرایی و سرمایه فکری در صنعت بیمه ایران


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل پی دی اف
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این پروژه به صورت فایل PDF (پی دی اف) ارائه میگردد

 بررسی رابطه بین بازارگرایی و سرمایه فکری در صنعت بیمه ایران دارای ۱۵۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در PDF می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پی دی اف بررسی رابطه بین بازارگرایی و سرمایه فکری در صنعت بیمه ایران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

چکیده:
دو عامل مهم که موجب بالارفتن عملکرد بازارگرایی شرکت ها در دو دهه گذشته شده است ؛
جهانی ش دن و افزایش تغییرات در فناوری می باش د. در چنین محیطی سرمایه فکری و
دارایی های نامشهود از عوامل مهم موفقیت بشمار م یروند.
تحقیق حاضر رابطه بین بازارگرایی (با تکیه بر سه مفهوم توجه به مشتری، توجه به رقبا و
هماهنگی بین بخشی) و سرمایه فکری را در صنعت بیمه بررسی م یکند
سرمایه فکری به عنوان دارایی نامشهود یک سازمان م ی باشد و شامل دانش، تجربه، مهارت
شخصی، روابط خوب و یا توانایی فناوری است ،سرمایه انسانی ؛ترکیبی از دانش ، م هارت ها و
تجربیات کارکنان یک بنگاه ، سرمایه مشتری (رابطه ای) ؛ عبارت است از روابط با افرادی که
بنگاه اقتصادی با آن ها به کار تجاری می پردازد که شامل مشتریان و عرضه کنندگان م ی باشد.
سرمایه ساختاری؛ دارای ی های غیرمرتبط با نیروی انسانی را شامل م ی شود که عبار ت ند از
فناوری ها، فرآیندها، ابدا ع ها، اموال فکری، دارایی های فرهنگی و روش هایی که شرکت را قادر
به انجام وظایف می سازد

فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: کلیات تحقیق
۱-۱ ) مقدمه ۲
۱-۲ ) بیان مسئله پژوهش۳
۱-۳ ) اهمیت و ضرورت پژوهش۶
۱-۴ )فرضیات پژوهش۸
۱-۵ ) اهداف تحقیق ۸
۱-۶ ) تعاریف اصطلاحات و متغیرهای تحقیق ۹
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
۲-۱ )مقدمه ۱۱
بخش اول : ادبیات مرتبط با بازار گرایی ۱۲
۲-۲ ) مروری بر بازارگرایی ۱۲
۱۵۲-۳ ) دیدگاه تصمیم گیری از نظر شاپیرو – 1988
۱۷ ۲-۴ ) دیدگاه هوشمندی بازار از نظر کوهلی و جاورسکی – ۱۹۹۰
۱۹ ۲-۵ ) دیدگاه فرهنگی از نظر نارور و اسلیتر- ۱۹۹۰
۲۱ ۲-۶ ) دیدگاه کانون استراتژیک از نظر روکرت- ۱۹۹۲
۲۲ ۲-۷ ) دیدگاه مشتری گرایی از نظر دشپاند و همکاران – ۱۹۹۳
۳۰ ۲-۸ )رویکرد فرهنگ سازمانی چند لایه از دیدگاه هامبورگ و پفلسر – ۲۰۰۰
۲-۹ )مروری بر مد ل های بازارگرایی۳۵
۲-۱۰ )مروری برپیاده سازی بازارگرایی۴۰
۲-۱۱ ) رویکرد پردازش اطلاعات کوهلی و جاورسکی۴۵
۲-۱۲ )رویکرد هنجار مبنای لیچتنهال و ویلسون۴۶
۲-۱۳ )رویکرد تغییر فرهنگی – نارور و اسلیتر
۲-۱۴ ) رویکرد دگرگونی فرهنگی کندی، گولزی و آرنولد۵۲
۲-۱۵ ) رویکرد دگرگونی فرهنگی گبهاردت، کارپنتر و شری ۵۳
بخش دوم : ادبیات مرتبط با سرمایه فکری۶۳
۲-۱۶ ) معرفی سرمایه فکری۶۳
۲-۱۷ )جایگاه سرمایه فکری در میان جنبش های مختلف ۷۰
۲- )معرفی مدلهای مختلف سرمایه فکری ۷۲ ۱۸
۲-۱۸-۱ )مدل ادوینسون و مالون ۷۲
۲) مدل بروکینگ ۷۵ ?۱۸?۲
۲) مدل روس و همکاران ۷۷ ?۱۸?۳
۲ )مدل استیوارت۸۰ ?۱۸?۴
۲-۱۸-۵ ) مدل سالیوان۸۱
۲)مدل بونفرر ۸۲ ?۱۸?۶
۲) مدل بنتیس۸۴ ?۱۸?۷
۲) مدل هانس و لاوا۸۵ ?۱۸?۸
۲) مدل لین۸۶ ?۱۸?۹
۲)شباهت موجود در تعاریف واجزای مدلهای سرمایه های فکری۸۷ ?۱۹
۲-۲۰ )مدل مفهومی پژوهش۹۱
۲-۲۱ ) سابقه مطالعات انجام شده  91
فصل سوم: روش تحقیق
۳-۱ )مقدمه۹۵
۳-۲ ) نوع و روش تحقیق۹۵
۳-۳ )جامعه ى آماری مورد مطالعه ۹۶
۳-۴ ) نمونه ى آماری۹۶
۳-۵ ) متغیرهای تحقیق ۹۷
۳-۶ )ابزار جمع آوری اطلاعات ۹۸
۳-۷ ) پایایی و روایی ابزار سنجش۱۰۱
د
۳-۸ )روش گرد آوری اطلاعات۱۰۲
۳-۹ ) شیوه های تجزیه و تحلیل اطلاعات۱۰۳
۳-۱۰ )مراحل اجرای پژوهش۱۰۳
فصل چهارم: یافته های تحقیق
۴-۱ ) مقدمه ۱۰۵
۴-۲ ) بررسی توصیفی داده های تحقیق ۱۰۵
۴-۳ ) تحلیل داده های تحقیق ۱۱۳
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
۵-۱ )مقدمه۱۱۹
۵-۲ )بحث در نتایج توصیفی داده های تحقیق۱۲۰
۵-۳ ) بحث در نتایج تحلیلی داده های تحقیق۱۲۱
۵-۴ ) تفسیر یافته های تحقیق۱۲۱
۵-۵ ) محدودیتهای پژوهش۱۲۱
۵-۶ )پیشنهادهای تحقیق۱۲۲
۵-۷ ) پیشنهاد برای محققان آتی ۱۲۳
۵-۸ ) منابع و ماخذ ۱۲۴

فهرست جداول
عنوان صفحه
۲- خلاصه ای از کارها و ارجاعات مربوط به هر دیدگاه۱۴ – جدول شماره ۱
۲- خلاصه ای از رویکرد های نه گانه پیاده سازی۴۱ – جدول شماره ۲
۲- تعاریف ارائه شده از سرمایه فکری۶۴ – جدول شماره ۳
۳- حجم نمونه مدیران ارشد برای شرکت های بیمه۹۷ – جدول شماره ۱
۳- سرمایه انسانی ۹۹ – جدول شماره ۲
۳- سرمایه رابطه ای (مشتری) ۱۰۰ – جدول شماره ۳
۳- سرمایه ساختاری ۱۰۱ – جدول شماره ۴
۴- نوع مالکیت بیمه ۱۰۵ – جدول شماره ۱
۴- جنسیت ۱۰۷ – جدول شماره ۲
۴- سطح تحصیلات ۱۰۸ – جدول شماره ۳
۴- متغیر میزان تجربه افراد نمونه۱۰۹ – جدول شماره ۴
۴- متغیر نوع استخدام افراد گروه نمونه ۱۱۰ – جدول شماره ۵
۴- متغیر میزان سن افراد نمونه ۱۱۱ – جدول شماره ۶
۴- شاخصهای مرکزی و پراکندگی سرمایه فکری۱۱۲ – جدول شماره ۷
۴- شاخصهای مرکزی و پراکندگی بازارگرایی۱۱۳ – جدول شماره ۸
۴- نتایج حاصل از آزمون اسمیرنف  کولموگروف۱۱۴ – جدول شماره ۹
۴- نتایج حاصل از آزمون ضریب همبستگی پیرسون برای سنجش رابطه سرمایه فکری و – جدول شماره ۱۰
بازارگرایی۱۱۵
۴- نتایج حاصل از آزمون ضریب همبستگی پیرسون برای سنجش رابطه سرمایه انسانی و – جدول شماره ۱۱
بازارگرایی۱۱۵
۴- نتایج حاصل از آزمون ضریب همبستگی پیرسون برای سنجش رابطه سرمایه مشتری و – جدول شماره ۱۲
بازارگرایی۱۱۶
۴- نتایج حاصل از آزمون ضریب همبستگی پیرسون برای سنجش رابطه سرمایه ساختاری و – جدول شماره ۱۳
بازارگرایی۱۱۷

فهرست نمودارها
عنوان صفحه
۲- مدل بازارگرایی از دیدگاه ترکیبی۲۴ – نمودار شماره ۱
۲-مدل چهارچوب مفهومی فرهنگ چند لایه ای بازارگرایی۳۴ – نمودار شماره ۲
۲ مدل کلی بازارگرایی و پی شنیازها، نتایج، تسهیل کننده ها۳۹ – نمودار شماره ۳
۲- مدل زنجیره عمل بازارگرایی۵۷ – نمودار شماره ۴
۲- توانمدسا زهای پیاده سازی۶۱ – نمودار شماره ۵
۲-دیدگاه های متفاوت نسبت به سرمایه فکری۶۹ – نمودار شماره ۶
۲- مدل مفهومی پژوهش۹۱ – نمودار شماره ۷
۴- نوع مالکیت بیمه۱۰۶ – نمودار شماره ۱
۴- جنسیت پاسخ دهنده گان۱۰۷ – نمودار شماره ۲
۴-تحصیلات پاسخ دهنده گان۱۰۸ – نمودار شماره ۳
۴- میزان تجربه پاسخ دهنده گان۱۰۹ – نمودار شماره ۴
۴- نوع مالکیت بیمه ۱۱۰ – نمودار شماره ۵
۴- نوع استخدام پاسخ دهنده گان۱۱۱ – نمودار شماره ۶

فهرست شکل ها

۲-جایگاه سرمایه فکری در میان جنبش های مختلف۷۱ – شکل شماره ۱
۲- طرح ارش اسکاندایا ارائه شده توسط ادوینسون و مالون۷۴ – شکل شماره ۲
۲- مدل سرمایه فکری بروکینگ۷۶ – شکل شماره ۳
۲- مدل شاخص سرمایه فکری ۷۸ – شکل شماره ۴
۲- طبقه بندی سرمایه فکری روس۷۹ – شکل شماره ۵
۲- مدل سرمایه های فکری استیورات۸۰ – شکل شماره ۶
۲- الگوی سرمایه فکری سالیوان ۸۲ – شکل شماره ۷
۲- ارزش پویای سرمایه فکری بونفر ۸۳ – شکل شماره ۸
۲-چارچوب ۴ بعدی سرمایه های فکری بونفر ۸۴ – شکل شماره ۹
۲- مدل هانس و لاواندال۸۵ – شکل شماره ۱۰
۲- مدل لاواندال ۸۶ – شکل شماره ۱۱

مقدمه:
در دنیای امروز که فضای تجاری بیشتر از گذشته رقابتی و غیر قابل پیش بینی شده، شرکتها
برای ماندگاری و حصول به اهداف تجاری ناچار به استفاده از رویکر دهای متعالی و توسع هٌ
شایستگی ها و قابلیتهای خود در مواجهه با عدم اطمینان هستند. بازارگرایی که رویکردی
عملیاتی به دیدگاه بازاریابی در عملیات و فعالیت های شرکت است، در ۲ دهه گذشته از
استقبال بسیاری در بین پژوهشگران و اندیشمندان بازاریابی و مدیران شرکتها برخوردار شده و
در پژوهشهای متفاوتی رابطه آن با سرمایه هی فکری و انسانی با حضور یا عدم حضور متغیرهای
واسطه و میانجی بررسی شده است. اما بر اساس تعریفی غیر آکادمیک؛ یک شرکت بازارگرا،
شرکتی است که فعالیتها، محصولات و خدمات خود را با توجه به نیازها و الزامات مشتریانش
سازماندهی م ینماید. در مقابلِ اینگونه شرکتها، یک شرکت محصول گرا محصولات جال بتوجه و
مهیجی را تولید کرده و بدنبال تحریک علاقمندی و توجه چرخ هى عرضه و تقاضا برای این
محصولات و خدمات م یباشد. اگرچه، احتمال موفقیت در هریک از این دو گرایش وجود دارد،
اما با محصول گرای تنها بودن موفقیت مشک لتر حاصل می شود. از سوی دیگر امروزه سرمایه
عامل کلیدی در بازارگرایی و سودآوری شرکتها بشمار می رود. دو عامل مهم که ، (IC) فکری
موجب بالارفتن عملکرد بازارگرایی شرکت ها در دو دهه گذشته شده است؛ جهانی شدن و
افزایش تغییرات در فناوری می باشد. در چنین محیطی سرمایه فکری و دارایی های نامشهود از
عوامل مهم موفقیت بشمار می روند. در رقابت اقتصادی جدید، دارایی های مبتنی بر دانش فراهم
کننده یک مزیت رقابتی ذاتی هستند. تحقیق حاضر تلاش می کند تا با معرفی ابعاد متشکله
بازارگرایی و سرمایه فکری ارتباط آنها را در صنعت بیمه بررسی نماید.

Consideration of intellectual capital with market –oriented within
insurance industry in Iran

Abstract:
Two factors which increase company’s market? orientation performance in two
past decades are: globalization and change increase in technology. In such
environment intellectual capital and intangible assets are success important
factors .
Present study considers relation between market?oriented (rely on three
concepts: attention to customer, attention to competitors, and coordination
between section) and intellectual capital in insurance industry.
Intellectual capital as intangible asset is an organization which including
knowledge, experience, human capital, combination of knowledge, an institute
staff skills and experiences, customer capital.
Relationship: relationship with individuals who economical institutions do
business with them which include customers and suppliers.
capital structure : including assets not related to human forces such as
technology , processes , inventions , intellectual properties , cultural assets , and
methods which enable company to implement tasks .

فهرست نامها
فهرست نامهای فارسی:
اصغر نژاد امیری مهدی ضیایی بیگدلی
آقارفیعی علوی طبری سید حسین
بازرگان عمیدی
بطحایی فخرآرا
بریننان فرشادفر،عزت اله
پلومن قلیچ لی ، بهروز
حجازی الهه کردستانی ، غلامرضا
خائف الهی احمد علی کامنا، یوجین
خاکی موریسن
خائفالهی مدهوشی مهرداد
دلاور مصطفی آشنا
رستمی انواری مهدی زاده مهرناز
رستمی علی اصغر و محمدرضا منصور فر ، کریم
روابط عمومی سازمان بیمه مرکزی ایران مهدی پور تملی ، فاطمه
سوآرت ویدا مجتهدزاده
سرمد زهره هانکوک
ساسان گهر یانگ چو
سکاران یوسفی حمیدرضا
شهانی بهنام یزدانی ، حمیدرضا

فهرست نامهای لاتین:
Armstrong Haniffa Pflesser
Attitude Hult Pelham
Arnould Hurley Piercy
Avlonitis Homburg Patents
Appiah-Adu Harris Priori education
Antecedent Hannestad Pike
Atuahene-Gima Hunt Reflection
Beaulieu Han Ruekert
Bontis Hultink Robben
Brooking Infrustrure asset Roos
Barton Intellectual agility Renewal
Bonding Intel property asset Reconstitution
Beyer Intellectual capital index Raison
Bearden Intellectual capital Sofian
Becker Interplay Srivastava
International accountant Stoelhorst
Barrons confederation
Book value Jaworsky Slater
Brennan Jenson Srivastava
Bollen Jayachandran Sources of problems
Bontis Kennedy Sinkula
Bozbura Kohli Skandia value sheme
Cronbach”s alpha Kirca Sherry
Customer Orientation Kim Shervani
Socio- economic Kennedy Kumar Siguaw
۱۴۱
performances
Customer Linking Ketchen Schein
Channel1 Technology Krohmer Sarnin
Monitoring
Calori Kotler Shapiro
Connectedness Lavandal Selnes
Supply Chain
Carpenter Lafferty Shapiro Management
Creating a market Lafferty Seetharaman
orientation
The capabilities of market
Leonard driven organization Customer Relationship
Management (CRM)
Carpenter Lichtenhal Tietje
Casual Logic Lim Trice
Competence Langerak Tayles
Chang Logic Technological Turbulence
Top management risk
Day Lamb aversion
TQM – Total Quality
Differential Learning organization Management
Drucker Mckenna Trademarks
Deshpande Market Orientation Ulrich
Degree of McCarthy Vasile
departmentalization
Demarcation More divergent view Van der Zahn
Danish industry and Maltz van Raaij
trade council
Experiential learning Marketplace Vasquez
Erik M. van Srivihok Market-Driven Organizatio Workman
Empowerment Market Sensing Walk
Employees Esprit De Market Turbulence Wilson
Corps
Farley Martin, Williams
Franchise Market-back approach Webster
Goolsby Mind-set Walker
Gebhardt Marr Woodruff
Garcia- Meca Marks Wrenn
Greenley Market asset Workman
Grbac Nunnally Walking
Gounaris Narver Wilson
New Product Development Pflesser
Gebhardt (NPD)
Goolsby Noordewir Pelham
Human centered assed Ogbonna Piercy
Holistic value Organizational Capabilities Patents
approach (HAV)
Homburg Organizational Economics Priori education
Organization for economic Pike
Harris cooperation and development
High-touch Pew tan el Reflection
Hans Perreault Ruekert

۱۲۴
-۵ منابع و ماخذ -۸
منابع فارسی
. ۱. ” سازماندهی سرمایه های فکری”. ۱۳۸۴ . ماهنامه تدبیر، سال شانزدهم ، شماره ۱۵۸
. http:// atalebi.com/ articles. ” 2. “مدیریت، بازاریابی، تجارت
۳. آقایی فیشانی، تیمور. ۱۳۷۷ . خلاقیت و نوآوری در انسان ها و سازمان ها، تهران، نشر ترمه.
۴. ادوینسون، لیف. خرداد ۱۳۸۶ . “مدیریت سرمایه فکری “. گروه مترجمان میثاق مدیران . نشریه میثاق
. مدیران ، شماره ۲۲
۵. انواری رستمی، علی اصغر و محمدرضا رستمی. زمستان ۱۳۸۲ . “ارزیابی مدل ها وروش های سنجش و
، ارزش گذاری سرمایه های فکری شرکت ها”، بررسی های حسابداری و حسابرسی، سال دهم ، شماره ۳۴
. ۵۱- صص ۷۵
۶. انواری رستمی، علی اصغر و حسن سراجی. بهار ۱۳۸۴ . ” سنجش سرمایه فکری و بررسی رابطه میان
سرمایه فکری و ارزش بازار سهام شرکت های بورس اوراق بهادار تهران” ، بررسی های حسابداری و
.۴۹ – حسابرسی، سال دوازدهم، شماره ۳۹ ، صص ۶۲
۷. بازرگان، عباس، زهره سرمد و الهه حجازی. ۱۳۸۱ . روش تحقیق در علو مرفتاری، تهران، نشرآگاه، چاپ
ششم .
۸. بطحایی، عطیه . ۱۳۸۵ .” بررسی اثرات سرمایه های فکری بر عملکرد سازمانی شرکت های تحت پوشش
سازمان گسترش و نوسازی صنایع و معادن”، پایا ننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی.
ثیر بازارگرایی بر عملکرد کسب و کار با توجه به ? ۹. خائفالهی ح .ر .( ۱۳۸۵ ) مدلی برای تعیین میزان ت
قابلیتهای بازاریابی در صنایع شیمیایی . فصلنامه مدرس علوم انسانی ۱۴۱
۱۰ . خاکی ، غلامرضا . ۱۳۷۸ . روش تحقیق با رو ی کردی به پایان نامه نویسی، تهران، مرکز تحقیقات علمی
کشور با همکاری کانون فرهنگی انتشاراتی درایت ، چاپ اول .
۱۱ . خاکی ,غ .( ۱۳۷۹ ) . روش تحقیق در مدیریت.تهران: مرکز انتشارات علمی دانشگاه آزاد اسلامی.
۱۲ . دلاور ,ع .( ۱۳۸۰ ) . روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی .تهران :انتشارات نشر ویرایش.
۱۳ . رابینز،استفن. ۱۳۷۴ . مدیریت رفتار سازمانی. تهران. ترجمه علی پارسائیان و محمد اعرابی. موسسه
۱۲۵
مطالعات و پژوهش های بازرگانی.چاپ اول.
۱۴ . روابط عمومی سازمان بیمه مرکزی ایران . ۱۳۸۷ .برنامه تحول در صنعت بیمه کشور.
. ۱۵ . ساسان گهر ، پرویز. ۱۳۷۵ .” مقدم های بر بهبود سازمان” ، مجله مدیریت امروز، دوره نهم، شماره ۳و ۴
۱۶ . سرمد, ذ., بازرگان, ع., & حجازی, ا. ( ۱۳۸۰ ). روشهای تحقیق در علوم رفتاری. تهران: انتشارات آگاه.
تهران :نشر , Trans.) 17 . سکاران ,ا .( ۱۳۸۲ ) . روشهای تحقیق در مدیریت).م .صائبی & ,م .شیرازی
مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامهریزی.
۱۸ . عمیدی،علی. ۱۳۷۸ . نظریه نمونه گیری و کاربردهای آن. مرکز نشر دانشگاهی تهران.جلد اول. چاپ اول.
. ۱۹ . فخرآرا ، امین . آذر ۱۳۷۸ . ” نگرش جدید در مدیریت منابع انسانی “، مجله استاندارد ، شماره ۹۹
۲۰ . فرشادفر، عزت اله. ۱۳۸۰ . اصول و روش های آماری پیشرفته آماری(تجزیه واریانس و طرح آزمایش ها).

برای مشاهده فایل های مشابه پیشنهاد می‌کنیم بررسی رابطه بین سرمایه فکری با سرمایه اجتماعی سازمان را لطفا ببینید.

انتشارات طاق بستان. کرمانشاه.
۲۱ . فرشادفر،عزت اله. ۱۳۸۰ . اصول و روش های آماری پیشرفته آماری(تجزیه رگرسیون). انتشارات طاق
بستان. کرمانشاه.
۲۲ . قلیچ لی ، بهروز . تابستان ۱۳۸۵ .” تبین نقش سرمایه فکری و سرمایه اجتماعی در مزیت رقابتی
(مطالعه موردی شرکت های ایران خودرو و پارس خودرو)” ، رساله دکترا ، دانشگاه تربیت مدرس .
. ۲۳ . کردستانی ، غلامرضا . ۱۳۸۷ . “اندازه گیری و گزارشگری سرمایه انسانی” ، حسابرس ، شماره ۴۱
۲۴ . کامنا، یوجین. ۱۳۸۰ . دیوانسالاری. ترجمه خسرو صبری .تهران ، انتشارات شیرازه.چاپ اول .
تهران :کتاب نو. SPSS. 25 . مؤمنی ,م & ,.فعال قیومی ,ع .( ۱۳۸۷ ) .تحلیلهای آماری با استفاده از
. ۲۶ . مجتهدزاده، ویدا. ۱۳۸۲ . “نقش حسابداری مدیری تدر انعکاس سرمایه فکری”، سال هفدهم، ش ۱۵۲
۲۷ . منصور فر، کریم . ۱۳۷۶ . روش های آماری .تهران. انتشارات دانشگاه تهران ، چاپ چهارم.
۱۳۴۵ )، پایان نامه – ۲۸ . مهدی پورتملی، فاطمه. ۱۳۸۰ . “تاثیر سرمایه انسانی بر رشد اقتصادی در ایران( ۱۳۷۵
کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا.
۲۹ . یزدانی، حمیدرضا. ۱۳۸۵ .” بررسی روابط متقابل میان اجزای سرمایه فکری(سرمایه انسانی، سرمایه
ساختاری ، سرمایه مشتری) و اثرات آن بر عملکرد سازمانی شعب بانک ملت استان تهران “، پایان نامه
کارشناسی ارشد ، دانشگاه تهران.

۱۲۶
Refrence :
۱. “Intellectual Capital Accounts .Reporting and managing intellectual capital
“, http://www.oecd.org/dataoecd/16/30/1948022. pdf.
۲. “Intellectual Capital Reporting” .www. journals.uzpi.cz/uniquefiles /00831. pdf.
۳. Aboody, D. and B. Lev. 2000.” Information asymmetry, R&D and insider
gains”, Journal of Finance, 55(6): 2747-2766.
۴. Anghel, I. 2008. “Intellectual Capital and Intangible Assets Analysis and
Valuation”, Theoretical and Applied Economics, 75-84.
۵. Appiah-Adu, K. (1998). Market Orientation and Performance: emprical tests
in a transition economy. Journal of Strategic Marketing , 25-45.
۶. Atuahene-Gima, K. (1996). Market orientation and innovation. Journal of
Business Research , 93-103.
۷. Avlonitis, G., & Gounaris, S. (1999). Market orientation and its determinants: an
emprical analysis. European Journal of Marketing , 1003-37.
۸. Baker, W., & Sinkula, J. (1999). The synergistic effect of market orientation
and learning orientation on organizational performance. Journal of Academy
of Marketing Science , 411-27.
۹. Baker, W., & Sinkula, J. (2002). Market Orientation, learning orientation
and product innovation: delving into the organization”s black box. Journal of
Market-Focused Management , 5-23.
۱۰. Becker, J., & Homburg, C. (1999). Market-oriented management: a systemsbased
perspective. Journal of Market-Focused Management , 17-41.
۱۱. Bontis, N .1998. “Intellectual Capital: An exploratory study that develops
measure and models “, Management Decision, 36.2. 63-76.
۱۲۷
۱۲. Bontis, N. 2004. “National Intellectual Capital Index A United Nations
Initiative for the Arabic Region”, Journal of Intellectual Capital, Vol 5, No
۱, pp 13-39.
۱۳. Bontis, N. and J. Fitez – enz. 2002.” Intellectual Capital ROI: a casual map
of human capital antecedents and consequents”, Journal of Intellectual
Capital, Vol 3, No 3, pp 203-247.
۱۴. Bontis, N., W. Chua Chong Keow and S. Richardson .2000. “Intellectual
Capital and Business Performance in Malaysian Industries”, Journal of
Intellectual Capital, Vol 1, No 1, pp 58-100.
۱۵. Bose, S. and K. Thomas . 2007. “Applying the Balanced Scorecard for
better Performance of Intellectual Capital”, Journal of Intellectual Capital,
Vol 8, No 4, pp 653-665.
۱۶. Brooking, A. 1997. “Intellectual capital”. International Thomson Business
Press, London, Vol 8, No 12 -13, p 76.
۱۷.Cadogan, J., Diamantopoulos, A., & Martanges, C. (1999). A measure of
export market orientation: scale development and cross cultural validation.
Journal of International Business Studies , 689-707.
۱۸. Calori, R., & Sarnin, P. (1991). Corporate culture and economic
performance. Organizational Studies , 49-74.
۱۹.Cohen, S. and N. Kaimenakis .2007.” Intellectual capital and corporate
performance in Knowledge – intensive SMSs”, The Learning Organization,
Vol 14, No 3, pp 241-262.
۲۰. Day, G. (1990). Market Driven Strategy: processes for creating value. New
York, NY.: The Free Press.
۱۲۸
۲۱. Day, G. (1994a). The capabilities of market driven organization. Journal of
Marketing , 37-52.
۲۲. Day, G. (1994b). Continuous learning about markets. California
Management Review , 9-31.
۲۳. Day, G. (1999). Creating a market-driven organization. Sloan Management
Review , 11-22.
۲۴. Day, G., & Wensley, R. (2004). Assessing advantage: a framework for
diagnosing competetive superiority. Journal of Marketing , 1-20.
۲۵. Deng, S., & Dart, J. (2007). Measuring market orientation: a multi-factor,
multi-item approach. Journal of Marketing , 725-42.
۲۶. Deshpande, R., & Farley, J. (2000). Understanding Market Orientation: A
prospectively designed meta analysis of three market orientation scales.
Marketing Science Institute , 1-22.
۲۷. Deshpande, R., & Farley, J. U. (2003). The market orientation construct:
construct, correlations, culture and comprehensiveness. Journal of Market-
Focus Management , 237-40.
۲۸. Deshpande, R., & Farley, J. U.(2006).Measuring Market Orientation:
Generalization and Synthesis. Journal of MArket-Focused Management ,
۲۱۳-۲۳۲.
۲۹. Deshpande, R., & Webster, F. E. (2008). Organizational culture and
marketing: defining the research agenda. Journal of Marketing , 3-15.
۳۰. Dess, G., & Robinson, J. (2001). Measuring organizational performance in
the absence of objective measures: The case of the privately held firm and
conglomerate business unit. Strategic Management Journal , 265-273.
۱۲۹
۳۱. Drucker, P. F. (1997). The practice of Management. New York: Harper & Row.
۳۲.Edvinsson, L. and M. Malone .1997. “Intellectual Capital”, Harper
Business, New York.
۳۳. Erving, E. (1995). Marketing Quality Practices. Unpublished Disseration,
University of North Carolina, Business School .
۳۴.Garavan, T.N., M. Morley, P. Gunnigle and E. Collins .2001. “Human
Capital Accumulation : The Role of Human Resource Development” ,
Journal of European Industrial Training
۳۵.Gay, L.R. , L. P. Diehl .1999. “Research Methods for Business and
Management”. Maxwell Macmillan International Editions.
۳۶. Gebhardt, G., Carpenter, G., & Sherry, J. (2006). Creating a market
orientation: a longitudinal, multifirm, grounded analysis of cultural
transformation. Journal of Marketing , 37-55.
۳۷. Gray, Brenden, Matear, S., Boshoff, C., & Matheson, P. (1998). Developing a
better measure of market orientation. European Journal of Marketing , 884-903.
۳۸. Greenley, G. (1995). Market Orientation and company performance: emprical
evidence from UK companies. British Journal of Management , 1-13.
۳۹. Guthrie, J., Petty, R. and Johanson, U. 2001.”Sunrise in the knowledge
economy”. Accounting, Auditing & Accountability Journal, Vol. 14 No. 4,
pp. 365-82.
۴۰. Han, J., Kim, N., & Srivastava, R. (2003). Market Orientation and
organizational performance: Is innovation a missing link? Journal of
Marketing , 30-45.
۱۳۰
۴۱. Harris, L. (2001). Market Orientation and performance: objective and
subjective emprical evidence from UK companies. Journal of Management
Studies , 17-43.
۴۲. Harris, L. (2002a). Developing market orientation: an exploration of differences
in management approaches. Journal of Marketing Management , 603-32.
۴۳. Harris, L. (2002b). Sabotaging market-oriented culture change: an
exploration of resistance justification and approaches. Journal of Marketing
Theory and Practice , 58-74.
۴۴. Harris, L. C. (2000). The organizational barriers to developing market
orientation. European Journal of Marketing , 598-624.
۴۵. Harris, L. C. (2005). Cultural domination: the key to market-oriented
culture? European Journal of Marketing , 354-73.
۴۶. Harris, L. C. (2006). Benchmarking against the theory of market orientation.
Management Decision , 25-9.
۴۷. Harris, L. C., & Ogbonna, E. (1999). Developing a market oriented culture:
a critical evaluation. Journal of Management Studies , 177-96.
۴۸. Harris, L. C., & Ogbonna, E. (2000). The responses of fron-line employees
to market-oriented culture change. European Journal of Marketing , 318-40.
۴۹. Harris, L., & Ogbonna, E. (2001a). Leadership stype and market orientation:
an empirical study. European Journal of Marketing , 744-64.
۵۰. Harris, L., & Piercy, N. (1999). Management behaviour and the barriers to
market orientation. Journal of Service Marketing , 113-31.
۵۱. Hart, S., & Banbury, C. (1994). How strategy making processes can make a
difference. Strategic Management Journal , 251-269.
۱۳۱
۵۲. Haugland, S. A., Myrtveit, I., & Nygaard, A. (2007). Market Orientation and
performance in the service industry: A Data Envelopment Analysis. Journal
of Business Research , 1191-1197.
۵۳. Heiens, R. A. (2000). Market Orientation: Toward an Integrated Framework.
Academy of Marketing Science Review .
۵۴. Hennestad, B. (1999). Infusing the organization with customer knowledge .
Journal of Service Marketing , 17-41.
۵۵. Homburg, C., & Plfesser, C. (2000). A multiple layer model of market
oriented organizational culture: measurement issues and performance
outcomes. Journal of marketing research , 449-62.
۵۶. Homburg, C., Krohmer, H., & Workman, J. (2004). A strategy
implementation perspective of market orientation. Journal of Business
Research , 1331-40.
۵۷. Homburg, C., Workman, J. P., & Jenson, O. (2000). Fundamental changes in
marketing organization: the movement toward a customer focused
organizational structure. Journal of Academy of Marketing Science , 459-78.
۵۸. Hooley, G. J., Greenley, G. E., Cadogan, J. W., & Fahy, J. (2005). The
performance impact of marketing resources. Journal of business research , 18-27.
۵۹. Huang, C.F. and S.L. Hsueh. 2007. “A Study on the Relationship Between
Intellectual Capital and Business Performance in the Engineering Consulting
Industry: A Path Analysis”, Journal of Civil Engineering and Management,
Vol XIII, No 4, pp 265-271.
۱۳۲
۶۰. Hult, G., Ketchen, D., & Slater, S. (2005). Market orientation and
performance: an integration of desparate approaches. Strategic Management
Journal , 1171-1181.
۶۱. Hunt, S., & Lamb, C. (2000). Marketing”s contribution to business strategy:
market orientation, relationship marketing and resource-advantage theory.
International Journal of Management Reviews , 17-43.
۶۲. Hurley, R. F., & Hult, G. T. (1998). Innovation, market orientation, and
organizational learning : an integration and emprical examination. Journal of
Marketing , 42-54.
۶۳. Jaworski, B. J., & Kohli, A. J. (1993). Market orientation: antecedents and
consequences. Journal of Marketing , 53-70.
۶۴. Jaworski, B. J., & Kohli, A. K. (1996). Market Orientation: review, refinement,
and roadmap. Journal of Market Focused Management , 119-135.
۶۵. Kennedy, ,. K., Goolsby, J. R., & Arnould, E. J. (2003). Implementing a
customer orientation: extension of theory and application. Journal of
Marketing , 67-81.
۶۶. Kirca, A. H., Jayachandran, S., & Bearden, W. O. (2005). Market
Orientation: A Meta-Analytic Review and Assessment of its Antecedents
and Impact on Performance. Journal of Marketing , 24-41.
۶۷. Kohli, A. J., & Jaworsky, B. J. (1990). Market Orientation: the construct,
research propositions, and managerial imlications. Journal of Marketing , 1-18.
۶۸. Kohli, A., Jaworski, B. J., & Kumar, A. (1993). MARKOR: a measure of
market orientation. Journal of Marketing , 467-77.
۱۳۳
۶۹. Kotler, P., & Armstrong, G. (1994). Principals of Marketing (7th ed.).
Englewood Cliffs, NJ.: Prentice-Hall.
۷۰. Kumar, Jamalesh, Subramanian, R., & Yauger, C. (1998). Examining the
Market Orientation-Performane Relationship: A Context-Specific Study.
Journal of Management , 201-233.
۷۱. Lado, N., Maydeu-Olivares, A., & Rivera, J. (1998). Measuring market
oreintation in several polulations. European Journal of Marketing , 23-39.
۷۲. Lafferty, B. A., & Hult, G. T. (1999). A synthesis of contemporary market
orientation perspectives. European Journal of Marketing , 92-109.
۷۳. Langerak, F., Hultink, E., & Robben, H. (2004). The impact of market
orientation, product advantage, and launch proficiency on new product
performance and organizational performance. Journal of Product Innovation
Management , 79-94.
۷۴. Leary, Mark R. 1995. “Behavioral Research Methods “.cole Publishing
Company.
۷۵. Li, L., R. Pike and R. Haniffa. 2006.” Intellectual Capital Disclosures in
Corporate Annual Reports: A European Comparison “, Working Paper, No
۶/۲۴.
۷۶. Lichtenhal, J. D., & Wilson, D. T. (1992). Becoming market Orientation.
Journal of Business Research , 191-207.
۷۷. Maltz, E., & Kohli, A. K. (1996). Market intelligence dissemination across
functional boundaries. Journal of Marketing Research , 47-61.
۷۸. Martin, J., & Grbac, B. (2003). Using supply chain management to leverage
a firm”s market orientation. Industrial Marketing Management , 25-38.
۱۳۴
۷۹. Matsuno, K., & Mentzer, J. (2000). The effects of strategy type on the
market orientation-performance relationship. Journal of Marketing , 1-16.
۸۰. Menzies, M. 2003. “Capital Development Research. Science and
Technology”. Online www. Google. Com.
۸۱. Nahapiet, J. and S. Ghosal. 1998. “Social Capital .Intellectual Capital and
the Organization Advantage “, The Academy of Management Review, Vol
۲۳, No 2, pp 242-266.
۸۲. Narver, J. C., & Slater, S. F. (1990). The effect of a market orientation on
business profitibaility. Journal of Marketing , 20-35.
۸۳. Narver, J. D., & Slater, S. F. (1998). Additional thoughts on the
measurement of market orientation: a comment on Deshpande and Farley.
Journal of Market-Focused Management , 233-6.
۸۴. Narver, J. D., Slater, S. F., & Tietje, B. (1998). Creating a market
orientation. Journal of Market-Focused Management , 241-56.
۸۵. Neely, A. and C. Adams .2002. “Perspectives on performance: The
performance prism”, forthcoming in Journal of Cost Management.
۸۶. Pearce, J., Robinns, D., & Robinson, R. (1987). The impact of grand strategy
and planning formality on financial performance. Strategic Management
Journal , 125-134.
۸۷. Pelham, A., & Wilson, D. (1996). A longitudinal study of the impact of
market structure, firm structure, strategy and market orientation culture on
dimensions of small-firm performance. Journal of Academy of Marketing
Science , 27-43.
۱۳۵
۸۸. Petty, R. and J. Guthrie. 2000.” Intellectual Capital literature review:
Measurement”. Reporting and Management. Journal of Intellectual Capital,
Vol. 1, No 2, pp 155-176.
۸۹. Pitt, L., Caruana, A., & Berthon, P. (1996). Market Orietnation and business
performance: some european evidence. International marketing review , 5-18.
۹۰. Qiu, S., & Chen, B. (2005). Efficiencies of Life Insurers in China – An
Application of Data Envelopment Analysis. 1-40.
۹۱. Roos, G., J. Roos, L. Edvinsson and N.C. Dragonetti. 1997. “Intellectual
Capital “. Navigating in the New Business Landscape, New York University
Press, New York, NY.
۹۲. Ruekert, R. W. (1992). Developing a market orientation: an organizational
strategy perspective . International Journal of Research in Marketing , 225-45.
۹۳. Schein, E. (1984). Coming to a new awareness of organizational culture.
Sloan Management Review , 3-16.
۹۴. Schein, E. (1992). Organizational culture and leadership. San Francisco:
Jossey-Bass Publishers.
۹۵. Sekaran, James. 1997. “A field Research Guide to Observation” .Falmer Press.
۹۶. Selnes, F., Jaworski, B. J., & Kohli, A. K. (1996). Market orientation in
United States and Scandiavian companies: a cross-cutural study. Marketing
Science Institute Report , 97-107.
۹۷. Shapiro, B. (1988). What the hell is Market-Orientation? Harward Business
Review .
۱۳۶
۹۸. Siguaw, J., Brown, G., & Widing, R. (1994). The influence of the market
orientation of the firm on sales force behaviour and attitude. Journal of
Marketing Research , 106-16.
۹۹. Siguaw, J., Simpson, P., & Baker, T. (1998). Effects of supplier market
orientation on distributor market orientation and the channel relationship:
The distributer perspective. Journal of Marketing , 99-111.
۱۰۰. Sin, L. Y., Tse, A. C., Heung, V. C., & Yim, F. H. (2005). An analysis of
the relationship between market orientation and business performance in the
hotel industry. International Journal of Hospitality Management , 555-577.
۱۰۱. Slater, S. F., & Narver, J. C. (1992). Superior Customer value-based theory
of the firm. Marketing Science Institute Report , 92-115.
۱۰۲. Slater, S. F., & Narver, J. C. (1994). Does competitive environment
moderate the market orientation-performance relationship? Journal of
Marketing , 46-55.
۱۰۳. Slater, S. F., & Narver, J. C. (1995). Market Orientation and learning
organization. Journal of Marketing , 63-74.
۱۰۴. Slater, S., & Narver, J. (2000). Intelligence generation and superior
customer value. Journal of the Academy of Marketing Science , 120-7.
۱۰۵. Slater, S., Olson, E., & Reddy, V. (1997). Startegy based performance
measurement. Business Horizens , 37-44.
۱۰۶. Srivastava, R., Shervani, T., & Fahey, L. (1998). Market-based assets and
shareholder value: a framework for analysis. Journal of Marketing , 2-18.
۱۳۷
۱۰۷. Srivihok, A. 2008. “Intellectual Capital of Enterprises in Thailand:
Measurement Model by Baysean Network Algorithm”. Communications of
the IBIMA, Vol 3, pp 193-199.
۱۰۸. Starovic, D., and Marr, B. 2003. “Understanding corporate value:
Managing and reporting intellectual capital”. London: Chartered Institute of
Management Accountants.
۱۰۹. Stewart, T. 1997. “Intellectual Capital: The New wealth of Organizations”.
Currency Doubleday, New York.
۱۱۰. Stiles, P and Kulvisaechana. 2004.” Human Capital and Performance: A
Literature Review”. Judge Institute of Management, University of
Cambridge.
۱۱۱. Sveiby, K.E .1996. “The New Organizational Wealth: Managing and
Measuring Knowledge –Based Assets “.Berrett – Koehler, New York, N Y.
۱۱۲. Tayles, M., R. Pike and S. Sofian .2007. “Intellectual Capital,
management accounting practices and corporate performance”. Accounting.
Auditing & Accountability Journal, Vol 20, No 4. pp 522-548.
۱۱۳. theory??market?product?orientation??211.php. (n.d.). Retrieved from
http://www.thetimes100.co.uk/.
۱۱۴. Tovestiga, G. and E. Tulugurova. 2007. “Intellectual Capital Practice and
Performance in Russian enterprise”. Journal of Intellectual Capital, Vol 8,
No 4, pp 695-707.
۱۱۵. Tse, A. C. (1998). Market orientation and performance of large property
companies in Hong Kong. International Journal of Commerce &
Management , 57-69.
۱۳۸
۱۱۶. Van der Meer-Kooistra, J. and S. Zijlstra. 2001.”Reporting on intellectual
capital “. Accounting. Auditing and Accountability Journal, Vol 14, No 4, pp
۴۵۶-۴۷۶.
۱۱۷. Van der Zahn, M.J-L. 2008. ” Determinants of intellectual capital
disclosure in prospectuses of initial public offerings”. Accounting and
Business Research, Vol 38, Iss 5, p 409-431.
۱۱۸. Van Raaij, E. M., & Stoelhorst, J. (2008). The implementation of a market
orientation – a review and integration of the contributions to date. European
Journal of Marketing , 1265-1293.
۱۱۹. van Raaij, E. M., & Stoelhorst, J. W. (2008). The Implementation of a
Market Orienation: A Review and Integration of the contributions to date.
European Journal of Marketing , 1265-1293.
۱۲۰. Vasquez, R., Santos, M. & Alvarez, L.(2001).Market orientation and
competative strategies in industrial firms.Journal of Strategic Marketing , 69-
۹۰.
۱۲۱. Wrenn, B. W. (1997). The Market Orientation Construct: Measurement
and Scaling issues. Journal of Marketing Theory and Practice , 31-54.
۱۲۲. Zahirul Islam, M. and M. Nazurl Islam. 2007.” Intellectual Capital
Accounting and Contemporary Accounting Practice” .Journal of Business
and Economics, Vol 2, No 2

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.