مقایسه تفاوت ویژگی های شخصیتی دانشجویان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقایسه تفاوت ویژگی های شخصیتی دانشجویان دارای ۷۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقایسه تفاوت ویژگی های شخصیتی دانشجویان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
فهرست مطالب
چکیده 1
فصل اول: طرح تحقیق
مقدمه 3
موضوع تحقیق 4
مسالههای تحقیق 5
هدف و اهمیت تحقیق 5
فرضیه تحقیق 7
مشخص کردن متغیرها 7
تعریف مفاهیم و اصطلاحات 8
فصل دوم: ادبیات تحقیق
تاریخچه و تعریف 11
شکلگیری شخصیت 13
عوامل ارثی 14
عوامل محیطی 15
نظریههای شخصیت 21
نظریه روان پویایی 21
ارزیابی 24
نظریه صفات 26
نظریه یادگیری 30
نظریه پدیدار شناختی 34
دیدگاهی در مورد دیدگاهها 40
ارزیابی شخصیت 41
طبقهبندی آزمونها 42
انواع آزمونها 46
فصل سوم: روش تحقیق
روش و نوع تحقیق 50
جامعه تحقیق 51
نمونه و روش نمونهگیری 51
ابزار تحقیق 52
روش اجرا 53
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها
جدول خی دو 57
تفسیر 59
فصل پنجم: خلاصه بحث و نتیجهگیری
خلاصه بحث 61
محدودیتها و مشکلات 62
پیشنهادات 63
فهرست منابع 64
پیوست نمونه پرسشنامه اجرا شده 67
چکیده
موضوع تحقیق حاضر عبارت است از مقایسه تفاوت ویژگیهای شخصیتی دانشجویان پسر رشتههای کامپیوتر، روانشناسی، معماری. فرض تحقیق نیز عبارت است از اینکه بین ویژگیهای کامپیوتر، روانشناسی، معماری رابطه وجود دارد. جامعه مورد مطالعه تمامی دانشجویان مشغول به تحصیل در رشتههای کامپیوتر، روانشناسی و در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن است، و نمونه تحقیق از هر گروه تحصیلی به تعداد ۳۰ نفر انتخاب شده که مجموعاً ۹۰ نفر میباشند. ابزار مورد استفاده آزمون شخصیت آیزنک است بر طبق استف اده از روش آماری جدول خی۲ فرض تحقیق شد بدین معنی که دانشجویان هر رشته ویژگیهای شخصیتی خاصی دارند.
مقدمه
برخی از روانشناسان اروپایی و آمریکایی هر وقت میخواهند از ریشههای اختلاف نظر دراره موضوعی حرف بزنند از داستان «پیلی در تاریکی» مولوی مثالی میآورند. داستانی که در آن سه نفر که تا به حال فیل ندیدهاند در اطاقی تاریک فیلی را لمس میکنند و براساسآن قسمت از بدن فیل که به دستشان میآید تصویری خاص و مطابق شناخت خود، از فیل عنوان میکنند.
این داستان، در مورد روانشناسان مصداق دارد. آنها بنا به اطلاعات اولیه خود و بنا به دیدگاه خاصی که دارند اشخاص را به صورتهای مختلف در نظر میگیرند. از آنجا که نمیتوان شخصیت را به طور عینی لمس کرد و کلیت آن را یکسان در نظر گرفت، مفاهیم مربوط به آن مانند داستان لمس فیل در تاریکی است. (گنجی، ۱۳۸۵).
نظریه پردزاان، شخصیت را به صورتالگوهای رفتاری تقریباً ثابت و الگوهای فکری و هیجانی تقریباً ثابت که از شخصی به شخص دیگر تغییر مییابند، تعریف میکنند.
برای مشاهده فایل های مشابه پیشنهاد میکنیم مقایسه رابطه بین ویژگی های شخصیتی با منبع کنترل و عزت نفس دانشجویان را لطفا ببینید.
این رفتارها شیوه سازگاری فرد با الزامهای زندگی را نشان میدهند. پس میتوان گفت که شخصیت یعنی فرقهای رفتاری مشاهده شده در افراد. (گنجی، ۱۳۸۵).
از آنجا که رشتههای تحصیلی و در نتیجه رشتههای شغلی متفاوت دارای ویژگیهای متفاوتی هستند که هر کدام از آنها با جنبهای خاص از شخصیت یک فرد سازگار است، به نظر میرسد لازم است که بین ویژگیهای شغلی و ویژگیهای شخصیتی فرد هماهنگی وجود داشته باشد تا پیشرفت در کار حاصل آید. امروزه به موازات گسترش اجتماعات و رشد جمعیت، تعداد افراد لازمالتعلیم افزایش پیدا کرده و همچنین با پیشرفت علوم و تکنولوژی، تخصص و مهارت در کار نیز مورد تأکید قرار گرفته است و بنابراین برخلاف گذشته مشاغل از طریق استاد- شاگردی و توسط پدر به فرزند تعلیم داده نمیشود و به فردو خصایص ویژهاش توجه میگردد.
فهرست منابع
۱- اتکینسون. ریتا و اتکینسون. ریچارد و هیلگارد. ارنست- ۱۹۹۳- زمینه روانشناسی- براهنی و همکاران- ۱۳۸۵- تهرن- نشر رشد- جلد دوم.
۲- چگینی- سیاوش- ۱۳۸۷- جزوه درسی: اصول روانشناسی بالینی- رودهن- دارالتحریر شهاب.
۳- حسینی. سیدمهدی- ۱۳۸۷- مشور والدین در مسایل تربیتی و تحصیلی فرزندان- تهران- نشر اساطیر.
۴- راتوس. اسپنسر- ۲۰۰۴- روانشناسی عمومی- گنجی. حمزه- ۱۳۸۵- تهران- نشر ویرایش- جلد دوم.
۵- راس. آلن ا- روانشناسی شخصیت (نظریهها و فرآیندها)- جمالفر. سیاوش- ۱۳۸۵- تهران- نشر روان.
۶- ستوده. هدایت ۱۳۸۴- مقدمهای بر آسیب شناسی اجتماسی- تهران- نشر آوای نور.
۷- شریعتمداری. علی- ۱۳۸۶- روان شناسی تربیتی- تهران- نشر امیرکبیر.
۸- شفیع آبادی عبد…- ۱۳۸۵- مبانی روانشناسی رشد- تهران- نشر چهر.
۹- شولتز. دوان و شولتز. سیدنی الن- ۲۰۰۸-نظریههای شخصیت- سید محمدی- یحیی- ۱۳۸۷- تهران- نشر هما.
۱۰- شیلینگ. لوئیس- نظریههای مشاوره (دیدگاههای مشاوره)- آرین. سیده خدیجه- ۱۳۸۴- تهران- نشر اطلاعات.
۱۱- فیرس. جری وترال. تیموتی جی- ۲۰۰۷- روان شناسی بالینی- فیروزبخت. مهرداد و عرفانی. وحیده- ۱۳۸۷- تهران. نشر شیداسب.
۱۲- کارور. چالرز اس و شییر- مایکل اف- نظریههای شخصیت- رضوانی. احمد- ۱۳۸۵- مشهد- نشر آستان قدس رضوی.
۱۳- کریمی. یوسف- ۱۳۹۰- روان شناسی شخصیت- تهران- نشر دانشگاه پیام نور.
۱۴- کریمی. یوسف- ۱۳۸۷- روان شناسی اجتماعی نظریهها، مفاهیم و کاربرد- تهران- نشر ارسباران.
۱۵- گراث. مارنات- ۲۰۰۰- راهنمای سنجش روانی برای روان شناسان بالینی، مشاوران و روانپزشکان- پاشا شریفی. حسن و نیکخو. محمدرضا- ۱۳۸۶- تهرن- نشر رشد- جلد دوم.
۱۶- گنجی. حمزه ۱۳۸۵- آزمونهای روانی مبانی نظری و عملی- مشهد- نشر آستان قدس رضوی.
۱۷- لاندین. رابرت ویلیام- ۱۹۲۰- نظریهها و نظامهای روان شناسی (تاریخ و مکتبهای روان شناسی)- سید محمدی. یحیی- ۱۳۸۷- تهران- نشر ویرایش.
۱۸- مان. نرمانل- اول روانشناسی- ساعتچی. محمود- ۱۳۸۵- تهرن- نشر امیرکبیر- جلد اول.
۱۹- مای لی. ر- شخصیت- منصور. محمود- ۱۳۷۹- تهران- نشر دانشگاه تهران.
۲۰- نوری. مهدی- ۱۳۸۲- رشد و تکامل شخصیت- کرج- نشر علمی دانشگاه آزاد اسلامی.
۲۱- نیکزاد. محمود و مهرآرا. علیاکبر- ۱۳۸۳- زمینه راهنمایی و مشاوره در تعلیم و تربیت- تهران- نشر کیهان.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.