سنجش خلاقیت دانشجویان مقطع کارشناسی سه رشته علوم تربیتی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
سنجش خلاقیت دانشجویان مقطع کارشناسی سه رشته علوم تربیتی دارای ۲۴۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد سنجش خلاقیت دانشجویان مقطع کارشناسی سه رشته علوم تربیتی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
چکیده تحقیق:
تحقیق حاضر با هدف سنجش میزان خلاقیت دانشجویان سه رشته روانشناسی، مدیریت آموزش و مشاوره دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی و بررسی نگرش آنان در مورد تأثیر دوره تحصیل دانشگاهی بر رشد خلاقیتشان تدوین شده است.
نمونه آماری این تحقیق شامل ۱۲۴ نفر از دانشجویان دختر و پسر این دانشکده میباشد. که ۴۶ نفر از رشته مدیریت آموزشی، ۴۲ نفر از رشته مشاوره و ۳۶ نفر از رشته روانشناسی را شامل می شود. روش نمونهگیری آن، طبقهای تصادفی نسبتی است که از بین سه گروه آموزش تعدادی ضد دانشجویان متناسب با رشته براساس جدول مورگان انتخاب شدند.
برای سنجش خلاقیت افراد از پرسشنامه سنجش خلاقیت CREE تورستون استفاده شد و برای بررسی تاثیر دوره تحصیل دانشگاهی بر رشد خلاقیت دانشجویان از یک مصاحبه کتبی استفاده گردید.
جهت تجزیه و تحلیل دادهها برای تعیین رابطه هرکدام از سوالات مصاحبه کتبی استفاده گردید. جهت تجزیه و تحلیل دادهها برای تعیین رابطه هر کدام از سوالات مصاحبه کتبی و جنس افراد و رشته تحصیلی آنان با میزان خلاقیت افراد از آزمون ناپارامتر یک خی دو پیرسون استفاده شد و برای تعیین رابطه معدل و جنس افراد با خلاقیت از آزمون ناپارامتریک کروکسال والیس استفاده شده است.
فرضیات این تحقیق یا سطح معناداری ۹۵ درصد اطمینان آزمون شد.
در انجام این مراحل از نرمافزاری آماری spss استفاده گردید.
نتایج بدست آمده نشان میدهد.
۱ـ خلاقیت مستقل از جنس افراد است.
۲ـ خلاقیت از رشته تحصیلی افراد تبعیت نمیکند.
۳ـ دوره تحصیلی دانشگاهی بخودی خود نقشی در رشد خلاقیت افراد ندارد.
۴ـ معدل بالا بیانگر خلاق بودن فرد نیست.
۵ـ در پرورش خلاقیت آموزش آن میتوان نقش بسیار مهمی را ایفا کند.
« فهرست مطالب »
تشکر و قدردانی أ
چکیده د
فهرست مطالب ه
فهرست جداول ط
فهرست نمودارها ل
فصل اول : طرح کلی پژوهش 1
دعای هنرمند 2
مقدمه 3
بیان مسئله 6
ضرورت و اهمیت حرکت به سوی خلاقیت 8
اهداف تحقیق 10
فرضیات تحقیق 12
تعریف مفاهیم و واژه ها 12
محدودیتهای تحقیق 13
خلاصه فصل 15
فصل دوم : سابقه موضوع تحقیق 16
مقدمه 17
ساختار مغز و عملکرد آن 18
تعاریف خلاقیت : 25
۱ . نگرشهای خاستگاهی : 26
۲ . نگرشهای فرایندی : 27
رابطه هوش و خلاقیت 31
فرایند خلاقیت : 36
مراحل والاس 37
مراحل اسبورن 39
مراحل تورنس 41
نظریه های خلاقیت : 42
۱. نظریه های جهان باستان 42
۲. نظریه های جدید فلسفی 44
۳. نظریه های روان شناسی 45
۴. روانکاوی جدید 46
خصوصیات افراد خلاق 49
نیازهای افراد خلاق 56
عوامل موثر در خلاقیت 58
هوش 59
ویژگیهای شخصیتی 61
خانواده 63
مدرسه و دانشگاه و نقش آن در خلاقیت 65
نقش انگیزه های درونی و بیرونی در خلاقیت 69
تاثیرات عوامل خاص بر خلاقیت : 70
سن 70
جنس 71
ارزشها و فشارهای اجتماعی 71
تحصیلات 72
نقش کوشش در خلاقیت 72
شرایط محیطی مطلوب برای خلاقیت 73
تکنیکهای خلاقیت و نو آوری 74
یورش فکری 75
مدل سینکتیکس 77
تکنیک دلفی … 78
آموزش خلاقیت 87
الف : آموزش و پرورش عمومی خلاقیت 87
آموزش خلاقیت در جهان 88
ب : آموزش خلاقیت در کودکان و دانش آموزان 89
نکات قابل توجه در آموزش خلاقیت به فراگیران 93
آنچه مربی برای پرورش فکر خلاق باید انجام دهد 96
محتوای درسی فراگیر و ارتباط آن با خلاقیت 99
اصول اساسی در پرورش خلاقیت 107
عوامل موثر در پرورش خلاقیت 108
نقش امنیت و آزادی روانی در خلاقیت 113
خلاقیت و حل مسئله 115
خلاقیت و پیشرفت تحصیلی 117
خلاقیت و هنر 118
خلاقیت و توسعه اقتصادی 121
اثر محرک عاطفی در خلاقیت 122
شرایط لازم جهت استفاده حداکثر از قدرت تصور در خلاقیت 126
موانع خلاقیت 128
عامل شانس در کاوش در مسیر خلاقیت 127
با تصور خلاق می توان روابط شخصی را بهبود بخشید 139
سوابق پژوهش در ایران 141
سوابق پژوهش در خارج 143
نتیجه گیری و جمع بندی فصل دوم 147
فصل سوم : روش اجرای پژوهش 150
روش تحقیق 151
روش گرد آوری اطلاعات 152
ابزار گردآوری اطلاعات 152
جامعه آماری 152
تعداد و روش نمونه گیری 153
نمره گذاری آزمون 154
نحوه تبدیل نمره خام به نمره استاندارد 154
اعتبار آزمون 155
روش استخراج مصاحبه کتبی 155
اساس تئوریکی پرسشنامه و مصاحبه کتبی 156
روشهای آماری 156
خلاصه فصل 158
فصل چهارم :یافته های پژوهش و تجزیه و تحلیل آنها 159
مقدمه 160
تجزیه یافته های پژوهش 161
تحلیل یافته های پژوهش 205
خلاصه فصل 208
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات 209
نتیجه گیری 210
پیشنهادات 212
منابع 214
پیوستها 221
« فهرست جداول»
جدول ۱-۲ عوامل و عناصر خلاقیت 59
جدول ۱-۳ پنج دامنه توضیح نمرات استاندارد 154
جدول ۱-۴ فراوانی و درصد فراوانی خلاقیت افراد سه گروه شرکت کننده در پرسشنامه CREE 161
جدول ۲-۴ پاسخ افراد سه گروه مشاوره، مدیریت آموزشی و روانشناسی به سوال ۱ مصاحبه کتبی 162
جدول ۳-۴ پیشایندی سوال یک مصاحبه کتبی و میزان خلاقیت افراد 164
جدول ۴-۴ آزمون خی دو سوال یک مصاحبه کتبی 164
جدول ۵-۴ پاسخ سه گروه آزمودنی به سوال (۱-۲) مصاحبه کتبی 165
جدول ۶-۴ پیشایندی سوال (۱-۲) مصاحبه کتبی و میزان خلاقیت افراد 166
جدول ۷-۴ آزمون خی دوی سوال ۱-۲ مصاحبه کتبی 166
جدول ۸-۴ پاسخ سه گروه آزمودنی به سوال ۲-۲ مصاحبه کتبی 167
جدول ۹-۴ پیشایندی سوال ۲-۲ مصاحبه کتبی و میزان خلاقیت افراد 169
جدول ۱۰-۴ آزمون فی دو سوال ۲-۲ مصاحبه کتبی 169
جدول ۱۱-۴ پاسخ سه گروه آزمودنی به سوال ۱-۳ مصاحبه کتبی 169
جدول ۱۲-۴ پیشایندی سوال ۱-۳ مصاحبه کتبی و میزان خلاقیت افراد 171
جدول ۱۳-۴ آزمون فی دو سوال ۱-۳ مصاحبه کتبی 171
جدول ۱۴-۴ پاسخ سه گروه آزمودنی به سوال ۲-۳ مصاحبه کتبی 171
جدول ۱۵-۴ پیشایندی سوال ۲-۳ مصاحبه کتبی و میزان خلاقیت افراد 173
جدول ۱۶-۴ آزمون فی دو سوال ۲-۳ مصاحبه کتبی 173
جدول ۱۷-۴ پاسخ سه گروه آزمودنی به سوال ۱-۴ مصاحبه کتبی 173
جدول ۱۸-۴ پیشایندی سوالها مصاحبه کتبی و میزان خلاقیت افراد 175
جدول ۱۹-۴ آزمون خی دوی سوال ۱-۴ مصاحبه کتبی 175
جدول ۲۰-۴ پاسخ سه گروه آزمودنی به سوال ۲-۴ مصاحبه کتبی 175
جدول ۲۱-۴ پیشایندی سوال ۲-۴ مصاحبه کتبی و میزان خلاقیت افراد 177
جدول ۲۲-۴ آزمون خی دو سوال ۲-۴ مصاحبه کتبی 177
جدول ۲۳-۴ پاسخ سه گروه آزمودنی به سوال ۱-۵ مصاحبه کتبی 177
جدول ۲۴-۴ پیشایندی سوال ۱-۵ مصاحبه کتبی و میزان خلاقیت افراد 179
جدول ۲۵-۴ آزمون خی دوی سوال ۱-۵ مصاحبه کتبی 179
جدول ۲۶-۴ پاسه سه گروه آزمودنی به سوال ۲-۵ مصاحبه کتبی 179
جدول ۲۷-۴ پیشایندی سوال ۲-۵ مصاحبه کتبی و میزان خلاقیت افراد 181
جدول ۲۸-۴ آزمون خی دو سوال ۲-۵ مصاحبه کتبی 181
جدول ۲۹-۴ پاسخ سه گروه آزمودنی به سوال ۱-۶ مصاحبه کتبی 181
جدول ۳۰-۴ پیشایندی سوال ۱-۶ مصاحبه کتبی و میزان خلاقیت افراد 183
جدول ۳۱-۴ آزمون خی دو سوال ۱-۶ مصاحبه کتبی 183
جدول ۳۲-۴ پاسخ سه گروه آزمودنی به سوال ۲-۶ مصاحبه کتبی 184
جدول ۳۳-۴ پیشایندی سوال ۲-۶ مصاحبه کتبی و میزان خلاقیت افراد 185
جدول ۳۴-۴ آزمون خی دو سوال ۲-۶ مصاحبه کتبی 185
جدول ۳۵-۴ پاسخ سه گروه آزمودنی به سوال ۷ مصاحبه کتبی 186
جدول ۳۶-۴ پیشایندی سوا ۷ مصاحبه کتبی و میزان خلاقیت افراد 188
جدول ۳۷-۴ آزمون خی دو سوال ۷ مصاحبه کتبی 188
جدول ۳۸-۴ پاسخ سه گروه آزمودنی سوال ۱-۸ مصاحبه کتبی 188
جدول ۳۹-۴ پاسخ سه گروه آزمودنی سوال ۲-۸ مصاحبه کتبی 190
جدول ۴۰-۴ پاسخ افراد سه گروه آزمودنی به سوال ۹ مصاحبه کتبی 191
جدول ۴۱-۴ وضعیت افراد از نظر جنس شرکت کنندگان در پرسشنامه CREE مصاحبه کتبی 192
جدول ۴۲-۴ پیشایندی جنس افراد سه گروه آزمودنی و میزان خلاقیت آنان 193
جدول ۴۳-۴ آزمون خی دوی جنس افراد شرکت کننده و میزان خلاقیت آنان 193
جدول ۴۴-۴ وضعیت سنی افراد شرکت کننده در پرسشنامه CREE و مصاحبه کتبی 194
جدول ۴۵-۴ پیشایندی سن افراد سه گروه آزمودنی و میزان خلاقیت آنان 196
جدول ۴۶-۴ آزمون کروکسال دالیس سن افراد شرکت کننده و میزان خلاقیت آنان 196
جدول ۴۷-۴ وضعیت رشته تحصیلی افراد شرکت کننده در پرسشنامه CREE و مصاحبه کتبی 197
جدول ۴۸-۴ پیشایندی رشته تحصیلی افراد سه گروه آزمودنی و میزان خلاقیت آنان 198
جدول ۴۹-۴ آزمون خی دو رشته تحصیلی افراد و میزان خلاقیت آنان 198
جدول ۵۰-۴ وضعیت معدل افراد شرکت کننده در پرسشنامه CREE و مصاحبه کتبی 199
جدول ۵۱-۴ پیشایندی معدل افراد سه گروه آزمودنی و میزان خلاقیت آنان 201
جدول ۵۲-۴ آزمون کروکسال والیس معدل افراد شرکت کننده و میزان خلاقیت آنان 201
منابع فارسی
آرلت، سعید خانیان،(۱۳۵۹). اثر روش رگبار ذهنی در پرورش خلاقیت رساله ارشد دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران .
اسبورن، الکس، اس،(۱۳۷۱), پرورش استعداد همگانی ابدایع و خلاقیت، ترجمه حسن قاسم زاده، انتشارات نیلوفر چاپ دوم تهران.
استونر، جیمز ـ فریمن، ادوارد,(۱۳۷۵). «مدیریت»، ترجمه علی پارسائیان، سید محمد اعرابی، انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی وابسته به مطالعات و پژوهشهای بازرگانی .
استیونر، مایکل،(۱۳۷۲). چگونه مسائل خود را حل کنید. ترجمه جهانشاه معینی، تهران, انتشارات دانش.
اسکوئیلر نادر ـ جمهری، فرهاد ـ طباطبائی، عباس، کریمی، یوسف،(۱۳۷۲). «ماهیت و ساختار هوش»، نشر کیوان.
آقائی فیشانی,(۱۳۷۷). تیمور، خلاقیت و نوآوری در انسانها و سازمانها, تهران, انتشارات ترمه.
آمابیل، ترزا،(۱۳۷۹). خلاقیت را چگونه از بین ببریم. ترجمه حسین حسینیان زرنقی , تدبیر, شماره ۱۰۳ .
امیدی، هما،(۱۳۵۸). بررسی عوامل موثر در شکوفایی خلاقیت، رساله ارشد دانشگاه تهران .
امین افشار، داریوش،(۱۳۷۸). روند خلاقیت در هنرهای تجسمی، رساله ارشد دانشکده هنر دانشگاه تربیت مدرس تهران .
انصاری جعفری، رقیه،(۱۳۷۶). بررسی رابطه راهبردهای یادگیری بر خلاقیت دانشآموزان رساله ارشد دانشگاه تهران.
بودو، آلن، خلاقیت در آموزشگاه، ترجمه علیخانزاده، انتشارات سهامی چهره، چاپ اول تهران ۱۳۵۸
بوستان، افسانه،(۱۳۸۲). بررسی رابطه منبع کنترل و خلاقیت در دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف، رساله کارشناسی ارشد دانشگاه الزهرا.
بیلر، رابرت،(۱۳۶۸). کاربرد «روانشناسی در آموزش» ترجمه پروین کدیور، نشر دانشگاهی.
پناهی، شریعت،(۱۳۷۰). خلاقیت در دانشآموزان عادی و معلول رساله دکتری دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران.
پیاژه، ژان «تربیت به کجا ره میسپارد؟» ترجمه، محمود منصور، پریرخ دادستان انتشارات دانشگاه تهران ۱۳۶۹
پیرخائفی، علیرضا،(۱۳۸۳). خلاقیت مدیریت و نوآوری، فصلنامه خلاقیت و نوآوری شماره ۸و۹ .
تورنس، پال ئی.(۱۳۷۵). استعدادها و مهارتهای خلاقیت و راههای پرورش آن، ترجمه حسن قاسمزاده،تهران, نشر دنیای نو چاپ دوم.
جاویدی کلاته جعفرآبادی، طاهری،(۱۳۷۳). بررسی رابطه عاطفی خانواده با خلاقیت کودکان، رساله ارشد دانشگاه تربیت مدرس .
جلینی، محمد،(۱۳۷۹) «بررسی سه عامل خلاقیت، هوش و رشد اخلاقی در دو گروه از کودکان سال اول دبستان. رساله ارشد دانشگاه علامه طباطبائی تهران
جمشیدی عینی، شیرین, (۱۳۷۶). «بررسی رابطه شیوه نگرشهای فرزند پروری و خلاقیت» رساله ارشد، دانشگاه علامه طباطبائی .
حسن زراعی، متین، (۱۳۷۳). خلاقیت و نوآوری، مجله دانش مدیریت شماره ۲۴ .
حسینی، افضل السادات,(۱۳۷۸) . ماهیت خلاقیت و شیوههای پرورش آن، مشهد, انتشارات آستان قدس رضوی شرکت به نشر.
حق شناس، مرجان،(۱۳۷۸). خلاقیت در آموزش و پرورش، فصلنامه مدیریت در آموزش و پرورش، شماره ۲۲ .
دافی، برنادت،(۱۳۸۱). تشویق خلاقیت و تحلیل در کودکان، ترجمه مهشید یاسایی انتشارات ققنوس .
رحمتی، زهرا، (۱۳۷۸). «بررسی کاربرد هنر در سرگرمیهای خلاقه کودکان» رساله کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبائی .
رضاپور، یوسف،(۱۳۷۱). بررسی تطبیق پرسشها و تکالیف درسی پایه سوم ابتدائی با عوامل خلاقیت از نظر گیلفورد رساله ارشد دانشگاه تربیت مدرس .
روحاللهی، مهدی،(۱۳۷۲۹. بررسی تأثیر آموزشهای ویژه ارائه شده در دوره متوسطه بر خلاقیت دانشآموزان پایه سوم، رساله ارشد دانشگاه تربیت معلم تهران .
ساختمانیان، مجید،(۱۳۷۴). بررسی تأثیر آموزش و پرورش ویژه بر پرورش خلاقیت دانشآموزان در مقایسه با آموزش با روش سنتی، رساله ارشد، دانشگاه علامه طباطبائی .
ساعتچی, محمود, (۱۳۷۴) روانشناسی کاربردی برای مدیران در خانه مدرسه و سازمان، تهران, انتشارات نشر ویرایش .
ساعتچی, محمود، (۱۳۷۱). خلاقیت و نوآوری برای حل مشکلات، فصلنامه مطالعه مدیریت، شماره ۶.
سعیدی، علی،(۱۳۸۱). رابطه خلاقیت معلم با خلاقیت دانشآموزان پایه چهارم و پنجم دبستان در منطقه ۱۱ تهران رساله ارشد علوم طباطبائی.
سورگی، سیروس،(۱۳۷۵). «بررسی و مقایسه ویژگیهای شخصیتی دانشآموزان خلاق و غیرخلاق مراکز آموزش استعدادهای درخشان بیرجند به تفکیک جنسیت. رساله ارشد دانشگاه علامه طباطبائی تهران .
سیدی، حسین،(۱۳۶۸). کودکان و نقاشی , تهران, انتشارات برگ .
سیف، علیاکبر،(۱۳۸۱). روانشناسی پرورش، تهران انتشارات آگاه.
شهر آرای، مهرناز ـ مدنیپور، رضا «مقاله: سازمان خلاق و نوآور»، مجله دانش مدیریت ۳۳و۳۴، تابستان ۱۳۷۵
شوون، رهی،(۱۳۶۶). سرآمدی، ترجمه محمودمیناکاری، چاپ اول، نشر دانشگاهی .
صالحی نجفآبادی، نعمتا…،(۱۳۷۹). بررسی تحلیل محتوی کتب درس ریاضیات دوره ابتدائی در رابطه با رشد خلاقیت فراگیران رساله کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبائی .
صبحی قراملکی، ناصر،(۱۳۷۹). «خلاقیت و روشهای پرورش آن در کودکان» مجله تکنولوژی آموزش .
صمد آقایی، جلیل،(۱۳۷۸). سازمانهای کارآفرینی، تهران, انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی، چاپ اول. عابدی، جمال،(۱۳۷۲). خلاقیت و شیوههای نو در اندازهگیری آن، مجله پژوهشهای روانشناختی شماره ۱و۲ .
فرنودیان، فرجالله (۱۳۵۵). «محتوای درس و پرورش خلاقیت در دانشآموزان» مجله تکنولوژی آموزش شماره ۱ .
کامرون، جولیا،(۱۳۷۷). راه هنرمند بازیابی خلاقیت، ترجمه گیتی خوشدل تهران, نشر پیکان.
گالاگر، جیمز،(۱۳۶۸). آموزش کودکان تیز هوش، مترجمان مهدیزاده و رضوانی، مشهد, انتشارات آستان قدس رضوی.
لعلی، علی،(۱۳۸۳). خلاقیت و نوآوری و نقش آن در تحقیق و توسعه فصلنامه خلاقیت و نوآوری شماره ۸و۹.
مالتز، ماکسول،(۱۳۷۰). روانشناسی خلاقیت، ترجمه مهدی قرهچه داغی انتشارات شباهنگ .
مجموعه نویسندگان (۱۳۴۰).«هنر و آموزش و پروش» ترجمه مهدی جلالی، تهران, انتشارات کمیسیون ملی یونسکو در ایران .
مظفری، حسین،(۱۳۷۶). همبستگی قدرت خلاقیت با میزان رضامندی شغلی مشاوران مدارس متوسطه شهر تهران رساله ارشد دانشگاه تهران.
مقامی، حمیدرضا،(۱۳۸۳). تأثیر روش آموزش مسئله محور بر افزایش خلاقیت و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پسر پایه سوم شهرستان دلیجان، رساله ارشد دانشگاه علامه طباطبائی تهران .
میارصادقی، زهرا،(۱۳۸۳). تأثیر فعالیتهای فردی در پرورش خلاقیت کودکان آمادگی منطقه ۱۰ شهر تهران رساله ارشد دانشگاه علامه طباطبائی.
میرافضل، فاطمه،(۱۳۷۱). نقش معلم در پرورش خلاقیت، مجله استعدادهای درخشان شماره ۳ .
نلر، جورج، اف، هنر و علم خلاقیت، ترجمه سیدعلی اکبر مسدود،(۱۳۶۹). مرکز نشر دانشگاه شیراز چاپ اول.
هاشمی کوچک سرایی، سهیلا،(۱۳۷۵). تحلیل معنوی کتب درسی فارسی و حرفهوفن و تأثیر آن بر روی رشد و پرورش خلاقیت دختران مقطع راهنمای شهر تهران. رساله کارشناسی ارشد دانشگاه الزهراء.
هاشمی، ابوالفضل،(۱۳۵۸). رابطه خلاقیت با پیشرفت تحصیلی، رساله ارشد دانشگاه تهران .
منابع انگلیسی
AMABIL,TEREZA,M,Managing For creativity,the entre preneurial venlure 1999,second edition.
Amabile,Teresa,M.(1995).the social psychology of creativity.New york sping-verlag
Baum etal(1995).Reuersing underachieuement:creative producas a sgstematic interuention,Gifted child Quarterty 39(4)224-235.
Doyle,charlot,the creative paradon, the youny child,2001,ERIC.
Dubrin.A.j;Essentials of management. Cicinnati,ohaio: south western college publishing.(1997).
Ford,sam,A,(1998).Factor leading to innovation:Astudy of managers perspective about factor creatiuity research journal of creatiuity.Newyourk.No.3.
Gallagher,j.j.(1985).teaching the gifteel child,Newyork Allan and Bacon.p57.
Jennifer,george,zhou-jing,when oppeness to experience. Conscientiousness are related to creative bwehauieran.interactional approach,joynal of applied psychology 2001,jun,uol 86,ERIC.
Khand walla,pradip.N.Fourth Eye. Rea.ed published by pehopra,1991.
Levesque – lynn- C, break through creativity achieving top performance using the eight creative latents,2001,pp-267,ERIC.
Mum Ford – Micheal –d,Feldman- jack-M,HeinMicheal- B,trede offs between ideas and structure indivisuals versus group performance in creative problem soloing journal of creatiue behavior,2001,ERIE.
Murphy,Gardner,personality(New york:Harper,ROW,1947Newel,A,show,j.and simon tt. The process of creative.thinking, in HGruber,G.terrrell,and werthrimer.contemporary Approaches to creative thinking,Newyork,1966.
Niu,weihua;sterenbery,Robert j(2003);societal and school influences on student creativity: the case of china,psychology in the schools,volAo103-114.
Runco,Mark A(1993)operant theories of insight,originality,and crea tivity,American behavioral scientist,uol37,Nol,September(1993-54-67).
sandra –kay,chavactevisties of creative thought an ecomenical approach to theory costruction, 2001,ERIC369-373,ERIC.
Sterenberg,Robert,lubart,Todd I(1996);IN oesting in creativity;American psychologist,uol51,No7, 617-688.
Sterenberg,Roberty;(ubbart Todd I(1991),an I nvestment theory of creatioity and Its development,Human development,34,1-31
Sterenbery,Robertj; kaufman,james –c: pretz,jeane(2002); the creativity conund rum,published in Great Britain by psychologypress
To rrance,E.P.((Creatiwity)) in K.OpGET and B.A.Breken the psychological Assessment of preschool children,1983.pp509-519.
Torrance,E.P.scientific uiews of creatiuity in kagan,j,creatiuity and learning daedallus,1967.
Weisberg,w.Rebert.(1993)creatiuity,beyond the myth of genius, newyork,temble university.
YAMaMOTO(K),Relation ships between creative thinking abilites of teachers and achievement of pupils,journal of exp.(1963).
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.