روش تحقیق نقش و تبین جایگاه تعاون در کارآفرینی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
روش تحقیق نقش و تبین جایگاه تعاون در کارآفرینی دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد روش تحقیق نقش و تبین جایگاه تعاون در کارآفرینی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
فهرست مطالب
فصل اول : کلیات تحقیق
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت موضوع
اهداف تحقیق
اف) اهداف کلی
ب) اهداف جزئی
هزینه های پژوهش
مفاهیم تعاریف و اصطلاحات(تعاریف عملیاتی)
فصل دوم :پیشینه ادبیاتی
پیشینه تحقیقاتی
فصل سوم : روش تحقیق
روش جمع آوری اطلاعات
جامعه و نمونه آماری
مقدمه :
چنانکه می دانیم نهضت تعاونی با شکل و قالب جدید و رسمی امروزه نزدیک به دویست سال است که ابتدا در انگلستان و سپس در دیگر کشورهای اروپایی و آمریکایی و از آن به بعد در سایر نقاط جهان آغاز شد و درحال حاضر در کشوری نیست که د رآن انواع و اقسام شرکتهای تعاونی رواج نیافته باشد و به فعالیت نپرداخته باشد.
چون این کار کارگر طبیعتاً به خودی خود منشا اثری نیست و نیاز به همکاری حداقل خودکار کارگر و دولت دارد (دکتر ارسلان ثابت سعیدی ، مدیریت تعاونی ها ۱۳۸۰ ص ۱۷۰) تعاونی ها به عنوان یکی از اشکال سازمان های غیر دولتی دارای قابلیت ایفای نقش هم در زندگی اقتصادی هم در جامعه مدنی هستند و اهمیت آن در استفاده از امکانات بالقوه حمایت از کارآفرینی و اشتغال ، تولید، ثروت و تامین خدمات اجتماعی در قالب ظرفیت های واگذار شد. دولتی بعلاوه حرکت به سمت توسعه پایدار انکار ناپذیر است با عنایت به سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی ضرورت توجه بیش از پیش به توسعه و گسترش بخش تعاون به عنوان یک رویکرد اساسی در راستای عدالت اجتماعی و کاهش فقر مورد تاکید قرار گرفته است (زارع ، رامین ، ویژه نامه همایش ملی و تعاون و کار آفرینی ۱۳۸۸ ، ص ۸۵ )
بیان مسئله
رشد سریع جمعیت و سایر تحولات اجتماعی – اقتصادی پرشتاب در چند دهه گذشته از جمله محدود شدن فرصتهای استخدامی از طرف دولت ، عملکرد نامطلوب نظام آموزش عالی در تربیت نیروی انسانی ماهر و کار آزموده و کم توجهی به آموزش های کاربردی فقدان ساختار مناسب در سنجش خصوصی برای جذب دانش آموختگان دانشگاه ها مشکلات موجود در ساختار فرهنگی جامعه، مشکلات موجود در فضای کسب و کارها، فقدان ارتباط موثر میان دانشگاه و بخش های مختلف اقتصادی ، وجود مشکلات اجرایی در پیاده کردن سیاست ها و برنامه های کلان اشتغال کشور و غیره موجب بروز مساله بیکاری جوانان در جامعه ایرانی شده است .
حل معضل بزرگ بیکاری جامعه فعلی ایران دغدغه جدی اشتغال ، تنها از طریق بخش دولتی و خصوصی میسر باشد به عبارت دیگر امروزه در عصر جهانی شدن و برداشته شدن سرحدات و مرزها بخش دولتی به تنهایی قادر به حل مشکل بیکاری نمی باشد چرا که استخدام در بخش دولتی به ندرت صورت می گیرد و سیاست دولت مبنی بر کاستن از بار سنگین پیکره این بخش باید عملی گردد لذا استخدام و جذب نیرو در مراکز دولتی آن طوری که باید و شاید نمی باشد امروزه اکثر صاحبنظران بر این باور هستند که کارآفرینی تنها راهکار موثر جهت رفع معضل بیکاری در جامعه است.
کارآفرینی ، به معنای فرآیندی ارزشی که منجر به تولید کالاها یا خدمات جدید می شود، موجب می گردد که سرمایه ها و استعداد های افراد در مسیر اشتغالزایی ، خدمت رسانی ، افزایش سطح رفاه عمومی جامعه و پویایی اقتصاد کشور به کارگرفته شده و دستیابی به توسعه پایدار تسهیل گردد. یک فرد کارآفرین منتظر سرمایه گذاری و ایجاد شغل از طرف دولت نیست. او با شناخت صحیح از فرصتها و استفاده از سرمایه های راکد، امکاناتی را فراهم نموده و سازماندهی و مدیریت مناسب منابع ، ایده خودش را عملی می نماید و بدین ترتیب نه تنها خودش شاغل می شود بلکه بدون اتکا به دولت برای تعداد دیگری از افراد نیز شغل می آفریند که این امر در دراز مدت سبب کاهش نرخ بیکاری در کشور خواهد شد که در واقع در کشور باید فرهنگ کارآفرینی را ترویج کرد.
منابع و مآخذ
۱-دکتر ثابت سعیدی، ارسلان، مدیریت تعاونی ها، چاپ ۱۳۸۰
۲-عباس، محمود، معاونت تحقیقات آموزش و ترویج پیشرفت و توسعه تعاونی ها، چاپ اول، پایگان ص ۱۳۸۳
۳- زارع، رامین ، ویژه نامه همایشی تعاون و کارآفرینی ، ص ۱۳۸۷
۴- عباس، محمود،ماهنامه اقتصادی تعاون و کارآفرینی ص ۱۳۸۸
۵- طالب، مهدی، اصول و اندیشه های تعاونی ص ۱۳۸۴
۶- غلامرضا، شعبان پور، اشتغال و کارآفرینی، نشریه رویش شماره ۸۹، ۱۳۸۶
۷- نافع ، پرویز، مدیریت تعاونی ها، تهران هوای تازه ۱۳۸۰
۸- مقاله ای تحت عنوان نقش تعاونی ها در کارآفرینی، از شهربانو رحیمی
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.