بررسی ارزشیابی کیفیت برنامهی درسی در نظام آموزش عالی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی ارزشیابی کیفیت برنامهی درسی در نظام آموزش عالی دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی ارزشیابی کیفیت برنامهی درسی در نظام آموزش عالی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی ارزشیابی کیفیت برنامهی درسی در نظام آموزش عالی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی ارزشیابی کیفیت برنامهی درسی در نظام آموزش عالی :

تعداد صفحات :۲۲

چکیده مقاله:

هدف این مقاله بررسی ارزشیابی کیفیت برنامهی درسی در نظام آموزش عالی بوده و با عنایت به عنوان و سؤالهای مطروحه، پژوهش به شیوه توصیفی و از نوع تحلیل اسنادی انجام شده است. با توجه به روش پژوهش، جامعهی آماریپژوهش شامل کلیه اسناد، مدارک و منابع مرتبط با موضوع مورد بررسی میباشد. پژوهشگر کوشش نموده تا کیفیت برنامههای درسی در نظام آموزش عالی را به گونهای تبیین کند، که خواننده دریابد که، کیفیت امروزه در رآس سازمانهاقرار دارد و بهبود کیفیت از دغدغههای اصلی آنهاست. شناسایی نقاط قوت و ضعف، تشخیص تهدیدها و فرصتها و تلاش برای بهبود وضع موجود و رسیدن به وضع مطلوب و کسب جایگاه برتر از اهم وظایف سازمانها از جمله دانشگاهها میباشد. بهبود مستمر کیفیت نیازمند ارزشیابی مستمر میباشد. ارزشیابی فرآیند کلی تحلیل نظامدار است که منجر به داوری یاارایه پیشنهادات مربوط به کیفیت یک مؤسسه آموزش عالی میشود. این ارزشیابی باید شامل همه عوامل و عناصر برنامهی درسی ) Curriculum (، شود. برنامه های درسی از ارکان اساسی و حیاتی نظام آموزش عالی به شمار میآیند. برنامه درسیآموزش عالی به عنوان انتقالدهنده اطلاعات و فراهم کننده زمینه برای ساختن دانش و کسب مهارتها و نگرشها ازاهمیت ویژهای برخوردار است. از این رو، ارزشیابی کیفی برنامههای درسی رشتههای تحصیلی و به روز کردن آنها باعنایت به استانداردها همواره مورد توجه بوده است. این نوشتار سعی دارد که به اهمیت ارزشیابی کیفیت برنامه درسی در نظام آموزش عالی بپردازد. بنابراین نتیجه گرفته می شود، ارزشیابی کیفیت برنامه درسی به عنوان جزیی از نظام آموزشی تحت تآثیر عوامل متعددی است و تغییر در رویکردها و شیوههای جاری آن، تغییر همه جانبه در همه عوامل تآثیر گذار بر آن را میطلبد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.