بررسی چگونگی آموزش از راه دور دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال در ایران
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسی چگونگی آموزش از راه دور دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال در ایران دارای ۷۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی چگونگی آموزش از راه دور دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال در ایران کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
فهرست مطالب
فصل اول
مقدمه
بیان مسأله
اهمیت و ضرورت تحقیق
اهداف
– اهداف کلی
– اهداف جزئی
– سوالات تحقیق
تعریف مفهومی واژهها
فصل دوم
پیشینه و تاریخچه آموزش از راه دور
مسایل بنیادی درآموزش از راه دور
– رویکردهای اساسی آموزش از راه دور
– علل پیدایش آموزش از راه دور
– مزایا و امکانات آموزش از راه دور
– آموزش از راه دور ورویکردهای آموزشی و یادگیری
– تکامل نسلی آموزش از راه دور
ارکان، ویژگیها و مبانی آموزش از راه دور
آموزش از راه دور در آموزش و پرورش ایران
تفاوتهای موجود بین دانش آموزان نظام حضوری و فراگیران آموزش از راه دور
طبقه بندی مخاطبین
روشها و فرایندهای اجرایی تحصیل درآموزش از راه دور
چالشها و دغدغههای مرتبط با آموزش از راه دور
فصل سوم
روش تحقیق
فصل چهارم
طرح تحقیق
فصل پنجم
یافتهها و نتایج
محدودیتهای تحقیق
راه کارهای پیشنهادی تحقیق
منابع و مآخذ
پیوستها
فهرست اشکال و جداول
شکل شماره ۱ – رویکردهای آموزشی و یادگیری
شکل شماره ۲- فرایند اجرایی تحصیل در آموزش از راه دور
شکل شماره۳- چرخه اصلاح و توسعه رفتار از طریق آموزش
جدول شماره ۱- مقایسه فراگیری نظام رایج حضوری با فراگیران نظام آموزش از راه دور
فصل اول
مقدمه
اگر فایده آموختن و آموزش را پرورش قابلیتها، توانمندیهای انسانی بدانیم، آنگاه سه اتفاق مهم میافتد: نخست آن که گسترش پوشش تحصیلی برای پاسخگویی به حق تعلیم و تربیت همگانی ضرورت مییابد.
برای مشاهده فایل های مشابه پیشنهاد میکنیم مقاله دانش آموزان دیرآموز را لطفا ببینید.
دوم، توجه به کیفیت و بهره وری بالای تعلیم و تربیت مد نظر قرار میگیرد و در این راه جلوگیری از پدیده اتلاف در مدرسه اولویت پیدا میکند و سوم: از ورود تکنولوژی و پیوند آن با آموزش و پرورش و ایجاد تنوع و انعطاف روشمند، بهره گیری میشود. آموزش از راه دور بنا به خصوصیاتی که دارد میتواند بخش قابل توجهی از ضرورت های فوق را تامین نماید.
قرن بیست و یکم که از نقطه نظر تعلیم و تربیت از سوی یونسکو به عنوان قرن آموزش از راه دور نام گرفته است با استفاده از تکنولوژی های نوین، آموزش خارج از پردیس مدرسه را ممکن ساخته است. به طوری که می توان آموزش مادام العمر را با حذف دیوارهای جدا کننده مدرسه، کار و بازنشستگی تعریف نمود. در چنین شرایطی پرداختن به آموزش از راه دور در آموزش و پرورش و همچنین آموزش عالی کشور از نیازهای بی بدیل جامعه ایرانی خواهد بود.
البته این مقاله درصد بیان چیستی و چگونگی آموزش از راه دور از نقطه مبانی وروش ها از یکسو و مخاطبین این آموزش در دوران راهنمایی ومتوسطه تحصیلی (سال۱۸-۱۲) از سوی دیگر می باشد.
منابع و ماخذ
۱- ابراهیم زاده – عیسی – مقاله گردهمایی آموزش دبیران موسسه آموزش از راه دور- موسسه فرهنگی منادی تربیت – تهران ۱۳۸۳.
۲- ابراهیم زاده – عیسی – راهبردهایی برای مدیران مراکز آموزش از راه دور – موسسه فرهنگی منادی تربیت- تهران ۱۳۸۳.
۳- ابوترابیان – محمدرضا، پرورش نسل خلّاق در ایران، انتشارات مدرسه، تهران ۱۳۸۲.
۴- الحسینی، سید حسن، مقدمهای بر آموزش از راه دور، موسسه فرهنگی منادی تربیت، تهران ۱۳۸۴
۵- شعاری نژاد – علی اکبر- فلسفه آموزش و پرورش، تهران، امیرکبیر، چاپ ششم، ۱۳۸۱.
۶- جزوه آموزشی سیر تحول تاریخی آموزش از راه دور، مدرسه آموزش از راه دور، تهران، ۱۳۸۳.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.