بررسی و مقایسه میزان اثر بخشی دوره های آموزشی ICDL بر فعالیت های آموزشی و پژوهشی دبیران


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی و مقایسه میزان اثر بخشی دوره های آموزشی ICDL بر فعالیت های آموزشی و پژوهشی دبیران دارای ۱۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی و مقایسه میزان اثر بخشی دوره های آموزشی ICDL بر فعالیت های آموزشی و پژوهشی دبیران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

مقدمه :
امروزه بدون وجود یک نظام ارتباطی و اطلاعاتی گسترده و فعال هیچ تلاشی جهت تولید و پیشرفت جامعه به موفقیت نمی رسد . دولت برای هماهنگی نیروی انسانی سازمانها با این پیشرفتها و ارئه خدمات به روز و با حداکثر اثر بخشی به ارباب رجوع ، بر آموزش دوره های فن آوری اطلاعات به نیروی انسانی سازمانها تأکید ورزد حال که چند سالی از برگزاری دوره های فن آوری اطلاعات می گذرد و ضروری خواهد بود که قابلیت ها و اثرات این دوره ها بر کارکنان سازمانهای دولتی مورد ارزشیابی قرار گیرد یکی از عوامل توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی گسترش همه جانبه آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد به خصوص در سازمان آموزش و پرورش می باشد . از دهه ۱۹۶۰ میلادی به بعد به سبب تحول در مفهوم و توسعه ، جایگاه تعلیم و تربیت در توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی متحول شده است و تربیت نیروی انسانی جایگاه ویژه ای یافته است و اگر جامعه ای بخواهد نظام اقتصادی ، صنعتی ، سیاسی و اجتماعی خویش را دگرگون سازد و آن را با مقتضیات و نیازمندیهای جدید همساز نماید ناچار است که سیاست جامعه ای در توسعه نیروی انسانی داشته باشد ، و این میسر نیست مگر اینکه از نظام تعلیم و تربیت متوقع بود .
الگوی آموزش ضمن خدمت می تواند هم در نظام آموزشی متمرکز عملی شود و هم در نظام غیر متمرکز ، و اداره آن هم می تواند توسط یک یا چند مؤسسه از انواع مؤسسه های عمومی فنی و تخصصی انجام گیرد و هم زیر نظر نمایندگان آموزش عمومی یک کشور ( جلالی ، ۱۳۸۴ : ص ۲۳ )

بیان مسئله :
گسترش روز افزون علم و فناوری باعث شکل گیری ساختارهای سازمانی متفاوت نسبت به گذشته شده است و هر سازمانی برای هماهنگ شدن با این تغییرات سریع و روبه رشد کانالهای ارتباطی درون سازمانی خود را مناسب با این تحولات تغییر داده است . در چنین شرایطی سازمان موفق سازمانی است که با توجه به دانش روز و فناوری پیشرفته خود را به سوی ترقی و پیشرفت هدایت کند ( تقوی ، ۱۳۸۲ ، ص۷۸ )
تغییرات سریع و فناوری در همه سازمانها به خصوص در سازمان های بزرگ صنعتی تأثیر بسیاری می گذارد و غفلت از آن باعث سقوط صحیح سازمان می شود سازمانها از ارکان مهمی از قبیل سرمایه، نیروی انسانی ، فناوری و مدیریت شکل یافته است . که به زغم بسیاری از صاحبنظران نیروی انسانی مهمترین رکن در این بین است زیرا کارایی سازمان منوط به انجام وظایف درست و صحیح این نیروها در دایره صفی و ستادی است از آنجایی که حدود ۷۰ درصد منابع و سرمایه سازمانها را منابع انسانی تشکیل می دهد لذا تأمین این سرمایه انسانی مستلزم انجام فعالیتهای آموزشی منظم و مستمر در تمامی سطوح سازمانی است پرورش انسانهای زبده و ماهر که از آن به عنوان توسعه منابع نیروی انسانی یاد می شود ضرورت اجتناب ناپذیری است که سازمانها برای بقا و پیشرفت در جهان پر تغییر و تحول امروزی سخت بدان نیازمندند با توجه به نکات بیان شده این نکته قابل تأمل است که صرفاً آموزش و اجرای دروه های آموزشی نمی تواند به سازمان در راه رسیدن به اهداف خویش کمک کند آموزشها باید با توجه به اصول و روش های علمی بنا گذشاته شوند تا نتیجه به دست آمده نیازهای موجود را بر طرف سازد در غیر اینصورت آموزشها بی فایده و حتی در مواردی باعث پی برد نتایج به دست آمده از اجرای دوره های آموزشی در راستای تحقق اهداف مورد نظر بوده است ؟ جواب این سؤال را بیشتر صاحبنظران به صراحت داده اند . ( یک ارزشیابی جامعه و کامل می تواند ما را از اثر بخش بودن نتایج آموزشها آگاه کند ارزشیابی بازخوردی را ایجاب می کند که می توان با توجه به آن فهمید آموزشها داده شده در رسیدن به ادهف مورد نظر اثر بخش بوده اند یا خیر ) .

برای مشاهده فایل های مشابه پیشنهاد می‌کنیم مقاله شیوه های نوین ارزیابی اثر بخشی دوره های آموزشی در سازمانها را لطفا ببینید.

( فخرایی ، ۸۲ : ۳۴ )
لذا ما در این تحقیق به دنبال پاسخگویی به این سؤال هستیم که میزان اثربخشی  دوره های آموزشی بر فعالیتهای آموزشی و پژوهشی تا چه حدودی است ؟ 

واژگان لاتین :
۱-    skill official
۲-    orinted educational
۳-    on ford
۴-    british
۵-    organization
۶-    supplier
۷-    larens esten Hans
۸-    educationa ehhicency
۹-    systematic
۱۰-    creativity
۱۱-    electronic networks
۱۲-    creation
۱۳-    verification
۱۴-    accreditation
۱۵-    distribuation
۱۶-    application of knowledge
۱۷-    usefulness of educational technology
۱۸-    information literacy

منابع فارسی  :
۱-    شهبازپوری ، شاهین ( ۱۳۸۱ ) بررسی نیازهای آموزشی دبیران و دانش آموزان شهرستان پاوه ، پایان نامه کارشناسی .
۲-    بهروش ، آرزو ( ۱۳۸۷ ) بررسی و مقایسه کاربرد ICT در بین دانش آموزان و دبیران ، پایان نامه کارشناسی
۳-    جهانگرد ، فریدون ( ۱۳۸۸ ) نیازهای آموزشی و کاربرد ICT در مدارس ، فصل نامه تعلیم و تربیت شماره ۳۲۱
۴-    حیاتی ، حسن ( ۱۳۸۵ ) کاربرد ICT و نیازهای آموزشی دبیران متوسطه ، پایان نامه کارشناسی
۵-    رازقی نیا ، فوزیه ( ۱۳۸۷ ) بررسی و مقایسه استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در بین دانشجویان ، پایان نامه کارشناسی ارشد
۶-    اصفهانی ، عارف ( ۱۳۸۱ ) میزان استفاده از فناوری اطلاعات   ارتباطات ،‌فصل نامه تعلیم و تربیت ، شماره ۲۸۹
۷-    مهر محمدی ، نعمت ( ۱۳۸۷ ) بررسی نیازهای آموزشی دبیران و دانش آموزان به کاربرد ICT  انتشارات مهر ، چاپ سوم
۸-    معین پور ، نصرالله ( ۱۳۸۲ ) بررسی و مقایسه کاربرد ICT  در مدارس و پیشرفت دانش آموزان ، پایان نامه کارشناسی
۹-    مشایخ ، پدرام ( ۱۳۸۰ ) میزان کاربرد ICT در دبیرستان ها فصل نامه آموزشی – فرهنگی پیوند ، شماره ۲۴۷
۱۰-    سلطان قرایی ، مرتضی ( ۱۳۷۳ ) تحقیقات دبیران درباره استفاده از فاوا د رمدارس متوسطه ، مجله پیوند ، شماره ۳۱۱
۱۱-     رئوف ، عباس (  137‌) ، بررسی و میزان کاربرد ICT در دانش آموزان ، پایان نامه کارشناسی
۱۲-    عطاران ، خلیل ( ۱۳۸۸ ) مفاهیم پایه فناوری اطلاعات ، نشر علوم رایانه ، شماره ۳
۱۳-     جهانگیر ، زهره ( ۱۳۸۸ ) نیازهای اطلاعاتی مدیران و دبیران مدارس متوسطه ، پایان نامه کارشناسی ارشد
۱۴-     شریف آبادی ، سیدرضی ( ۱۳۷۹ )  کاربرد ICT و میزان استفاده از آن در فعالیت های آموزشی و یادگیری دبیران و دانش آموزان پایان نامه کارشناسی ارشد
۱۵-     نعیمی ، پروین ( ۱۳۸۲ ) مدیریت آموزش و پرورش در عصر اطلاعات ، شماره ۴ ، نشر نی
۱۶-     هاشم نژاد ، نصرت ( ۱۳۸۵ ) روش های استفاده از کاربرد ICT در میان دبیران مقطع متوسطه و تاثیر بر نیازهای آموزشی دانش آموزان ، پایان نامه دکتری
۱۷-    قشقاییان ، شهاب ( ۱۳۸۷ ) مبانی توسعه و کاربرد فناوری ارتباطات و اطلاعات در نظام آموزش و پرورش ، شماره ۴ ، ص ۵۶
۱۸-     علوی ، نادر ( ۱۳۸۸ ) فعالیت های علمی و پژوهشی دبیران با استفاده از کاربرد ICT پایان نامه کارشناسی ارشد
۱۹-     فضلی خانی ، محمدرضا ( ۱۳۸۷ ) آموزش فناوری در کتابهای دانشگاهی در کشور های پیشرفته ، شماره ۶ ص ۲۱۱
۲۰-    دیلمقانی ، طاهره ( ۱۳۸۲ ) آموزش و پرورش در عصر فناوری ، تکنولوژی آموزشی ، شماره ۱ ص ۱۲۰
۲۱-    کاشانی ، جهانگیر ( ۱۳۸۱ ) استفاده از اینترنت در آموزش ، تهران دفتر پژوهش های فرهنگی
۲۲-    www.fasleno.com  htt://
۲۳-    www.ziba.blogfa.com http://

 

منابع خارجی :
McAdam, R, Keogh, W. (2004). Transitioning towards
creativity and innovation measurement in SMEs. Creativity and
Innovation Management, 13 (2), 126-139.
O’Neil, H., Abedi, J., & Spielberger, C. (1994). The
measurement and teaching of creativity. In H. O’Neil & M.
Drillings (Eds.). Motivation: Theory and research, (pp. 245-
۲۶۳). Hillsdale, NJ: Erlbaum.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.