بررسی و مقایسه تاثیر استفاده از اینترنت و فناوری های جدید بر میزان سازگاری اجتماعی دانشجویان


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی و مقایسه تاثیر استفاده از اینترنت و فناوری های جدید بر میزان سازگاری اجتماعی دانشجویان دارای ۹۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی و مقایسه تاثیر استفاده از اینترنت و فناوری های جدید بر میزان سازگاری اجتماعی دانشجویان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

مقدمه :
هدف از پژوهش حاضر بررسی و مقایسه تاثیر استفاده از اینترنت و فن آوری های جدید سازگاری اجتماعی در دانشجویان دختر و پسر شهرستان گیلان غرب است . در این پیمایش جامعه آماری ، دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز گیلان غرب را در بر می گیرد . عوامل مهم و دخیل در پیدایش شرایط جدید شامل اثرات ارتباط الکترونیکی و تلویزیون و به ویژه اینترنت ، به عنوان وسایل ارتباطی ارزان قیمت ، در دسترس سریع و فراگیر است . در واقع اینترنت ترکیبی از سه عنصر اطلاعات ، ارتباطات و تکنولوژی است و بزرگترین و طولانی ترین شبکه اطلاع رسانی جهانی است و در واقع بزرگترین کتابخانه دیجیتالی دنیاست . امروزه نقش اینترنت در زندگی اجتماعی و در عرصه های علمی و فنی انکار ناپذیر است ، و در برنامه ریزی های توسعه اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی جایگاه ویژه ای به فن آوری اطلاعات داده است ، اینترنت موجب کاهش فاصله طبقاتی شده است . در این پژوهش باید تلاش کنیم که بین سازگاری اجتماعی دختران و پسران تفاوت معنی داری وجود دارد و بین میزان استفاده از اینترنت و سازگاری اجتماعی رابطه ای است و بین سازگاری اجتماعی دانشجویانی که از اینترنت استفاده می کنند با آن هایی که استفاده نمی کنند تفاوت معنی دار وجود دارد و بین میزان استفاده از بازی های رایانه ای و سازگاری اجتماعی دانشجویان رابطه معنی دار می شود این پایان نامه شامل پنج فصل است که در حال حاضر فصل اول آن در جال بررسی می باشد که امیدوارم مورد توجه استاد محترم قرار بگیرد .

بیان مسئله :
در مقایسه با ظهور دیگر رسانه های الکترونیکی که بصورت یک پدیده گسترش یافته است ، الگوهای متفاوتی و متداول ارتباطی از قبیل رادیو و تلویزیون را به شکل تعاملی گسترده در هم آمیخته است استفاده از اینترنت ، یش از این فرصت های تجربه غیر مستقیم میلیون ها انسان و هزاران سازمان در سراسر جهان را تغییر شکل داده است با توجه به گستردگی و وسعت ، مشکل است تصور کنیم که چنین تغییر شکل فن آورانه و با اهمیتی چیزی غیر از یک تاثیر عمیق به عنوان نوعی از انتقال فرهنگی خواهد داشت . در واقع برخی مفسران ، مخصوصاً ( مانوئل کاستلز ) اشاره می کند که شبکه ارتباطی نوین دارای ابعاد فرهنگی مخصوص به خود می باشند . او ادعا می کند که این شبکه ها در مفهوم سنتی سیستم ارزش گذاری ، فرهنگ نوینی را تسهیل نمی کند زیرا چندگانگی موضوعات در شبکه و تنوع شبکه ها ، چنین فرهنگ متحد شبکه ای را طرد می کنند .
بدین ترتیب انقلاب ارتباطی – اطلاعاتی  سد بیست و یک باید بسیار فراتر از صرف الکترونیکی کردن رابطه انسان هاست .

برای مشاهده فایل های مشابه پیشنهاد می‌کنیم روش تحقیق بررسی میزان آسیب اجتماعی در میان دانشجویان را لطفا ببینید.

فن آوری های نوین ارتباطی ، اطلاعاتی ، با فراهم آوردن امکان پیدایی جامعه شبکه ای ، افراد و جوامع را در قالب های تازه ، هویت های تازه بخشید ( کاستلز ، ص ۱۳۵ )
 اما یک پرسش اساسی پیش روی پژوهشگران در این زمینه از این قرار است که آیا وسایل ارتباطی جدید باعث ضعیف شدن زمینه های خاص زندگی اجتماعی می شود یا نه ؟ و آیا اینکه باعث کاهش باعث پیوند افراد با گروههای اجتماعی می گردد ؟ همانطور که از عنوان تحقیق بر می آید ( بررسی آثار فن آوری ارتباطی جدید بر تربیت اجتماعی یا تأکید بر سازگاری ) پاسخگویی به این پرسش ، هدف اصلی پژوهش حاضر است .

واژگان لاتین :
۱-    Agency
۲-    Reasercher project
۳-    Ariant netwoks
۴-    Acsros pars
۵-    Arapant
۶-    Protocol
۷-    Anhormtic
۸-    Information translation
۹-    Net works
۱۰-    Compromise
۱۱-    Match adaptation
۱۲-    Agreement
۱۳-    Compromise
۱۴-    Cooperation
۱۵-    Alignment
۱۶-    Alignment
۱۷-    Khvgrhtn
۱۸-    Peacehvr coonistence

منابع :
۱- احمدی فصیح ، صدیقه (۱۳۸۲) : آشنایی با شبکه جهانی وب ، علوم اطلاع رسانی مرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران، دوره ۱۸ ، شماره ۱ و ۲ .
۲- اسلامی ، محسن (۱۳۸۱): بررسی قابلیتهای آموزشی اینترنت ومیزان دسترسی ، استفاده و دیدگاه دانش آموزان و دبیران دوره متوسطه از آن در شهر تهران، شورای تحقیقات سازمان آموزش و پرورش شهر تهران، اسفند ۱۳۸۱ .
۳- اسلامی، علی (۱۳۷۳): روان شناسی سازگاری ، تهران، سازمان چاپ و نشر بنیاد.
۴- برک ، لورای (۲۰۰۱): روان شناسی رشد، ترجمه سید محمدی، یحیی (۱۳۸۳). جلد اول، تهران ، نشر ارسباران.
۵- جعفری زاده ، مجید (۱۳۸۴): بررسی رابطه بین ویژگیهای فردی و اجتماعی دانش آموزان با میزان استفاده از فناوری اطلاعات در اوقات فراغت مقطع متوسطه شهر بم، پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه علامه طباطبایی .
۶- جمعی از مؤلفان(۱۳۷۹): روان شناسی رشد، تهران انتشارات سمت.
۷- داوسون ، اندی (۱۹۹۹): اینترنت برای ویژه کاران خدمات کتابخانه ای و اطلاع رسانی ، ترجمه پور سرباز ، علی اکبر، ۱۳۷۸، تهران نشر طبیب .
۸- ستوده، هدایت ا.. (۱۳۷۸): روان شناسی اجتماعی، تهران، انتشارات آوای نور.
۹- شاملو، سعید (۱۳۸۲): بهداشت روانی، تهران، انتشارات رشد.
۱۰- شرودر کیت ای. (۱۳۸۳): ترجمه فرناز فرود. کلیدهای همراهی و مراقبت از نوجوانان در اینترنت، تهران، انتشارات صابرین
۱۱- صادقیان، عفت (۱۳۸۴): تأثیر کامپیوتر و اینترنت بر کودکان و نوجوانان، مجله الکترونیکی مرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران، شماره چهارم، دوره چهارم.
۱۲- کتابدار، مجید رضا (۱۳۸۲): شبکه های اطلاع رسانی رایانه ای و اینترنت، تهران ، انتشارات چراغ .
۱۳- متواضع، مرتضی (۱۳۸۱): ICDI ، جلد اول ،تهران، انتشارات دیباگران.
۱۴- مدیری، ناصر و همکاران (۱۳۷۶): شبکه اینترنت در ایران و جهان، چاپ اول ، انتشارات دانشگاه هرمزگان.
۱۵ -یمینی دوزی سرخابی، محمد (۱۳۷۱): تحلیلی بر ناسازگاری دانش آموزان در دوره ابتدایی، فصلنامه تعلیم و تربیت، شماره،۴.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.