بررسی و مقایسه سطح نیازهای اساسی مازلو


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
8 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی و مقایسه سطح نیازهای اساسی مازلو دارای ۶۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی و مقایسه سطح نیازهای اساسی مازلو  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

موضوع:
بررسی و مقایسه سطح نیازهای اساسی مازلو
بین
دانشجویان شاهد و عادی دانشگاه تربیت معلم تهران» واحد حصارک«

فهرست مطالب

تشکرو قدردانی                                                                           الف
فهرست مطالب                                                                           ب
فهرست جداول                                                                             پ
پیشگفتار                                                                                      ت   
چکیده تحقیق                                                                                 0
فصل اول:  طرح تحقیق                                                                               د
مقدمه                                                                                                1
بیان مسئله                                                                                         3
تعریف موضوع تحقیق                                                                         4
هدفها و سؤالهای ویژه تحقیق                                                                6
فرضیه‌های تحقیق                                                                               7
اهمیت موضوع تحقیق                                                                          8
روش انجام تحقیق                                                                               9
محدودیتهای تحقیق                                                                             9
پیشینه مختصری از تحقیقاتی که تاکنون در ایران در این زمینه انجام شده‌ است.                                             10
فصل دوم:  سابقه موضوع تحقیق
پایه‌های علمی و نظریه‌های مربوط به مسئله مطرح شده                           11
سلسله مراتب نیازهای پنجگانه روانی از دیدگاه مازلو                            13
خلاصه‌ای از اهم تحقیقات انجام شده با ذکر جزیئات لازم                        21
فصل سوم: روش تحقیق                                                                          24
نوع تحقیق                                                                                        24
روش آماری                                                                                     24
متغیرهای تحقیق                                                                               24
جامعه هدف و حجم نمونه                                                                  24
ابزار سنجش                                                                                    24
شیوه نمره‌گذاری                                                                               25
اعتبار روایی پرسشنامه                                                                      25
روش نمونه‌گیری                                                                              25
ویژگیهای نمونه                                                                                25
روش جمع‌آوری اطلاعات                                                                   26
فصل چهارم: یافته‌های تحقیق و تجزیه و تحلیل یافته‌ها                          26
فصل پنجم: نتبجه گیری
نتیجه‌گیری                                                                                       37
محدودیتهای تحقیق                                                                           37
میزان تعمیم‌پذیری به جامعه هدف                                                        38
پیشنهادات                                                                                        38
فهرست منابع                                                                                    39
پیوست                                                                                            40     

فهرست جداول
۱      محاسبه سطح ارضای نیازهای بین دوگروه دانشجویان شاد و عادی۲۷
 2       محاسبه سطح ارضای نیاز به امنیت بین دوگروه دانشجویان شاهد و عادی                                             29
۳    محاسبه سطح نیاز به تعلق و محبت و وابستگی بین دو گروه دانشجویان شاهد و عادی                                31
۴    محاسبه سطح ارضای نیاز به احترام بین دو گروه دانشویان شاهد و عادی                                         33
۵     محاسبه سطح نیاز به تحقق خویشتن بین دو گروه دانشجویان شاهد و عادی                                       35

پیشگفتار
اکثر نیازهای آدمی عمدتاَ از طریق روابط انسانی و تعامل با دیگران برآورده می‌شود اینکه در این روابط تا چه حد نیازهای ما برآورده می‌شود بستگی به نوع کیفیت روابط دارد.

برای مشاهده فایل های مشابه پیشنهاد می‌کنیم مقاله بررسی و مقایسه سطح نیازهای اساسی مازلو بین دانشجویان شاهد و عادی را لطفا ببینید.

نحوه برآوردن نیازهامبنای طرز زندگی هرکسی را تشکیل می‌دهد شرایط محیط و وراثت فرصتهاو امکاناتی برای ارضاء نیازهای انسان فراهم می‌کند ولی چگونگی ارضای نیازها بسته به روابط انسانی است. روابط انسانی برای ارضای نیازهای اساسی ما ضروری‌اند داشتن روابط مثبت با دیگران کلید رشد و کمال آدمی است آنچه که امروزه هستیم و آنچه خواهیم بود هردو معلول روابط ما با دیگران است. روابط رفتار ما را بصورت یک انسان اجتماعی شکل می‌دهد همچنین درمنحصر به فرد بودن شخصیت و هویت و مفهوم خویشتن ما نقش عمده دارند.
پژوهش حاضر به بررسی نیازهای پنجگانه انسان می‌پردازد که جز در سایه روابط ما با دیگران و تعامل با آنها امکان پذیر نیست و همین نیازها است که‌ اگر اثر بخوبی برآورده شود سبب می‌شود که فرد از پایین ترین نیاز به بالاترین مرتبه نیاز که همانا تحقق خویتن است دست یابد امام اگر به خوبی برآورده نشود هسته مرکزی اکثر مشکلات و اختلافات و ناراحتیهای روانی افراد را شکل می‌دهد.
در اینجا بر خود لازم می‌دانم از زحمات و راهنمائیهای استاد گرانقدر جناب آقای دکتر رحال‌زاده که در به ثمر رسیدن این تحقیق کمال همکاری را داشته‌اند تشکر و قدردانی کنم و راهنمائیها و ارشادات دلسوزانه و بیدریغ ایشان را در طول دوران چهارساله تحصیل ارج بگذارم.
توفیق جویندگان حقیقت را از خداوند متعال خواهانم.

چکیده تحقیق
پژوهش حاضر جهت بررسی و مقایسه سطح ارضای روانی پنج‌گانه مازلو بر روی ۶۰ نفر از دانشجویان شاهد و ۶۰ نفر از دانشجویان عادی انجام شده‌است. هردوگروه شاد و عادی از دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران واحد حصارک هستند ابزار تحقیق در این پژوهش پرسشنامه شخصیتی مازلو می‌باشد که توسط دیوید لستر تهیه شده‌است دانشجویان شاهد و عادی بااستفاده  از آزمون آماریt مستقل در نیازهای پنجگانه مازلو مورد مقایسه قرار گرفتند.
مقدار t مشاهده شده و سطح معنی‌داری نیازهای پنجگانه به شرح زیر به دست آمد.
۱-    نیاز فیزیولوژیست ۴۵/۰=t مشاهده شده درسطح ۱/۰    تفاوت معنی‌دار نمی‌باشد.
۲-    نیاز به امنیت ۹۲/۰=t مشاهده شده در سطح  1/0    تفاوت معنی‌دار نمی‌باشد.
۳-    نباز به تعلق و وابستگی ۰۹/۱=t مشاهده شده در سطح۱/۰    تفاوت معنی‌دار نمی‌باشد.
۴-    نیاز به احترام ۳۸/۰=t مشاهه شده در سطح۱/۰   تفاوت معنی‌دار نمی‌باشد.
۵-     نیاز به تحقق خویشتن( خود شکوفایی) ۵۸/۳=t مشاهده شده در سطح ۱/۰  تفاوت معنی‌دار می‌باشد..
بنابراین براساس این تحقیق بین دوگروه دانشجویان شاهد و عادی فقط از نظر ارضاء نیاز به تحقق خویشتن تفاوت وجود دارد و گروه عادی از نظر تحقق خویشتن در سطح بالاتری قرار دارد.

فصل اول

?    طرح تحقیق
?    مقدمه
?    بیان مسئله
?    تعریف موضوع تحقیق
?    هدفها- سوالها و فرض‌های ویژه تحقیق
?    روش انجام تحقیق
?    محدودیتهای تحقیق
?    پیشینه مختصری از تحقیقات انجام شده در ایران

 

فهرست منابع :
۱-    آدامز. ج. روانشناسی کودکان محروم از پدر ترجمه باقری و عطاران(۱۳۶۹) انتشارات دانشگاه تهران.
۲-    شیولسون. ریچارد. استدلال آماری در علوم رفتاری جلد ۲ ترجمه دکتر کیامنش(۱۳۶۶) انتشارات جهاددانشگاهی
۳-    شعاری نژاد، علی اکبر، فرهنگ علوم رفتاری(۱۳۶۴). انتشارات امیرکبیر.
۴-    مزلو. ابراهام. اچ. روانشناسی شخصیت سالم ترجمه رویگریان(۱۳۶۷) انتشارات هدف
۵-    مزلو. ابراهام. اچ. انگیزش و شخصیت ترجمه رضوانی(۱۳۶۷) انتشارات آستان قدس رضوی
۶-    نادری عزت الله، سیف نراقی، مریم، روشهای تحقیق(۱۳۶۸) انتشارات بدر
۷-    هادفیلد.ج.آ. روش شناسی کودک و بالغ ترجمه مشفق همدانی(۱۳۶۴) انتشارات صفی‌‌علیشاه
۸-    میلانی فرد ، بهروز. روانشناسی کودک و نوجوان استثنایی(۱۳۷۰) انتشارات قومس
۹-    ثنایی، باقر، روان درمانی و مشاهده گروهی(۱۳۷۹) انتشارات چهر
۱۰-    آزاد، حسین ، روانشناسی مرضی کودک(۱۳۶۸) انتشارات رضوی
۱۱-    شولستن. دون. روانشناسی کمال ترجمه گیتی‌خوشدل(۱۳۶۹) انتشارات نشر نو
۱۲-    مهران. محمدرضا. بررسی و مقایسه افسردگی دانشجویان یتیم و دانشجویان عادی(۱۳۷۱) استاد راهنما دکترآزاد. حسین. دانشگاه علامه طباطبایی
۱۳-    علیپور. احمد. بیابانگرد اسماعیل. بررسی میزان افسردگی دانش‌آموزان سال سوم در مدارس شاهد و مدارس راهنمایی غیر شاهد و مقایسه این دو با هم درتهران استاد راهنما دکتر آزاد حسین. دانشگاه علامه طباطبایی
۱۴-    مرادی عبادالله بررسی میزان افسردگی و عزت نفس در دانش آموزان داغدیده(۱۳۷۰) استاد راهنما دکتر ساعتچی- محمود- دانشگاه علامه طباطبایی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.