ارزیابی نقش گردشگری مذهبی در توسعه مراکز تجاری-تفریحی (مطالعه موردی: مرکز تجاری-تفریحی الماس شرق مشهد)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارزیابی نقش گردشگری مذهبی در توسعه مراکز تجاری-تفریحی (مطالعه موردی: مرکز تجاری-تفریحی الماس شرق مشهد) دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارزیابی نقش گردشگری مذهبی در توسعه مراکز تجاری-تفریحی (مطالعه موردی: مرکز تجاری-تفریحی الماس شرق مشهد)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی نقش گردشگری مذهبی در توسعه مراکز تجاری-تفریحی (مطالعه موردی: مرکز تجاری-تفریحی الماس شرق مشهد)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارزیابی نقش گردشگری مذهبی در توسعه مراکز تجاری-تفریحی (مطالعه موردی: مرکز تجاری-تفریحی الماس شرق مشهد) :

تعداد صفحات :۱۰

چکیده مقاله:

امروزه صنعت گردشگری در دنیا، یکی از منابع مهم در آمد و در عین حال از عوامل موثر در ایجاد فرصت های شغلی است و به عنوان گسترده ترین صنعت خدماتی جهان حائز جایگاه ویژه ای است. در میان انواع گردشگری، گردشگری مذهبی در دنیا و به خصوص در ایران از اهمیت بالایی برخوردار است. شهر مشهد به عنوان نخستین کلان شهر مذهبی کشور هرساله پذیرای میلیون ها گردشگرمذهبی بوده و از جمله شهرهای گردشگری است که مسئله توسعه مراکز تجاری در آن مطرح است. امروزه گردشگران اوقات فراغت و درآمد بیشتری داشته و خرید یکی مهم ترین سرگرمی های گردشگران از جمله گردشگر مذهبی محسوب می گردد و با توجه به اهداف چند منظوره از سفر به شهرهای مذهبی به خصوص شهر مشهد، در این تحقیق سعی شده تا رابطه گردشگری مذهبی ورود گردشگران مذهبی به مشهد را با مراکز خرید با توجه به روند ایجاد تسهیلات سرگرمی در این مراکز مورد بررسی قرار داده و ضمن اشاره به طبقه بندی های موجود دردنیا در زمینه انواع مراکز خرید و رفتار گردشگران خریدار، به این سوال که آیا گردشگری مذهبی عامل اصلی توسعه مراکز عمده خرید و تفریح در مشهد می باشد پاسخ داده شود. این مقاله پژوهشی توصیفی-تحلیلی بوده و روش گرد آوری اطلاعات به صورت کتابخانه ای و میدانی می باشد.همچنین برای پاسخ به سوال مطرح شده پرسشنامه ای طراحی و به منظور تحلیل های استنباطی از تکنیک های کای اسکوئز و ضریب توافق پیرسون در محیط نرم افزار SPSS استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان می دهد که عوامل مختلفی در توسعه مراکز تجاری-تفریحی در شهرها نقش داشته و در کلان شهر مشهد نیز عامل گردشگری مذهبی با توجه به رفتار گردشگران در امر خرید توانسته نقش عمده ای را نسبت به دیگر عوامل در توسعه این مراکز ایفا نماید و از همبستگی مستقیم بین گردشگری مذهبی و توسعه این مراکزبا ضریب ۰/۴۱۰ حکایت دارد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.