مقاله تبیین و تحلیل ماهیت و کارکرد میان رشته ای؛ فلسفه تعلیم و تربیت


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
20 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تبیین و تحلیل ماهیت و کارکرد میان رشته ای؛ فلسفه تعلیم و تربیت دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تبیین و تحلیل ماهیت و کارکرد میان رشته ای؛ فلسفه تعلیم و تربیت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تبیین و تحلیل ماهیت و کارکرد میان رشته ای؛ فلسفه تعلیم و تربیت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تبیین و تحلیل ماهیت و کارکرد میان رشته ای؛ فلسفه تعلیم و تربیت :

مقاله تبیین و تحلیل ماهیت و کارکرد میان رشته ای؛ فلسفه تعلیم و تربیت که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار ۱۳۸۹ در مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی از صفحه ۱۹ تا ۴۱ منتشر شده است.
نام: تبیین و تحلیل ماهیت و کارکرد میان رشته ای؛ فلسفه تعلیم و تربیت
این مقاله دارای ۲۳ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله رویکرد میان رشته ای
مقاله ماهیت و کارکرد میان رشته ای فلسفه تعلیم و تربیت
مقاله تعلیم و تربیت
مقاله نقد آرا

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
از مباحث مطرح در نظام های آموزشی، استفاده از «رویکرد میان رشته ای» است. مطالعات میان رشته ای خواهان تلفیق، ترکیب و تعامل میان دانش و مهارت ها در رشته های مختلف مرتبط است که به منظور افزایش درک و فهم ابعاد مختلف موضوعات مورد مطالعه، رشد توانایی تحلیل صحیح امور، توسعه تفکر انتقادی و قدرت خلاقیت و ;، استفاده از آن متداول شده است. از طرفی؛ فلسفه تعلیم و تربیت به منزله یکی از حوزه های معرفت بشری نیز با این مفاهیم سروکار دارد. موفقیت در اجرای رویکرد میان رشته ای زمانی است که نتایج و یافته های آن معتبر باشد و بتواند شناخت، فهم و راه حل های معتبر و واقعی برای مساله و یا موضوع مورد بررسی ارایه دهد. به عبارتی رویکرد میان رشته ای را زمانی می توان موفق و کارآمد دانست که در فرایند کار بتواند از انباشته ها، تجارب و ظرفیت های معرفتی، مهارتی و روشی رشته های مرتبط در جای مناسب و مقتضی، استفاده بهینه و موثر کند. در این مقاله، با استفاده از روش توصیفی – تحلیلی، به این سوال که: در صورت امکان استفاده از رویکرد میان رشته ای، فلسفه تعلیم و تربیت با چه رشته های دیگر و در چه زمینه هایی (نظری و یا عملی) می تواند تلفیق شود، پاسخ داده می شود. از آنجایی که فلسفه تعلیم و تربیت به عنوان هسته اکثر رشته های علوم انسانی مطرح است، با بهره گیری از رویکرد استنتاجی به حوزه های معرفتی مثل زبان شناسی، روان شناسی، جامعه شناسی، هنر و دین پرداخته شده است. طبق نتایج مطالعات و تحلیل های بدست آمده، می توان چنین نتیجه گیری نمود که با توجه به ماهیت پیچیده انسان و به تبع آن، پیچیدگی و گستردگی تعلیم و تربیت، پرداختن به مسایل و علوم انسانی از حوزه یک رشته خاص، خارج است و لذا بهره گیری از رویکرد میان رشته ای ضروری است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.