مقاله ظرفیت خودکارآمدی، خود تنظیمی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بزرگ سال


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله ظرفیت خودکارآمدی، خود تنظیمی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بزرگ سال دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ظرفیت خودکارآمدی، خود تنظیمی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بزرگ سال  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ظرفیت خودکارآمدی، خود تنظیمی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بزرگ سال،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ظرفیت خودکارآمدی، خود تنظیمی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بزرگ سال :

تعداد صفحات:۱۴
چکیده:
هدف: این پژوهش، با هدف بررسی و مقایسه رابطه خودکار آمدی و خود تنظیمی با پیشرفت تحصیلی است روش: جامعه اماری شامل کلیه دانش اموزان دختر سال سوم دبیرستان در رشته های ریاضی و علوم انسانی از کل مناطق آموزش و پرورش تهران میباشد که از بین آنها مناطق(۱، ۶ و ۱۹) و در مجموع تعداد ۴۰۸ دانش آموز به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند، ابزار پژوهش جهت سنجش خودکارآمدی، مقیاس خودکارآمدی تحصیلی جری جینگ و مورگان (MJSES) با پایایی ۰/۷۶ و برای سنجش خود تنظیمی از پرسشنامه خود تنظیمی زیمرمن و مارتینزپونز (SRL) با پایایی ۰/۶۷ و نیز از معدل سال دوم برای پیشرفت تحصیلی استفاده شد. یافته ها: برای تحلیل داده ها، از ضریب همبستگی اسپیرمن، رگرسیون چندمتغیری و t مستقل استفاده شد. و فرضیه های پژوهش در سطح معنی دار شدند ۰/۵>p . نتیجه گیری: نتایج نشان داد که بین مولفه های خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر، رابطه و تفاوت معناداری وجود دارد یعنی اینکه دانش آموزانیکه دارای باورهای خود کارآمد پنداری هستند نسبت به همسالان خود که از مولفه های خودکارآمدی کمتری برخوردار هستند، به لحاظ پیشرفت تحصیلی بهتر هستند. در حالی که بین راهبردهای خود تنظیمی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر، علیرغم وجود رابطه، تفاوت معناداری مبنی بر تاثیر گذاری راهبرد های خودتنظیمی بر پیشرفت تحصیلی مشاهده نشد. بنابراین ضرورت آموزش راهبردهای خود تنظیمی در میان دانش آموزان بیشتر مشخص میگردد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.