مقاله اثربخشی معنادرمانی گروهی بر تاب آوری و سرسختی روان شناختی دانش آموزان مقطع متوسطه ناحیه دو آموزش و پرورش شهرستان کرمان


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله اثربخشی معنادرمانی گروهی بر تاب آوری و سرسختی روان شناختی دانش آموزان مقطع متوسطه ناحیه دو آموزش و پرورش شهرستان کرمان دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اثربخشی معنادرمانی گروهی بر تاب آوری و سرسختی روان شناختی دانش آموزان مقطع متوسطه ناحیه دو آموزش و پرورش شهرستان کرمان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثربخشی معنادرمانی گروهی بر تاب آوری و سرسختی روان شناختی دانش آموزان مقطع متوسطه ناحیه دو آموزش و پرورش شهرستان کرمان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اثربخشی معنادرمانی گروهی بر تاب آوری و سرسختی روان شناختی دانش آموزان مقطع متوسطه ناحیه دو آموزش و پرورش شهرستان کرمان :

تعداد صفحات:۲۱
چکیده:
هدف نهایی روان شناسی مثبت گرا شناسایی سازه ها و شیوه هایی است که بهزیستی و شادکامی انسان را در پی دارد .سرسختی روان شناختی و تاب آوری به عنوان عوامل محاقظ و منبع مقاومت دربرابر عوامل فشارزای زندگی و توانمندی فرد دربرقراری تعادل زیستی –روانی در شرایط خطرناک ، جایگاه ویژه ای در این حوزه دارند .پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی معنادرمانی گروهی بر سرسختی روان شناختی و تاب آوری دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهر کرمان انجام شد. این پژوهش از نوع کاربردی با روش تجربی، با گروه کنترل و گروه آزمایشی است. طرح این پژوهش طرح شبه آزمایشی پیش آزمون پس آزمون با گمارش تصادفی می باشد – . جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانش آموزان پسر مقطع متوسطه ناحیه ۲ شهر کرمان تشکیل می دهند که در سال تحصیلی ۱۳۹۳-۱۳۹۲ مشغول به تحصیل بودند. بدین منظور تعداد ۳۰ دانش آموز به صورت تصادفی خوشه ای انتخاب شدند و به دو گروه آزمایشی و گروه کنترل (هر گروه ۱۵ نفر) تقسیم شدند. در ابتدای پژوهش، آزمودنی ها به مقیاس تاب آوری کونور و دیویدسون( ۲۰۰۳ ) و مقیاس سرسختی روان شناختی اهواز (AHII-1377) پاسخ دادند. پس از طی یک دوره ۱۰ جلسه ای گروهی معنادرمانی در هفته ۲ بار برای گروه آزمایش، به منظور پس آزمون دوباره از آزمودنی ها مقیاس های فوق گرفته شد. داده ها با استفاده از روش های آمار توصیفی نظیر فراوانی، درصد، میانگین و انحراف استاندارد و روش های آمار استنباطی نظیر آزمون تحلیل کوواریانس وآزمون T تجزیه و تحلیل شد. نتایج تحلیل کواریانس بیانگر معنی داری تاثیر معنادرمانی گروهی بر سرسختی روان شناختی و تاب آوری دانش آموزان پسر مقطع متوسطه بود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.