مقاله نقش بازارچه های مرزی در توسعه گردشگری استان کردستان مطالعه موردی: بازارچه مرزی باشماق مریوان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۵۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله نقش بازارچه های مرزی در توسعه گردشگری استان کردستان مطالعه موردی: بازارچه مرزی باشماق مریوان دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله نقش بازارچه های مرزی در توسعه گردشگری استان کردستان مطالعه موردی: بازارچه مرزی باشماق مریوان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نقش بازارچه های مرزی در توسعه گردشگری استان کردستان مطالعه موردی: بازارچه مرزی باشماق مریوان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله نقش بازارچه های مرزی در توسعه گردشگری استان کردستان مطالعه موردی: بازارچه مرزی باشماق مریوان :

تعداد صفحات:۲۵
چکیده:
در سال های اخیر بازارچه های شهرهای مرزی کشور، جایگاه ویژه ای از لحاظ ارزش اقتصادی و همچنین جذب گردشگران پیدا کرده اند. این بازارچه ها، خلاء اقتصادی موجود در محدوده مرزها را جبران کرده و از خالی شدن حاشیه مرزها جلوگیری می نمایند، که این امر خود می تواند در بالا بردن ضریب امنیت مرزها و افزایش ورود گردشگران، بسیار موثر واقع شود. با راه اندازی بازارچه ها و گذرگاههای مرزی و استفاده بهنیه از ظرفیت های اقتصادی مرزها، وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم مرزنشین منطقه رونق می یابد. بازارچه ها پتانسیل تبدیل کردن شهرهای مرزی به شهرهایی با هدف گردشگری را نیز دارا هستند و می توانند موجب توسعه این صنعت درآمدزای دنیای معاصر شوند. جذب گردشگران داخلی و خارجی موجب رشد و شکوفایی اقتصادی مناطق مختلف کشور می شود و در این زمینه بسترسازی مناسب به منظور تسهیل در امور خدماتی گردشگران یکی از مهمترین راههای جذب توریست داخلی و خارجی به شهرهای مرزی است. در این پژوهش، ضمن شناسایی و معرفی برخی از بازارچه های مرزی استان کردستان با تاکید بر بازارچه مرزی باشماق مریوان، به چگونگی نقش این بازارچه ها برای رسیدن به هدف توسعه گردشگری استان پرداخته شده است. این پژوهش از نظر روش توصیفی، پیمایشی از نوع همبستگی است. در این راستا نمونه گیری جامعه آماری به دو گروه کارشناسان که بر اساس آمار خود سازمان های مربوطه برابر ۵۵ نفر بود و گردشگران که بر اساس مشاهدات و اظهارنظر مسئولان و افراد داخل بازارچه ۲۰۰۰۰ نفر در نظر گرفته شد، محاسبه حجم نمونه بر اساس جدول مورگان، ۳۲۲ نمونه به دست آمد که برای دستیابی به نتایج بهتر، حجم نمونه به ۳۵۰ افزایش یافت. ابزار اندازه گیری این پژوهش پرسشنامه است که برای تجزیه و تحلیل آماری داده ها از نرم افزار SPSS و آزمون آماری متناسب با فرضیه ها استفاده شده است. نتیجه این پژوهش حاکی از این است که فعالیت بازارچه مرزی بر توسعه گردشگری استان نقش دارد که این امر خود متقابلا بر توسعه اقتصادی استان موثر بوده و در پایان امکانات و خدمات گردشگری بازارچه بر رضایت گردشگران از این امکانات و خدمات موثر می باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.