تحقیق در مورد اتومبیل


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقیق در مورد اتومبیل دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق در مورد اتومبیل  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق در مورد اتومبیل،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق در مورد اتومبیل :

اتومبیل

تاریخچه
آنچه بعنوان اتومبیل در اختیار ماست حاصل تجربه‌های گوناگون و تلاشهای مدام افراد بسیاری است که کار خود را ابتدا از گاری شروع و امروزه به اتومبیلهای پیشرفته امروزی رسیده‌اند.
اتومبیل به شکل امروزی را شخص بخصوصی اختراع نکرده است بلکه این وسیله به تدریج تکامل یافته و بشکل امروزی در آمده است. اتومبیلهای اولیه شبیه درشکه بوده و با نیروی بخار بحرکت در می‌آمدند. این نوع خودروها دو چرخ در عقب و یک چرخ در جلو داشتند. اتومبیل پس از اختراع ابتدا بعنوان یک وسیله ساده در اختیار اشراف قرار داشت شروع صنایع اتومبیل با اختراع موتور احتراق داخلی در سال ۱۸۶۰ بوسیله یک نفر بلژیکی به نام اتی ین لنوایر (Etienne Lenoir) آغاز گردید و سپس تغییرات جهشی و سریعی را طی نمود.

در بین سالهای ۱۸۶۰ و ۱۸۷۰ در اروپا تجارب مختلفی بوسیله چند تن از مهندسین تحقق یافت. یکی از این تجربه‌ها ساختن یک موتور چهار سیلندر و نصب آن بر روی یک گاری کوچک بود که توسط شخصی بنام زیگفرید مارکوس در سال ۱۸۷۴ در شهر وین انجام گرفت موتور این وسیله نقلیه از نوع بخاری بود و عمل احتراق مخلوط هوا و گاز زغال سنگ در داخل سیلندر به وسیله جرقه زنی انجام می‌گرفت نمونه بارز و عملی ساخت موتور احتراق داخلی در سال ۱۸۷۶ به‌وسیله یک نفر آلمانی به نام نیکولاس اتو با موفقیت انجام شد. در این عصر قهرمانان صنعت از جمله کات لیک دایملر و کارل بنز مستقل از هم کار میکردند ولی جهت فعالیتشان یکی بود کوشش بسیاری در جهت تحول این صنعت انجام دادند. از جمله این فعالیتها میتوان به بهره گیری از الکتریسیته برای جرقه خودرو توسط بنز اشاره کرد.
گرچه صنعت اتومبیل در آلمان متولد شد ولی در فرانسه رشد نمود و در انگلیس و آمریکا پیگیری بیشتری نسبت به آن بعمل آمد. اولین اتومبیل موفق آمریکایی Duryea نام داشت که در سال ۱۸۹۳ به کار افتاد.

در سال ۱۹۰۳ تعداد خودروهای ساخته شده در جهان به ۶۲۰۰۰ دستگاه رسید که نیمی از آن متعلق به کشور فرانسه بود. در سال ۱۹۰۶ بهترین و بی صدا ترین اتومبیل که ۷ لیتر
حجم داشت در فرانسه با نام سیلور گاست (Silver Ghast) ساخته شد.

تاریخچه Porsche
در سال ۱۹۳۰ Ferdinand Porsche پس از کسب تجربه لازم در کارخانه Austro Daimler و نیز کمپانی Ster بزرگترین کارخانه ماشین‌سازی اتریش شرکت طراحی خود را افتتاح کرد.
اولین طرح او پروژه ۱۲ , ماشینس بود با موتور ۵ سیلندر که با آب خنک می‌شد و به سفارش Zundapp طراحی شده بود. این طرح به علت قیمت بالایی که داشت موفقیت چندانی کسب نکرد. پروژه مشابهی برای N.S.U در ژانویه سال ۱۹۳۴ طراحی شد که ماشینی ۴ سیلندر و مجهز به سیستم خنک شونده با هوا بود.هنگامیکه فروش N.S.U گسترش یافت این طرح نیز متوقف شد.

B.M.W:
“Bayerische AG” زندگی خود را در مونیخ به عنوان یک تولید کننده موتورهای هوایی آغاز کرد و بعد از آن در سال ۱۹۲۳ شروع به تولید موتورسیکلت کرد.

اولین محصول او موتور مدل R 32 فروش بسیار موفقی داشته و این کمپانی بعدها به نام BMW معروف شد. در سال ۱۹۲۸ با بکار گیری Dixi کارخانه مدلهای گوناگونی تولید کرد.از جمله این اتومبیلها مدلهای BMW 3 , BMW 15 بودند.

Audi:
هنگامی که August Horch در سال ۱۹۱۰ اولین اتومبیل خود بنام Audi نوع B را تولید کرد با موفقیت زیادی روبرو شد.
پس از آن Horch در سال ۱۹۱۱ با Audi B وارد مسابقات Austrian Alpine شد او رهبری یک تیم از رانندگان را که در بین آنها ۲ تن از مهندسانش به نامهای Graumuller و Lange نیز حضور داشتند بر عهده داشت. آنها موفق شدند مسابقه را بدون هیچ خطائی به پایان برسانند.آنها سال بعد نیز با همین اتومبیل وارد مسابقات شدند و پس از آن در سال ۱۹۱۳ آنها با Audi C در مسابقات شرکت کردند.آن سال Audi C برنده مسابقات شد و در سال بعد نیز با برنده‌شدن نوع C این اتومبیل با نام Alpensieger برنده Alpine شهرت یافت.

Benz:
مرسدس نام یک دختر اسپانیایی است و اصولاً‌ یک اسم اسپانیایی است که به معنای وقار و زیبایی است.
آن آرم جاودان در سال ۱۹۰۳ طراحی گردید اما در سالهای ۱۹۰۹ ( دو بار ) ،‌ ۱۹۱۶ و ۱۹۲۱ تکامل یافت تا اینکه در سال ۱۹۲۶ به یک ستاره طلایی با دایره ای که دور آن را محصور کرده بود مبدل گردید و تا به امروز به همین شکل و شمایل ماند.

Lamborghini :
Ferrucio Lamborghini در سال ۱۹۱۶ در شمال شهر Bolonga واقع در ایتالیا متولد شد.او تحصیلات خود را در زمینه اتومبیل‌های صنعتی کشاورزی به پایان رساند و سپس وارد ارتش شد و در قسمت نیروی هوایی مشغول به کار گشت. او عاشق اتومبیلهای سریع بود و رویای سرعت در سر می‌پروراند.وی در سال ۱۹۴۷ به تقویت یک اتومبیل Fiat پرداخت و در سال ۱۹۴۸ با این اتومبیل در یک مسابقه Mille Miglia شرکت کرد.

در سال ۱۹۴۹ لامبورگینی کمپانی خود را تاسیس کرد.این کمپانی کار خود را با تولید سیستمهای هوائی گرمازا و سرمازا آغاز نمود

تاریخچه ایران خودرو و پیکان
ایران ناسیونال یا همان ایران خودرو که مادر پیکان در ۴۰ سال اخیر بوده روز ۱۲ مهرماه ۱۳۴۱ با سرمایه‌ای در حدود ۱۰ میلیون تومان و با هدف مونتاژ و تولید انواع خودرو وتوسط آقایان حاج علی اکبر خیامی ، محمود خیامی ،احمد خیامی ، خانم مرضیه خیامی و خانم زهرا سیدی رشتی در خیابان اکباتان تهران تأسیس شد و از ۲۸ اسفندماه ۱۳۴۲ با تولید اتوبوس شروع به کار کرد. اینک با گذشت بیش از۴۰سال از زمان تأسیس آن همچنان در زمینه ی طراحی و تولید خودروهای سواری ، اتوبوس و مینی بوس به عنوان بزرگترین تولید کننده ی خودرو در کشور ، در راستای تأمین نیاز‌های جامعه ، ورود به بازارهای جهانی ، تعمیق ساخت داخل کردن قطعات و در نهایت تحقق اهداف ایران به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

فولکس واگن
این کمپانی بر اثر آرزوری دو نفر با شخصیتهای کاملا متفاوت بوجود آمد :
Adolf hitlerو Porsche.
Adolf Hitlerفردی بود که علاقه شدیدی به اتومبیل داشت اگر چه هرگز نتوانست رانندگی را تجربه نماید.او علاقه بسیاری به مسابقات اتومبیل رانی داشت و همچنین بسیار علاقه مند بود تا اتومبیلی در اختیار مردم باشد که همگان بتوانند آن را خریداری کنند. شخص دیگر Porsche بود. او نیز همانند هیتلر آرزو داشت اتومبیلی بسازد تا همگان قدرت خرید آن را داشته باشند. تنها تفاوت او با هیتلر بی توجهی Porsche به سیاست بود.

تاریخچه پژو ۴۰۵
با توجه به قدمت طراحی بدنه پیکان و خارج از رده بودن تکنولوژی ساخت آن و نیاز شدید به سرمایه گذاری مجدد برای قالب‌های بدنه و تجهیزات مورد نیاز .ایران خودرو تصمیم گرفت از سال ۱۳۶۸ پژو ۴۰۵ را در مدل های(جی- ال و جی- ال- ایکس) تولید کند. این خودرو در سال ۱۹۸۷ میلادی با مدنترین تکنولوژی به عنوان جدیدترین مدل توسط پژو به بازارعرضه شد و در سال ۱۹۸۸ میلادی به عنوان بهترین اتومبیل سال در اروپا و همچنین به عنوان اتومبیل وارداتی به آمریکا انتخاب شده بود.خطوط جدید تولید پژو ۴۰۵ نیز در تاریخ ۱۳/۹/۱۳۶۹ توسط رئیس جمهور کشورمان افتتاح شد.

تاریخچه پروتون
شرکت زاگرس خودرو در سال ۱۳۷۵ توسط بخش خصوصی در شهرستان بروجرد واقع در استان لرستان تاسیس گردید.این شرکت با همکاری پروتون مالزی اولین خودروی خودرا در مهرماه سال ۱۳۸۰ تحت عنوان پروتون – ویرا که در اصل همان لانسر میتسوبیشی می‌باشد. روانه ی بازار کنون به ۶۰ کشور جهان صادرو مورد استقبال گسترده قرار گرفته است.بزرگترین مصرف کننده خودروی پروتون پس از مالزی کشور انگلستان است.

تاریخچه پیکان
پس از چند تجربه ناموفق در خصوص اتومبیل‌های فیات در ایران، جدی ترین قدم برای اتومبیل سازی با شروع به کار کارخانه ایران ناسیونال در ۲۷ مرداد ۱۳۴۱ با عرضه اتومبیل پیکان برداشته شد.

اختراع اتومبیل
در حقیقت کسی به تنهایی اتومبیل را اختراع نکرده است. این دستگاه از گاری‌های اسب
دار به کالسکه‌های بخاری و شاید در قرن نوزدهم به نوع سه چرخ تکامل یافت , اما با گذشت زمان به تدریج شباهتش را با مدل‌های قدیمی از دست داد و روز به روز تغییرات اساسی در آن به وجود آمد.

پیدایش موتور
حماسه اتومبیل در واقع در سال ۱۸۶۰ شروع می‌شود که در آن جین اتین لینورا مخترع بلژیکی اولین موتور گازی را اختراع کرد که از روی آن تمام موتورهای درون سوز توسعه پیدا کرد.
اما در اولین موتور مخلوط گاز ذغال سنگ و هوا قبل از جرقه متراکم نمی شدند و در نتیجه این موتور موثر نبود.
تلاش بعدی در سال ۱۸۷۶ بود هنگامی که کانت نیکلاس اتو مهندس آلمانی توانست بطور موفقیت آمیز اصول چهار زمان را که توسط بودا روکاس(Beauda Rochas) فرانسوی پیشنهاد شده بود را به کار برد. سیکل چهار زمانه قادر می‌سازد که مخلوط پر شده در سیلندرمتراکم شود و عملکرد قابل توجه بیشتری فراهم گردد.
در همین زمان بنزین یکی از فراورده‌های تقطیر شده از نفت خام به جای گاز ذغال سنگ به کار گرفته شد. در طول ۱۸۸۰ بیشترین پیشرفت در آلمان توسط گوتیب دیملر وکارل بنز صورت گرفت. دیملر که با ویلهلم می‌باخ کار (Wilhelm may bach) می‌کرد, اولین موتورش را در سال ۱۸۸۳ تولید کرد این موتور که با سرعت ۹۰۰ دور در دقیقه کار می‌کرد در حدود ۴ برابر بیشتر از موتورهای اتو سرعت داشت که شگفتی خلق کرد.

از سوی دیگر بنز با موضوع ساختن وسایل نقلیه با نیروی جلو برنده خودی کار را شروع کرد و در سال ۱۸۸۵ او اولین موتورش را در عقب یک اتو مبیل سه چرخ نصب کرد.
در حدود یک سال و اندی بعد هر دو اتومبیل هایشان را برای فروش عرضه کردند سپس در سال ۱۸۹۰ رنه پانهارد(Rene pan hard ) و امیل لواسار(Emilelevossor) با کسب مجوز ساخت موتورهای دایملر در کشور فرانسه شروع به کار کردند. در اولین موتورهایشان, موتوردر وسط اتاق قرار داشت اما در سال ۱۸۹۱ اتومبیل کاملتری ساختند که در آن موتور اتومبیل در جلو اتاق نصب شده بود و بدین ترتیب طرح اتومبیل برای سالیان دراز ریخته شد. لواسار سهم زیادی در تکامل صنعت اتومبیل دارد.

اوتوانست سیستم انتقال قدرت را که تا آن زمان تسمه ای بود بصورت کلاچ و گیربکس در آورد. به علاوه سیستم موتور جلو و چرخ عقب محرک را طرح نمود و مهم تر از همه اتومبیل به عنوان واحد محرکه مطرح شد نه یک سه چرخه یا چهار چرخه و یا کالسکه غیر اعتماد و نا امن .

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.