مقاله چگونگی عملیاتی شدن مبانی نظری سند تحول بنیادی در نظام آموزش و پرورش


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله چگونگی عملیاتی شدن مبانی نظری سند تحول بنیادی در نظام آموزش و پرورش دارای ۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله چگونگی عملیاتی شدن مبانی نظری سند تحول بنیادی در نظام آموزش و پرورش  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله چگونگی عملیاتی شدن مبانی نظری سند تحول بنیادی در نظام آموزش و پرورش،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله چگونگی عملیاتی شدن مبانی نظری سند تحول بنیادی در نظام آموزش و پرورش :

تعداد صفحات:۲
چکیده:
جهان در قرن اخیر شاهد پیشرفت های بزرگ علمی و فنی بخصوص در حوزه تعلیم و تربیت بوده است. این پیشرفت ها نتیجه برنامه ریزی صحیح و اصولی مدیرانی بوده که توانسته اند از منابع خود استفاده مناسب نمایند. برنامه ریزی به عنوان یکی از مهمترین و با اولویت ترین ارکان میریت از دیرباز مورد توجهعلمای علم مدیریت بوده، به گونه ای که به عنوان یکی از وظایف مهم و به تعبیری جزء اولین وظایف مدیران قلمداد می شود. این امر در سطوح اجراییسازمان به صورت برنامه ریزی عملیاتی صورت می گیرد.در این میان وزارت آموزش و پرورش به عنوان مهم ترین نهاد تعلیم وتربیت رسمی عمومی بعد ازپیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در جهت تامین اهداف فرهنگی،اجتماعی،اقتصادی و سیاسی کشور مورد توجه و بازنگری مسئولان قرار گرفت. در این را می توان نام برد. « مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران » راستا می توان طرحتحول و به ویژه تحول بنیادین و هدفمند کردن آموزش و پرورش با بنیان ها و جهت گیری های اسلامی امر مهم و اساسی است که بر کسی پوشیده نیست چراکه باید افرادی تربیت شوند که قادر به اداره کشور و حرکت در جهت زندگی سعادتمندانه ی اسلامی باشند. لذا انجام تغییرات و اصلاحات در ساختار ومحتوای آموزش و پرورش و انطباق آن با شرایط امروزی و بر مبانی فرهنگ اسلامی از اهمیت بالایی برخوردا بوده و مستلزم تلاش و جدیت بیشتری از جانب مدیران و متولیان آموزشی کشور برای پرداختن به این مهم می باشد.تحول بنیادین در آموزش و پرورش موجود، به دلایل مختلف، به ضرورتی اجتناب ناپذیر تبدیل شده است، یکی از مهم ترین دلایل این مدعا، عدم تطبیق نظامفعلی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی است. نظام آموزشی ما، نظام وارداتی است و بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی مبتنی و استوار نمی باشد. به همین دلیل بسیاری از چالش ها و کاستی ها و مسائلی کهآموزش و پرورش ما با آن دست و پنجه نرم می کند، ریشه در مبانی نظری این نظام دارد. زیرا این مبانی با اعتقادات، باورها و انتظارات و فرهنگ جامعه .همخوانی ندارد ۲ با عنایت به مشکل بنیادی، مقام معظم رهبری (دام ظله) بارها بر ضرورت تحول بنیادی در این نظام و بازسازی آن مبتنی بر تعالیم و معارف انسان ساز اسلام و مبانی استوار و متناسب با مقتضیات تحول همه جانبانه ی فرهنگی و اجتماعی ناشی از انقلاب اسلامی تأکید وزریده اند.تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش مبتنی بر آرمان های بلند نظام اسلامی باید معطوف به چشم اندازی باشد که در افق روشن ۱۴۰۴ ، ترسیم گر ایرانیتوسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه با هویتی اسلامی -انقلابی و الهام بخش جهان اسلام همراه با تعاملی سازنده و مؤثر در عرصه روابط بین الملل است. اگرچه مبانی نظری این طرح توانسته است به خوبی شناسائی، معرفی و توصیف شود ولی در عرصه ارائه طریق و راهکار عملی موفق به نظر نمی رسد. ضعف موجود در سند، پژوهشگر را بر آن داشت تا با مطالعه برنامه ریزی عملیاتی ضمن معرفی مبانی نظری سند تحول بنیادین با هدف ارائه و تعریف برنامه ریزی ، مراحل برنامه ریزی، تعریف برنامه ریزی عملیاتی، روش های برنامه ریزی عملیاتی و تکنیک های برنامه ریزی عملیاتی (درخت استراتژیک، تحلیل میدان نیرو ، جدول وظایف و جدول استراتژیک( ۳) که با روش توصیفی – تحلیلی مطالعه شده است به بررسی چگونگی عملیاتی شدن برخی از مفاهیم موجود در این سند بپردازد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.