مقاله تجارت الکترونیکی


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تجارت الکترونیکی دارای ۳۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تجارت الکترونیکی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تجارت الکترونیکی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تجارت الکترونیکی :

تجارت الکترونیکی

تعریف تجارت الکترونیکی(e- commerce)
– تجارت الکترونیکی جابه جایی همه داده های بازرگانی میان خریدار، فروشنده و دیگر سازمانها به کمک فناوری اطلاعات است.
– تجارت الکترونیکی فعالیتهای بازرگانی است که به روش دیجیتالی و از راه شبکه‌های رایانه‌ای انجام می‌گیرد. امروزه بسیاری از داد و ستدهای میان شرکتها با مشتریان، بدینگونه است.

تفاوت کسب و کارالکترونیکی و تجارت الکترونیکی
کسب و کار الکترونیکی همان تجارت الکترونیکی است. با این تفاوت که فرآیندهای داخلی، از قبیل تولید، مدیریت انبار، توسعه محصول، مدیریت ریسک، مدیریت سرمایه، مدیریت دانش و منابع انسانی هم در کسب در کار الکترونیکی پوشش داده می‌شوند. پس دامنه کسب و کار الکترونیکی وسیع‌تر از تجارت الکترونیکی است.

سیستمهای اطلاعاتی تجاری وظیفه ای در سازمان
سازمانها به طور سنتی براساس حوزه‌‌های عملیاتی یا وظیفه‌ای مستقل از یکدیگر تقسیم‌بندی و سازماندهی شده‌اند. واحدهای سازمانی به یک سیستم و نظام خاص مانند تولید، بازاریابی، فروش و مالی مرتبط هستند. براساس همین دیدگاه و به منظور هماهنگی بین IT و بخشهای مختلف سازمان سیستمهای اطلاعاتی تجاری و وظیفه‌ای نظیر سیستمهای اطلاعاتی تولید، بازاریابی، منابع انسانی، مالی و حسابداری بوجود آمده‌اند؛ که هرکدام باعث بهره‌وری بیشتر سازمان سرعت و دقت بالاتر و ایجاد فرصتهای جدید شده‌اند. این سیستمها در هردو شرکتهای بزرگ و کوچک استفاده می‌شوند. با استفاده از این سیستمها، فناوری اطلاعات در هر بخش ساختار وظیفه‌ای وارد شده و تحولی شگرف ایجاد کرده است.

سیستم‌های اطلاعاتی بازاریابی
سیستمهای اطلاعاتی بازاریابی تکنولوژی اطلاعات را برای حمایت از اجزاء اصلی وظیفه بازاریابی به کار می‌گیرد.
وظیفه تجاری بازاریابی شامل برنامه‌ریزی، تبلیغات و فروش کالاهای موجود در بازارهای موجود و توسعه تولیدات جدید و بازارهای جدید برای جذب بهتر مشتریان موجود و مشتریان بالقوه است. شرکتهای تجاری امروزه همزمان با تغییرات سریع محیطی از تکنولوژی اطلاعات در انجام بهتر و سریع تر وظایف بازاریابی کمک می‌گیرند. برای مثال اینترنت و اینترانت و سایتهای وب فرآیند بازاریابی تعاملی را فراهم می‌کنند به این ترتیب که مشتریان می‌توانند درایجاد، بازاریابی، خرید و بهتر کردن کالاها و خدمات با شرکتهای تجاری شریک شوند.

بازاریابی تعاملی نوعی از بازاریابی است که بر پایه نیازها و علایق مشتریان استوار است در این نوع از بازاریابی مشتریان همانند شرکایی هستند که موسسات تجاری در برنامه‌ریزی، فروش، نحوه و نوع تولید کالاها، خدمات پس از فروش از آنها نظر خواهی می‌‌کنند، اما امروزه با کمک فناوری اطلاعات این کار سریع‌تر وسهل‌تر انجام می‌شود مثلا از طریق تکنولوژیهای اینترنت شامل چت، گروههای مباحثه، فرمهای پرسشنامه‌های وب، پست الکترونیکی می‌توان با مشتریان ارتباط برقرار کرد و کالاهای جدید خود را به آنها معرفی کرد یاحتی از آنها ایده‌هایی در مورد تولید کالاهای جدید یا تغییر در کالاهای موجود بدست آورد.

مدیریت روابط با مشتری
از CRM برای شناخت دقیق‌تر مشتریها و ترسیم شفاف‌تر ارتباط با مشتری استفاده می‌شود. مفاهیمCRM یا مدیریت ارتباط با مشتری جدید نیست. امروزه براساس همین مفاهیم چگونگی کار و ارتباط با مشتریها در درازمدت را جهت کسب و سودآرویهای بیشتر فرا می‌گیرند. شرکتها برای انجام این مهم سرمایه گذای وسیعی را پذیرفته و هزینه می‌‌کنند. مشتری به خدماتی که دریافت می‌کند آگاه است و براساس تجارب و اطلاعات خود با پول و موجودیش آن را انتخاب می‌کند.

CRM یک محصول یا خدمات نیست؛ بلکه یک استراتژی کلی تجاری است که شرکتها را قادر به مدیریت موثر ارتباط با مشتری می‌کند.CRM یک دید و شمای کلی از مشتریهای هر سازمان را برای اعضای آن سازمان به تصویر می‌کشد. براساس مفاهیم CRM، هرکس بایستی روی مشتری و اطلاعات مشتری متمرکز باشد. برای این منظور بایستی اطلاعات مشتری به طور کامل و یکسان در تمام سازمان در اختیار تمام ارکان مرتبط با مشتری قرار گیرد. در این رابطه، بخش بازاریابی درهر شرکت با تلاشی سازمان یافته و مداوم اطلاعات مشتری را جمع‌آوری و در سیستم‌ اطلاع‌رسانی و شبکه‌سازمان نگهداری می‌کند. عوامل فروش با استفاده از این اطلاعات با مشتری تماس گرفته و کالا یا خدمات مورد نیاز وی را عرضه می‌کنند. خدمات مشتری نیز با استفاده از همین اطلاعات به هر سوال و نیاز مشتری پاسخ می‌دهند.

پشتیبانی وطراحی تولید نیز با استفاده از همین اطلاعات پی به نیاز مشتریها برده و فعالیتهای خود را مطابق این نیازها تنظیم می کند. در تکمیل مفاهیم CRM هر بخش از سازمان ضمن استفاده از اطلاعات یکسان درباره مشتری، عملکرد و ارتباط خود با مشتری را دقیقا در همان بانک اطلاعاتی وارد می‌کنند تا آخرین تماسها و نظرات مشتری در دسترس همه ارکان سازمان قرار گیرد. هیچ بخشی از سازمان حق ندارد ارتباط و اطلاعات خود با مشتری را محرمانه و مخفی از دیگران نگهداری کند. بلکه منطق این راهکار این است که اطلاعات مشتری بایستی به طور جامع، کامل و مشابه در اختیار همه ارکان مرتبط با مشتری در سازمان قرار گیرد و درعین حال این اطلاعات به عنوان اسرار مهم سازمان نباید از ارکان مربوطه به خارج از سازمان منتقل گردد.

روشهای تبلیغات و بازاریابی در اینترنت
پس از طراحی سایت تجاری بایستی با مراحل زیر سایت را در اینترنت فعال کنید تا برنامه های تبلیغات و بازاریابی در اینترنت موثر و نتیجه بخش گردند.
• انتخاب یک نام به عنوان آدرس سایت و ثبت آن در اینترنت
• ارسال فایل طراحی شده سایت با فرمت HTML همراه با مشخصات نام ثبت شده به مکانی که به عنوان یک پایگاه (Server) اینترنتی فعال است. این عمل را اصطلاحا Hasting می‌گویند. با این عمل سایت شما با آدرس ثبت شده در مرحله قبل، در اینترنت قابل دسترس خواهد بود. پس از مراحل فوق، نوبت به ثبت و معرفی سایت و جستجوگرها و برنامه‌های تبلیغ و بازاریابی در اینترنت می رسد. علاوه بر ثبت سایت در جستجوگرها از روشهای دیگری برای توسعه سایت و تبلیغات و بازاریابی می‌توان استفاده نمود که در اینجا به آنها اشاره می‌ شود:

تبلیغ با استفاده ازبنر (Banner)
وقتی به سایتهای پر بیننده رجوع می کنید، کادرهای تبلیغی فراوانی رامشاهده می‌کنید که با روشهای جذاب بیننده‌های سایت را وادار به تایید علامت ماوس روی آنها می‌کنند. این کادرهای تبلیغی را بنر می گویند. با تایید هر نقطه از این کادرها، نشانی اینترنتی متصل به آنها نیز فعال می‌شود و روی صفحه‌ مانیتور ظاهر می‌گردد.

بازاریابی ویروسی
شرکتهای Yahoo، Hot mail و AoL از روش بازاریابی ویروسی استفاده می کنند. این شرکتها از طریق پیامهایی در نامه‌های پست الکترونیکی، برای خود تبلیغ می‌کنند. براساس این شیوه، هر نامه که توسط خدمات پست الکترونیک این شرکتها صادر می‌شود حاوی یک پیام مختصر و مفید تبلیغاتی است؛ یعنی به تعداد نامه‌هایی که مردم با استفاده از خدمات این شرکتها بین هم مبادله می کنند این پیامها نیز توزیع می گردد. از آنجا که این پیامها بدون فعالیت یا دخالت بیشتر این شرکتها توزیع می گردد و در تمام مکاتبات بین مردم که نشانی پست الکترونیک خود را از این نوع شرکتها اخذ کرده‌اند منتشر می‌گردد، به این شیوه بازاریابی ویروسی گفته می‌شود.

سیستمهای اطلاعاتی تولید
سیستمهای اطلاعاتی تولید از بخش تولید و عملیات که شامل وظایف مربوط به فرایندهای تولید کالا ها و خدمات است حمایت می کنند.
یک نوع از سیستمهای اطلاعاتی تولید CIM یا سیستمهای تولید یکپارچه کامپیوتری هستند. CIM یک مفهوم جامع و کلی است که بر انجام وظایف و فعالیتهای بخش تولید بر پایه سیستمهای کامپیوتری تاکید می کند و بر ساده کردن، اتوماتیک کردن و هماهنگی و یکپارچگی فرآیندهای تولید توجه دارد.

(Simplify (re – engineer : ساده سازی فرآیندهای تولید، طراحی کالا و سازماندهی کارخانه به عنوان یک پایه حیاتی برای اتوماسیون و یکپارچگی.
Automate: اتوماسیون فرایندهای تولید و وظایف تجاری که از طریق کامپیوترها، ماشینها و رباتها انجام می شود.

Integrate: هماهنگی بین همه فرایندهای تولید و بخش تولید ودیگر قسمتها از طریق کامپیوترها، شبکه‌های ارتباط تلفنی و تکنولوژیهای جدید اطلاعات.
هدف CIM و سیستمهای اطلاعاتی تولید نظیر آن ایجاد فرآیندهای تولید انعطاف پذیر و چابک برای تولید اثر بخش و با کیفیت محصولات است. بنابراینCIM مفاهیمی همچون سیستمهای تولید انعطاف‌پذیر و تولید چابک و مدیریت کیفیت جامع رادربرمی‌گیرد.

اجرای این مفاهیم باعث می‌شود تا شرکت به نیازهای مشتریان با سرعت بیشتری پاسخ دهد و کالاها و خدمات را با کیفیت بالاتری ارائه کند. سیستمهای اطلاعاتی تولید به شرکتها کمک می‌کنند تا از طریق ساده‌سازی، اتوماسیون و یکپارچگی فرآیندها فعالیتهای مربوط به تولید انواع مخلتفی از کالاها را با موفقیت به انجام رسانند. برای مثال کامپیوترها به مهندسان کمک می‌کند تا تولیدات بهتری را از طریق مهندسی به کمک کامپیوتر طراحی کنند

سیستمهای CAD نیز کار طراحی به کمک کامپیوتر را انجام می‌دهند. MRP برای سفارش مواد و دریافت آنها در زمانی که برنامه تولید به‌آنها نیاز دارد ایجاد شده است، به منظور هماهنگی بین MRP و دیگر بخشهای سازمانی از سیستمی نظیرERP استفاده می شودERP سیستم برنامه‌ریزی منابع سازمان می‌باشد که تمامی واحدهای سازمان از مالی و اداری گرفته تا خط تولید و انبارها و عملیات آنها را در کنترل خود دارد پس ERP برای هماهنگی و سازگاری سیستم های اصلی در تمام سطح داخلی سازمان و پشتیبانی دسترسی به اطلاعات از راه دور به منظور تصمیم‌گیری و نظارت برعملکردها ایجاد شده است.

برنامه ریزی مواد مورد نیاز (MRP)
برنامه‌ریزی مواد مورد نیاز روشی است که با یک پیش بینی برای تقاضای محصول ساخته شده شروع می شود و وابستگی تقاضا را به (۱) انواع اجزاء مورد نیاز، مواد، قطعات و … )، (۲) نیازهای کمی دقیق و (۳) زمانبندی سفارشات جهت تامین یک برنامه تولید، تعیین می‌کند.
سیستمهای کنترل موجودی برای اقلام تقاضای مستقل مورد استفاده می باشند اما سیستم برنامه ریزی مواد برای اقلام تقاضای وابسته به کار می رود. لازم به ذکر است که در تقاضای مستقل، تقاضا برای یک قطعه، جدا از تقاضا برای قطعات دیگر است ولی در تقاضای وابسته، تقاضا برای یک قطعه، وابسته به تقاضا برای قطعات دیگرمی‌باشد.

مجموعه اجرای تولید: مجموعه ای است از یک سیستم ERP که وظیفه کنترل و پایش صحن کارخانه‌ را به عهده دارد. این مجموعه سیستم اطلاعات و ارتباطات صحن کارخانه را توسط عملکردهای گوناگون مدیریت می ‌کند و مناسبات الکترونیکی بین مراکز فعالیت صحن کارخانه و سیستم ERP را برقرار می سازد. مجموعه‌ اجرایی تولید، اطلاعات لحظه‌ به لحظه عملیات تولید را به سیستم ERP منتقل می کند با استفاده از این مجموعه است که مقدار اختلاف مواد و یا نیروی کار مصرفی با آنچه که برنامه‌ریزی شده است بدست می‌آید، همچنین چنانچه دستگاهی بیش از اندازه مورد استفاده قرارگرفته باشد خاموش خواهد شد. به طور خلاصه اطلاعات گلوگاهها، برگشت مواد زاید و مسیریابی مجدد نیز انجام می‌شود. گزارش‌های عملیاتی که طولانی تر از برنامه شده اند و تعداد عملیات انجام شده از جمله اطلاعاتی هستند که از این مجموعه بدست می‌آید.

سیستمهای اطلاعاتی منابع انسانی (HRM)
هدایت و مدیریت نیروی انسانی از حساس‌ترین و موثرترین وظایف مدیران سازمانها و موسسات اقتصادی قلمداد می‌شود. از این روی، داشتن اطلاعات به موقع از آخرین وضعیت کارکنان می‌تواند به هدایت و بهبود وضعیت نیروی انسانی سازمانهای یادشده یاری رساند. بدین منظور استقرار و بکارگیری سیستم‌ مدیریت منابع انسانی بستر مناسبی رابرای سازمان دهی، برنامه ریزی و کنترل و در نهایت ارتقای نیروی انسانی فراهم می‌آورد.

وظیفه مدیریت منابع انسانی شامل استخدام، جابجایی، ارزیابی، جبران خدمات و توسعه کارکنان یک سازمان است: هدف مدیریت منابع انسانی استفاده کارا و موثر از منابع انسانی سازمان است. بنابراین سیستمهای اطلاعاتی منابع انسانی طراحی شده‌اند

برای حمایت (۱) برنامه ریزی برای رسیدن به نیازهای پرسنلی کسب و کار مورد نظر
(۲) توسعه کارکنان تا پتانسیل کاملشان
(۳) کنترل همه خط مشی ها و برنامه های پرسنلی
اساسا کسب و کارها از سیستمهای اطلاعاتی برمبنای کامپیوتر استفاده می کنند تا
(۱) گزارش صورت حقوق بگیران را تهیه کنند
(۲) سوابق پرسنلی را نگهداری کنند
(۳) نحوه استفاده از پرسنل در عملیاتهای تجاری را تجزیه تحلیل کنند
تعداد زیادی از شرکتها به ماواری وظایف سنتی مدیریت پرسنل پانهاده‌اند و سیستمهای اطلاعاتی منابع انسانی را برای حمایت کارهایی همچون (۱) استخدام، انتخاب، اجاره
(۲) گردش شغلی (۳) ارزیابی اجرا (۴) تجزیه و تحلیل منافع کارکنان
(۵) آموزش و توسعه (۶) سلامتی، ایمنی و امنیت توسعه داده‌اند.

مدیریت منابع انسانی و اینترنت (HRM and the Internet)
اینترنت یک نیروی اساسی برای تغییر در مدیریت منابع انسانی است. برای مثال سیستمهای HRM در خط به انتخاب و استخدام کارکنان از طریق سایتهای شبکه‌ای کمک می‌کند. می‌توان از طریق اینترنت به آموزش الکترونیکی کارکنان پرداخت و سطح مهارت کارکنان را افزایش داد (E – Learning)

مدیریت منابع انسانی و اینترانت:
همانطوری که اینترانت افراد سازمانهای مختلف را به هم متصل می‌کند با فناوری مشابهی می‌توان افراد داخل سازمان را به هم متصل کرد. در آغاز شبکه‌های داخل سازمانها به عنوان شبکه‌های محلی شناخته می شدند که یک واحد سازمانی را پشتیبانی می‌کردند. امروزه به طور فزاینده‌ای از اینترانت برای پشتیبانی ارتباطات در محل سازمان استفاده می شود. اینترانت از فن آوریهای مشابه اینترنت استفاده می‌کند اما فقط افراد موجود در داخل سازمان به آن دسترسی دارند. احتمالاً اولین اثر اینترانت این است که کاربران می‌توانند به مستندات کاری سازمان دستیابی داشته باشند. مهمترین اثرش این است

که افراد آسانتر با یکدیگر ارتباط برقرار کرده، با یکدیگر کار می‌‌کنند که این خود باعث افزایش بهره وری سازمان می‌شود. از طریق اینترانت مدیر می تواند لحظه به لحظه از کارکنان مطلع شود و آنها را راهنمایی و کنترل نماید. همچنین گلوگاههای سازمان را تشخیص دهد و برای حل آن اقدام کند. کارکنان می‌توانند به سرعت از تخصص‌‌ها و تجارب همدیگر کمک بگیرند.

سیستم‌های اطلاعاتی حسابداری
سیستمهای اطلاعاتی حسابداری از قدیمی‌ترین و وسیع‌ترین سیستمهای اطلاعاتی تجاری مورد استفاده هستند، این سیستمها مبادلات تجاری و دیگر وقایع بازرگانی و اقتصادی را ثبت، گزارش و تجزیه و تحلیل می‌کنند. سیستمهای اطلاعاتی حسابداری مرسوم عبارتند از پردازش سفارش، کنترل موجودی، دریافت حسابها، پرداخت حسابها، لیست حقوق و دستمزد و سیستمهای کتاب حساب عمومی یا دفتر معین
Order Processing (پردازش سفارش): دریافت و تجزیه و تحلیل و پردازش سفارشات مشتری و ایجاد داده برای کنترل موجودی و دریافت حسابها.
Inventory control (کنترل موجودی): پردازش داده‌ها که تغییرات در موجودی را منعکس می‌‌کند و اطلاعات ارسال و سفارش مجدد را فراهم می‌کند.

Accounts Receivable حساب دریافتنی: حسابی که معمولا در مقابل فروش کالاها و خدمات به مشتریان بوجود می‌آید یا از طریق اعتباری که برای مشتری قائلیم و به طور نسیه کالا را به مشتری داده‌ایم.
Account Payable (حساب پرداختنی): تهیه گزارش‌هایی از مقدار خرید شرکت از تامین کنندگان مواد اولیه و میزان پول پرداختی به آنها و محاسبه میزان نقدینگی شرکت و مقدار بدهی به کسانی که مواد و خدمات اولیه مورد نیاز خود را از آنها تامین کرده‌ایم.
Payroll: فهرست اساسی حقوق بگیران یک سازمان (تهیه گزارش کل وجوه پرداختی یک موسسه به عنوان حقوق)

سیستم‌های مدیریت مالی مبتنی بر کامپیوتر در تصمیم های زیر مدیران مالی را حمایت می کند:
۱) تامین بودجه کسب و کار
۲) تخصیص و کنترل منابع مالی در کسب کار
سیستم مدیریت مالی شامل مدیریت سرمایه و پول، بودجه بندی سرمایه، پیش بینی مالی و برنامه ریزی مالی است.
سیستم های مدیریتندنقدینگی اطلاعات در مورد دریافتها و پرداختهای پولی شرکت برمبنای زمان واقعی یا دوره ای جمع آوری می کنند.

مدیریت سرمایه گذاری: بسیاری از کسب و کارها نقدینگی مازاد خود را در سپرده های کوتاه مدت، کم ریسک (مثل اوراق قرضه، اوراق تجاری یا گواهی نامه ودیعه) یا در جایگزین های با ریسک بیشتر / بازده بیشتر سرمایه گذاری می کنند بنابراین اینچنین در آمدهای سرمایه ای ممکن است تا زمانیکه بودجه ها اقتضا کنند کسب شوند.
نرم افزاری را می توان در مدیریت این سپرده گذاری بکار برد.
برنامه ریزی و پیش بینی مالی: تجزیه و تحلیل گران مالی صفحه گستره های الکتریکی و نرم افزارهای برنامه ریزی مالی را بکار می برند تا عملکرد مالی حاضر و پروژه شده کسب و کار را تحلیل کنند.

سیستم های متقابل سازمان
کسب و کار الکترونیکی علاوه بر احاطه تجارت الکترونیکی شامل کاربردهای اداری خاص به نام (front – office application) و(back- office application)است که موتور کسب و کار مدرن را شکل می دهد. کسب و کار الکترونیکی فقط معاملات تجاری الکترونیکی نیست، بلکه تعریف دوباره مدلهای کسب و کار قدیم با هدف تکنولوژی، برای ماکزیمم کردن ارزش بیشتری است. این کاربردهای چند وظیفه‌ای سازمان با ترکیب خرده سیستم‌های اطلاعاتی انسجام می‌یابد.
کاربردهای متقابل سازمان

انسجام شرکت بعنوان مساله ای اساسی برای شرکتها در تمام انواع بخشهای کسب و کارها است که می کوشند مزیت رقابتی را حفظ کنند، انسجام کلیدی برای موفقیت است.
سیستم های اطلاعات در دنیای واقعی ترکیبی انسجام یافته از سیستم های کسب و کار چند وظیفه ای هستند. این سیستم ها فرآیندهای کسب و کار راحمایت می کنند با فرایند سیستم هایی چون توسعه محصول، تولید، توزیع، مدیریت سفارشی، حمایت از مشتری و …
بسیاری از شرکتها تکنولوژی اطلاعات را به منظور ایجاد سیستم های انسجام یافته متقابل سازمان بکار می گیرند تا به مدد آن از مرزهای فعالیتهای کسب و کارسنتی عبور کنند و ازاین رهگذر به مهندسی مجدد و گسترش فرآیندهای کسب و کار مربوط به شرکت دست یابند.

بسیاری از سازمانها درابتدا از سیستم های قدیمی مبتنی برmain frome (مین‌فریم) وظیفه‌ای، استفاده می کردند و بعد به سمت کاربردهای متقابل مشتری / خدمت رسان پیش رفتند. بطور معمول این امر دربرگیرنده نصب نرم افزارهایی چون برنامه ریزی منابع شرکت، مدیریت عرضه زنجیره، یا مدیریت روابط با مشتری ازشرکت سپ (SAP) آمریکا است.شرکتها در سراسر دنیا و شبکه اینترنت و اکسترانت خود بعنوان شبکه‌ای تکنولوژی برای سیستم‌های الکترونیکی کسب و کارشرکت و چند جانبه استفاده می‌‌کنند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.