بررسی سیستم تعلیق بادی یا پنوماتیک


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
25 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی سیستم تعلیق بادی یا پنوماتیک دارای ۱۶۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی سیستم تعلیق بادی یا پنوماتیک  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

بخشی از فهرست مطالب پروژه بررسی سیستم تعلیق بادی یا پنوماتیک

مقدمه

دیدگاه سینماتیکی (مکانیزمی)

موقعیت مراکز و محور غلت

غلت فرمان

لغزش کناری چرخ ها

زاویه کجک

دیدگاه نرمی

گشتاور غلتشی

جابجایی کناری بار

قرار پذیری

نرخ سختی چرخ

لزوم فنربندی خودروها

قسمت فنربندی شده و فنربندی نشده خودرو

انواع فنر ها

فنر مارپیچ

فنر تخت

میله پیچشی

فنرهای هوایی

فنر لاستیکی

انواع سیستم های تعلیق

سیستم تعلیق یکپارچه

سیستم تعلیق هاچکیس

سیستم تعلیق دودیون

سیستم تعلیق جداگانه

سیستم تعلیق مک فرسون استرات واسترات دمپر

سیستم تعلیق طبق دار دوبل

سیستم تعلیق بازوی کشنده اکسل عقب

سیستم تعلیق شبه بازوی کشنده اکسل عقب

سیستم تعلیق چند میله ای

سیستم تعلیق نیمه مستقل

سیستم تعلیق میله پیچشی

سیستم تعلیق محور آونگی

تحلیل ارتعاشی مدل ربع خودرو با در نظر گرفتن ۲ درجه آزادی

بررسی مدل کامل خودرو

سیستم تعلیق هوائی

فنر هوایی

سوپاپ کنترل ارتفاع با میراکننده

سوپاپ کنترل ارتفاع الکتریکی

مخزن هوا

کنترل کننده های مخزن

کمک فنرهای پر شده با گاز

کمک فنرهای هوایی

کنترل ارتفاع اتوماتیک

نوع اول: با کمک فنر

نوع دوم با استوانه لاستیکی هوا (کیسه هوا)

سیستم تعلیق هوایی با کنترل الکترونیکی

سنسور ارتفاع

      واحد کنترل الکتریکی  (ECU)

شیر کنترل هدایتگر سه راهه

بررسی نمونه سیستم تعلیق بادی اتوبوس های تولیدی شهاب خودرو

تعلیق هوایی برای خودرو تجاری

پسوپاپ ارتفاع

پپ  سوپاپ جدا کننده

پکیسه های فنر هوا

پبلوک های لاستیکی ضد رول

پویژگی های فنر هوایی

پفنرهای فلزی یا صلب

سیستم تعلیق هوایی کنترل الکتریکی

سویچ فشار کمپرسور

سنسور ارتفاع

بررسی سیستم های تعلیق و چگونگی استفاده از

سیستم تعلیق هوایی در سیستم های پویا

سیستم تعلیق ایستا

سیستم تعلیق پویا

سیستم های تعلیق اکتیو

سیستم تعلیق نیمه اکتیو

نتیجه گیری

پیوست

منابع و مآخذ

 

چکیده

هنگامی که مردم در مورد کارایی اتومبیل فکر می کنند، معمولاً کلماتی نظیر: اسب بخار، گشتاور و شتاب صفر تا صد به ذهن شان خطور می کند. ولی اگر راننده نتواند خودرو را کنترل کند، همه قدرتی که توسط موتور ایجاد می گردد، بدون استفاده است. به همین دلیل، مهندسین خودرو تقریباً از هنگامی که به فناوری موتورهای احتراق داخلی چهار زمانه دست پیدا کردند، توجهشان به سیستم تعلیق معطوف گردید.
 در این پروژه سعی شده سیستم تعلیق هوایی بهترمورد بررسی قرار بگیرد.هدف تعلیق بادی تامین کیفیت رانشی نرم و روان به منظور افزودن قابلیتی همانند سرعت اتوماتیک برای خودترازی خودرو است.یک مشخصه عینی تعلیق بادی این است که فرکانس های طبیعی ناشی از بار را که یک فنر فلزی انجام می داد، انجام نمی دهد. بنابراین این سیستم تعلیق می تواند حرکت نرمی برای شرایطی که بار کم است ،انجام دهد و فشار را به طور اتوماتیک همراه با افزایش بار افزایش دهد.همین ویژگی ها دلیل عمده انتخاب سیستم تعلیق بادی برای خودروهای مدرن به رغم پرهزینه بودن وپیچیدگی سیستم نسبت به سیستم تعلیق معمولی است.

 

بخشی از منابع و مراجع پروژه بررسی سیستم تعلیق بادی یا پنوماتیک

۱)    J.Giek. Riding on Air (a history of suspension).SAE, 1999
۲)    H Stole & Betzler. Automative Chassis. Butterworth heinmamn, 2001 .Oxford
۳)    اصول طراحی سیستم های تعلیق و فرمان خودرو. دکتر رضا کاظمی، دکتر علی اصغر جعفری، مهندس محمد انصاری موحد
۴)    پروژه بررسی سیستم های تعلیق فعال و نیمه فعال و غیر فعال. کاشانچیان و محمدنیا، استاد راهنما: صیاد نصیری. دانشگاه شهید رجایی تهران
۵)    پروژه بررسی انواع سیستم های تعلیق و نقش آنها در پایداری خودرو. جعفر شیخ پور استادراهنما : مهندس نصیری. دانشگاه شهید رجایی تهران
۶)    پروژه سیستم تعلیق هوایی و سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک. مهدی عسکری.  استاد راهنما: مهندس مصباحی. دانشگاه شهید رجایی تهران
۷)    پروژه سیستم فعال کنترل غلت. اسرافیلیان. دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی
۸)    Advanced vehicle technology. Heinz Heishler. Second edition
۹)    A Full Car Model For Active Suspension. Ales Kruczek & Antonin Stribrsky
۱۰)    Air suspension code. ARTSA Code 01- first editin May 2001
۱۱)     Fundamentale of vehicle Dynamics. Thomas G. Gillespio 2000
۱۲)    اینترنت

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.