بررسی خودروی پژو ۲۰۶


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
12 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی خودروی پژو ۲۰۶ دارای ۶۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی خودروی پژو ۲۰۶  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

بخشی از فهرست مطالب پروژه بررسی خودروی پژو ۲۰۶

فصل اول

باز و بسته موتور گیربکس

نصب مجدد موتور و گیربکس

فصل دوم

باز و بست تجهیزات جانبی

تسمه دینام

باز و بست و پمپ هیدرولیک فرمان

باز کردن سرسیلندر

باز و بسته کردن متعلقات سرسیلندر

مشخصات اجزاء سرسیلندر

بستر متعلقات سرسیلندر

باز و بست غلطک اسبکها

بستن اسبکها

نصب سر سیلندر

نصب جرخ دنده میل بادامک و تسمه تایم

فیلرگیری سوپاپها

تنظیم کش تسمه تایم

باز کردن قطعات بلوک سیلندر

مشخصات اجزا موتور

باز و بست شاتون و پیستون

نصب رینگهای پیستون

منابع

 

فصل اول:
باز و بست موتور و گیربکس از روی خودرو
 
بیرون آوردن موتور و گیربکس
روشی که در این جزوه توضیح داده می شود، در خودروهای دارای گیربکس اتوماتیک و دستی یکسان می باشد.
ابتدا مایع سیستم خنک کننده، روغن موتور و گیربکس تخلیه می گردد.
اجزاء سیستم هوای ورودی به موتور شامل لوله خرطومی هوای ورودی به موتور، بستها، مجموعه  هواکش جدا می شود.
بستهای باتری، باتری و سینی زیر باتری را باز کنید.
بدون باز کردن اتصالات و لوله های سیستم فرمان هیدرولیک، پمپ هیدرولیک را جدا کنید.
 
سوکت (ترمینال) مربوط به سیستم BSI را باز کنید.
اتصالات برقی و کانکتورهای سیمهای متصل به باتری و جعبه فیوز کنار باتری را جدا کنید.
شیلنگهای رفت و برگشت آب مربوط به رادیاتور بخاری را باز کنید.
شیلنگ ورود و خروج آب موتور را باز کنید.
شیلنگ خلاء مربوط به بوستر ترمز را باز کنید.
درانتها، رادیاتور را باز کنید.
 
در خودروهای مجهز به گیربکس دستی، سیم کلاچ را باز کنید و اهرم کلاچ را آزاد کنید.
در خودروهای مجهز به گیربکس اتوماتیک، کابل کیک دادن از روی گیربکس باز کنید.
اتصالات جانبی مربوط به دسته سیم اصلی ECU  را جدا کنید.
سپس پایه نگهدارنده ECU را از روی گلگیر سمت راست جدا کرده و بعد از آن کانکتور اصلی ECU را جدا کنید.
 
منبع انبساط سیتم خنک کننده همراه با پایه نگهدارنده آن را باز کنید.
سپس کنترل یونیت سیستم سوخت رسانی و جرقه (ECU) باز شده را، از روی بدنه خودرو بردارید.
سیم گاز را باز کنید.
با اطمینان از کم بودن سوخت در لوله ورودی آن را از گالری سوخت جدا کرده و مسدود کنید.
پایه لرزه گیر اتصال سرسیلندر به دسته موتور سمت راست (از دید راننده) را باز کنید.
اتصال شیلنگ خلاء MAP سنسور به مانیفولد هوا را از روی موتور را جدا کنید.
کمپرسور کولر را بدون باز نمودن سیستم کولر از روی موتور باز کنید و دور از موتور نگه دارید. سپس مطمئن شوید که به اتصالات سیستم کولر آسیبی وارد نمی گردد.
با شل نمودن مهره های مربوطه (۷.۸) لوله اگزوز را از محل اتصال به مانفولداگزوز (گلوئی اگزوز) جدا کنید.
 
سپس بست نگهدارنده ۲ را جدا کنید، تا لوله اگزوز میانی جدا گردد.
اتصال دسته موتور سمت راست (۴) به ضربه گیر دسته موتور را باز کنید.
توجه: احتیاج به جدا نمودن کامل دسته موتور از بلوک سیلندر نمی باشد.
 
برای جلوگیری از خراب شدن رزوه پیچ در هنگام باز نمودن مهره روی ضربه گیر دسته گیربکس (۵) توسط جرثقیل موتور را به اندازه خیلی کم به سمت بالا کشیده تا وزن موتور توسط جرثقیل مهار گردد، سپس مهره روی ضربه گیر دسته گیربکس (۵) را باز کنید.
پیچ و .مهره ضربه گیر دسته موتور عقبی (۶) که پلوس از داخل آن عبور می کند و پیچ های نگهدارنده بلبرینگ پلوس سمت راست پیچ های چکمه ای (۶a) را باز کنید، اتصالات این قسمت کاملاً‌ از روی بدنه جدا می شود.
 
برای بیرون آوردن موتور، ابتدا زنجیر جرثقیل را کمی شل نموده تا موتور پایین تر بیاید و پیچ دسته گیربکس از داخل دیاق (۶) خارج کنید، سپس دیاق (۶) را از روی شاسی باز کنید.
پس از اطمینان از باز شدن تمامی اتصالات مجموعه موتور و گیربکس به شاسی و بدنه، با استفاده از جرثقیل به آرامی مجموعه را خارج کنید.
۲-نصب مجدد مجموعه موتور و گیربکس:
مراحل کار به ترتیب عکس مراحل بیرون آوردن می باشد.
پیچ دسته گیربکس را به گریس مخصوص، آغشته کنید.
پیچ و مهره های مربوطه را طبق گشتاور تعیین شده در صفحه بعد محکم کنید.
۳- گشتاور محکم نمومد پیچ های مربوطه:

توضیحات
گشتاور da.N.m
مهره دسته موتور سمت راست (۵)    4.5
پیچ اتصال پایه لرزه گیر به دسته موتور (۲)    4.5
پیچ اتصال پایه لرزه گیر به سرسیلندر (۳)    2.6
مهره روی دسته گیربکس (۷)    6.5
پیچ های اتصال دیاق دسته گیربکس به شاسی (۱۱ , ۱۰)    1.9
پیچ و مهره ضربه گیر دسته موتور عقبی (۱۳)    5

توضیح اینکه واحد daN.m تقریباً همان Kgm می باشد.
فصل دوم:
باز و بست تجهیزات جانبی
در این فصل روش باز نمودن لوازم و اجزاء اضافی نظیر دینام، کمپرسور کولر، پمپ هیدرولیک فرمان از روی موتور، بیان می شود. برای این کار ابزار مخصوصی استفاده می شود که در ادامه توضیح داده می شود.
ابزار مخصوص
{۱‍} دستگاه اندازه گیری کشش تسمه مدل SEEM C.TRONIC
{۲} پین قفل کن تسمه:
برای تعویض تسمه دینام، با استفاده از این پین تسمه سفت کننده دینامیکی در محل مخصوص، ثابت می شود و بعد از تعویض تسمه و جا انداختن تسمه استاندارد یا تسمه کار کرده قابل قبول،پین خارج می شود.

روش باز و بسته نمودن تسمه دینام:
در این موتور (TU3JP/k) کمپرسور کولر، دینام و پمپ هیدرولیک فرمان توسط یک تسمه به حرکت در می آید. تنظیم کشش تسمه، توسط تسمه سفت کن دینامیکی {۲} انجام می شود.
روش انجام کار با توجه به شکل روبرو به شرح زیر می باشد.
توسط ابزار مخصوص چهار گوش که در محل (۷) قرار می گیرد، مجموعه تسمه سفت کن دینامیکی را در جهت موافق عقربه های ساعت بچرخانید. در این حالت پین قفل کن تسمه را در محل (۸) قرار دهید، تسمه سفت کن دینامیکی ثابت و تسمه شل می شود. در این حالت می توان تسمه را خارج نموده و تسمه جدید را جایگزین نمود.
با رها نمودن تسمه سفت کن و چرخش در خلاف عقربه های ساعت، تسمه کشیده شده و محکم می شود.
باز و بسته نمودن دینامیک
طبق روش گفته شده، ابتدا تسمه دینام را باز کنید، سپس پیچ های دینام را شل نموده و دینام را باز کنید.

 

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.