بررسی ایمن ترین مسیر از منظر نرخ تصادفات
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسی ایمن ترین مسیر از منظر نرخ تصادفات دارای ۱۸۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی ایمن ترین مسیر از منظر نرخ تصادفات کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
بخشی از فهرست مطالب پروژه بررسی ایمن ترین مسیر از منظر نرخ تصادفات
مقدمه
بخش اول : کلیات پژوهش
طرح مسئاله
شرح مسئاله
اهمیت موضوع
تعریف تصادفات
اهمیت مطالعه تصادفات
ویژگی ها تصادفات منجر به مرگ
آمار تصادفات جاده ای
طبقه بندی انواع تصادفات
عوامل تصادفات
بخش دوم : تصادفات
فصل اول : عامل انسانی
نیازمندی های انسان
مکانیزم انسان، عکس العمل در مقابل عوامل خارجی
خصوصیات راننده
خطای راننده
عابر پیاده
فصل دوم : عامل راه
طراحی هندسی راه
مقطع عرضی Cross Section
کنترل دسترسی Access Control
تبادل ها Interchange
تقاطع ها Intersection
تصادفات در محل های خاص جاده
نقایض و کمبود های جاده
تقاطع های چراغ دار
شرح کلی مسئله
فهرست راهبرد ها بر اساس چارچوب زمانی و هزینه نسبی اجرای آنها
شرح راهکار ها
انواع راهکارها
انحراف از راه
آمار تصادفات ناشی از انحراف راه (ROR)
توضیح اهداف
راهکارهای جامع
فصل سوم : عامل وسیله نقلیه و عامل محیط
فصل چهارم : مقایسه عوامل تصادف
بخش سوم : مسیر ایمن
فصل اول : شناسایی عوامل و مکان های حادثه خیز
فصل دوم: پارامتر های موثر در ترافیک
فصل سوم : الگوریتم های مسیریابی
نتایج و پیشنهادات
منابع
مقدمه:
در اعصار اخیر با تکامل جوامع انسانی، تغییراتی در تمامی جنبههای زندگی انسانها ایجاد شده است که انسان چارهای جز اینکه خود را با این تغییرات منطبق کند ندارد.
امروز تفکر انسانها در مورد حمل و نقل و وسائل نقلیه تغییر کرده است. امروزه در اکثر کشورها معضلات آلودگیهای محیط و هوا و از بین رفتن زیباییها و ایجاد سروصدا و نظایر اینها اولین مسائلی هستند که در مورد سیستمهای حمل و نقل جلب توجه میکند و صد البته درصد ایت آثار سوء روز به روز حتی میتوان گفت لحظه به لحظه در حال افزایش است.
در کنار این آثار زیست محیطی، با افزایش تعداد وسائل نقلیه شخصی و یا عمومی و در کنار آن افزایش حجم ترافیک و درنتیجه بوجود آمدن مشکلات کنترل و ساماندهی وسائل نقلیه و کمبودها و نقایص راههای ارتباطی باعث ایجاد ناراحتیها و رنجشهای روانی در افراد میگردد.
قرارگیری این عوامل در کنار هم باعث بوجود آمدن تصادفات با روند صعودی میگردد، که هزینههای گزاف اجتماعی و اقتصادی را بهمراه دارد.
اهمیت این موضوع برای کشورهای در حال توسعه از جمله ایران بیشتر است چرا که آمار تصادفات و درنتیجه خسارات (جانی و مالی) ناشی از آن در این کشورها نسبت به کشورهای توسعه یافته بیشتر است. هرچند که در کشورهای توسعه یافته نیز این آمار کم نیست. جهت بهبود ایمنی راهها باید اقدام به شناخت عوامل بوجود آورنده تصادفات و تصحیح آنها نمود. اما مسلماً رسیدن به این مرحله یعنی تصحیح عوامل بوجود آورنده حوادث کار ساده و آسانی نیست که به سرعت نتیجه دهد و نیازمند تحصیات وسیع و گسترده و همچنین هزینههای اقتصادی و زمانی بالا میباشد.
با توجه به اهمیت موضوع ایمنی راهها از منظر دارا بودن کمترین میزان تصادفات در این پژوهش عوامل مؤثر در ایجاد تصادفات و تأثیر آنها بر ایمنی راهها و همچنین خلاصهای از روشهای آماری مورد استفاده در شناسایی مکانهای حادثه نیز مورد بررسی قرار گرفته، و ارائه گردیده است؛ همچنین در انتها الگوریتمهای مربوط به یافتن ایمنترین مسیر از جهت دارا بودن کمترین میزان تصادفات با در ظنر گرفتن چند عامل از مجموعه عوامل ایجاد تصادفات ارائه شده تا در جهت انجام نمونه عملی مورد استفاده قرار گیرد.
بخش اول:
• طرح مسئله
• اهمیت موضوع
طرح مسئله:
صورت مسئله: یافتن ایمنترین مسیر بین دو نقطه از نظر نرخ تصادفات
شرح مسئله:
موضوع مطرح شده در این پژوهش که یکی از عمدهترین مسائل طرح در حمل و نقل شهری محسوب میشود به بررسی و شرح عوامل مؤثر در ایجاد تصادفات و نیز راههکارهای ارائه شده در جهت رفع و بهبود این عامل میپردازد.
در این پژوهش منظور از ایمنترین مسیر عبارت است از مسیر بهینهای که در آن نرخ تصادفات نسبت به سایر مسیرها حداقل باشد.
رسیده به هدف مذکور نیازمند داشتن اطلاعات جامعی در زمینهی تصادفات و علل آن و نیز الگوریتمهای مسیریابی میباشد.
در راستای این امر اقدام به جمعآوری اطلاعات مربوط به عوامل مؤثر در تصادفات از قبیل عوامل انسانی، راه، محیط، و وسیلهی نقلیه و نیز مقایسهی آنها همچنین شناسایی عوامل و مکانهای حادثهخیز گردیده است. که به علت گستردگی پارامترهای مؤثر در تصادفات تنها به دو موضوع تقاطعهای چراغدار و نیز اثر انحراف راه در تصادفات توجه شده است. اطلاعات جمعآوری شده در واقع پیشنیاز استفاده از الگوریتمهای مسیریابی برای رسیدن به ایمنترین مسیر از منظر نرخ تصادفات خواهد بود.
که بعد از بررسی چند الگوریتم مرسوم در مسیریابی مناسبترین الگوریتم برای مدل سازی مسیر مورد نظر انتخاب گردید.
بخشی از منابع و مراجع پروژه بررسی ایمن ترین مسیر از منظر نرخ تصادفات
۱- تصادفات جاده ای ایران، دکتر اسماعیل آیتی، نشر دانشگاه فردوسی مشهد.
۲- مهندسی ترافیک (رساله دانشجویی) ، علی اکبر عزیزی، دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی
۳- طرح راهبردی ایمنی راه با در نظر گرفتن تقاطع های چراغ دار( سازمان حمل و نقل و ترافیک )
۴- بررسی تصادفات ناشی از انحراف راه (سازمان و حمل و نقل و ترافیک)
۵- عوامل مؤثر در ایمنی راه ها در تشخیص نقاط حادثه خیز (پایان نامه دانشجویی)، ناصر اصلانی کلخورانی، دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی.
۶- بررسی تحلیل طراحی شهری با تاکید بر مدلسازی ترافیک با استفاده از سیستم اطلاعات مکانی (GIS) .(پایان نامهدانشجویی), عباس شیخمحمدزاده.
۷- بررسی مسیر یابی با استفاده از الگوریتم دایجسترا.(پایان نامه دانشجویی),
روزبه شاد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.