مقاله زمینشناسی مهندسی و بررسی نگهداری تونل راهآهن قزوین-رشت
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله زمینشناسی مهندسی و بررسی نگهداری تونل راهآهن قزوین-رشت دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله زمینشناسی مهندسی و بررسی نگهداری تونل راهآهن قزوین-رشت کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله زمینشناسی مهندسی و بررسی نگهداری تونل راهآهن قزوین-رشت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله زمینشناسی مهندسی و بررسی نگهداری تونل راهآهن قزوین-رشت :
تعداد صفحات:۱۰
چکیده:
تونلها یکی از شریانهای حیاتی هستند که به علت صرف هزینههای زیاد جهت احداث آنها و نیز مختل شدن ترافیک عبوری در اثر تخریب کامل و یا آسیبهای جدی وارده بر آنها، رعایت نکات فنی ژئوتکنیکی در طراحی و نیز اجرای آنها، الزامی است. ردهبندی مهندسی تودهسنگ، پایه و اساس روشهای طراحی تجربی بوده و میتواند به عنوان یک ابزار نیرومند در طراحی سازههای زیرزمینی به کار گرفته شوند. اصولاً هدف ازبه کارگیری سیستمهای طبقهبندی، ارزیابی یک سری از مشخصات با استفاده از تکنیکهای ساده و امکان برآورد ماهیت ذاتی تودهسنگ و چگونگی رفتار آنها در شرایط مختلف مهندسی است. تونل شماره ۷ راهآهن قزوین- رشت با دو خط ریل موازی و طول ۵۹۴ متر بخشی از پروژه راهآهن قزوین- رشت است. این تونل با مقطع نعل اسبی، ارتفاع ۹/۴ و عرض ۱۲/۵ متر دارای سطح مقطعی معادل ۱۰۴ مترمربع است. تودهسنگ- های مسیر تونل عمدتاً شامل آندزیت بوده که در ۳۰۰ متر خروجی به شدت دگرسان شده است. در این مقاله به منظور طبقهبندی سنگهای مسیر تونل از طبقهبندیهای ژئومکانیکیRMR و شاخص تونلسازی در سنگ Q استفاده شده است. پارامترهای ژئومکانیکی توسط گمانههای اکتشافی، آزمایشهای صحرایی، آزمونهای آزمایشگاهی و با استفاده از نرم افزار RocLab و قضاوت مهندسی تعیین شده است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.