بررسی اطلاعات، فناوری ارتباطات و مدیریت دانش در ایران
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسی اطلاعات، فناوری ارتباطات و مدیریت دانش در ایران دارای ۵۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی اطلاعات، فناوری ارتباطات و مدیریت دانش در ایران کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
بخشی از فهرست پروژه بررسی اطلاعات، فناوری ارتباطات و مدیریت دانش در ایران
اطلاعات، فناوری ارتباطات و مدیریت دانش در ایران.
۱- پیشرفتهای ارتباطی و ICT..
رادیو و تلویزیون و تولید لوازم الکتریکی..
۲-۱ تولید.
۳-۱- وسایل خانگی الکتریکی..
۴-۱- صنعت کامپیوتر.
طرحهای آینده
بررسی وضعیت سواد دیجتالی در کشور.
اقدامات انجام شده برای پر کردن شکاف دانش در کشور.
امکان استفاده از پول الکترونیکی در کشور تا پایان سال.
مقدمه
در چهار سال گذشته شاهد تغییرات قابل توجهی در جامع ایران بودهایم. برخی متخصصان این تحولات را ناشی از سیاست دولت در متنوعسازی اطلاع رسانی میدانند در حالیکه دیگران بر این باورند که این تحولات زاییده شرایط بالقوه اجتماعی هستند. آنچه مسلم است این است که بدون وجود سرمایهگذاریهای کلان در زمینه فرا ساختارهای ارتباطات در دهه گذشته، چنین تغییراتی به این سرعت شکل نمیگرفت. این تحولات را میتوان از چنین جنبه مورد مطالعه قرار داد. اما به علت حجم بالای مطالب ما تنها از دو جنبه به موضوع خواهیم پرداخت. یک تأثیر برنامه توسعه ارتباطات بر این امر و دیگری شکلگیری نیرویی در جهت ایجاد یک روند فطری مدیریت دانش.
۱- پیشرفتهای ارتباطی و ICT
در آغاز انقلاب اسلامی تنها ۸۵۰۰۰۰ تلفن ثابت در کل کشور وجود داشت و در سال ۱۹۹۳ این رقم با افزایش چشمگیر به حدود ۳۵۹۷۹۰۰ خط تلفن ثابت رسید و از آن زمان این رشد کماکان ادامه داشته است و تا سال ۱۹۹۹ در کل کشور در حدود ۸۴۰۰۰۰۰ خط تلفن ثابت مشغعول به کار میباشد. به عبارت دیگر در طی دو دهه گذشته تلفن ثابت کشور دارای ضریب نفوذی در حدود ۳۴/۱۳ درصد شده است. این ضریب نفوذ ایران را از لحاظ دارا بودن تلفن ثابت در رده پنجم جهان قرار میدهد.
در ضریب نفوذ ذکر شده بالا تلفن همراه موجود در کشور به حساب نیامده است. در اواخر دهه ۱۹۸۰ هیچگونه خدمات تلفن همراه در کشور عرضه نمیشد. در ابتدا برخی مناطق آزاد اقتصادی شروع به عرضه خدمات تلفن همراه بنمودند. با شروع سال ۲۰۰۰ بیش از نیم میلیون تلفن همراه در دست مردم قرار دارد و این شبکه بیش از ۲۳۰ شهر ایران را پوشش میدهد و در حدود ۵۰۰ کیلومتر جادههای بین شهری کشور تحت پوشش شبکه ماهوارهای قرار دارد.
کانالهای مایکرویرو داخل شهری به ۳۰۳۶۷۱ کانال ارتقاء یافته است. در حالیکه در سال ۱۹۷۸ این رقم ۱۷۱۸۵ کانال بوده است . همچنین تا اواخر سال ۱۹۹۹ تعداد کانالهای بینالمللی به تعداد ۷۹۳۷ بالغ گردیده است. این رقم بدین معناست که در حدود ۲۴۵۰ شهر ایران به شبکههای ارتباطی بینالمللی دسترسی دارند. ضریب نفوذ ارتباطی تنها محدود به مناطق شهری نشده است بلکه در زمان تهیه این گزارش در حدود ۲۴۰۰۰ روستای کشور به شکله مخابرات ملی پیوسته اند رقم افزایش ماهیانه این رشد در حدود ۲۴۶ روستا میباشد.
تعدادی مراکز تحقیقات مخابرات نیز در کشور مشغول فعالیت هستند وظیفه اصلی این مراکز علاوه بر تاکید بر موضوع اصلی فعالیت خود، خدمات دهی و پشتیبانی مخابرات در ایران می باشد. برای نمونه مرکز تحقیقات مخابرات ایران بطور مداوم به دانشگاهها و محققان کمکهای شایانی ارائه میکند.
رشد ضریب نفوذ تلفن ثابت به همراه متنوع شدن خدمات مخابراتی بازار اینترنت ایران را تحت تأثیر قرار داده است. با این مرکز دیتا مخابرات مسئول اصلی توسعه شبکه اینترنت کشور میباشد، سرویس دهندههای مستقلی نیز در این زمینه مشغول میباشند. در زمان نگارش این گزارش، بیش از ۹۰ سرویش دهنده اینترنت در ایران وجود دارد و بسیاری از این ISP ها در دو سال اخیر وارد بازار گردیدهاند. برخی از این سرویسدهندهها همانند IPM و ندارایانه با استفاده از فناوری ماهواره دسترسی مستقل به اینترنت و شبکههای جهانی ارائه میدهند. با این حال بسیاری از دیگر سرویس دهندهها وابسته به مرکز دیتا مخابرات به عنوان backbone اولیه هستند. این عامل باعث رشد زیاد صنعت nascent اینترنت گردیده است.
این صنعت اکنون به دلیل کمبود نیروی تخصص تحت فشارهای مضاعف قرار دارد.
تاکید استراتژیک کنونی صنعت اطلاع رسانی و ارتباطات ایران بر حوزههای زیر میباشد:
۱٫ توسعه مخابرات
۲٫ تجدید ساختار اطلاعات و دادهها
۳٫ تحول فراساختاری شبکههای دیتا
۴٫ تحقیقات
۵٫ خصوصی سازی
۶٫ توسعه منابع انسانی
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.