مقاله تأثیر روش تخمین تنش های برجا در نتایج تحلیل پایداری تونل به روش عددی


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تأثیر روش تخمین تنش های برجا در نتایج تحلیل پایداری تونل به روش عددی دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تأثیر روش تخمین تنش های برجا در نتایج تحلیل پایداری تونل به روش عددی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تأثیر روش تخمین تنش های برجا در نتایج تحلیل پایداری تونل به روش عددی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تأثیر روش تخمین تنش های برجا در نتایج تحلیل پایداری تونل به روش عددی :

تعداد صفحات:۸

چکیده:

روش های عددی به صورت نرم افزارهای رایانه ای جهت تحلیل پایداری تونل به عنوان ابزار مرسومی به کار می روند . یکی از مهمترین داده های نرم افزارهای موجود، تنش های برجا هستند . تنش های برجا در سنگ به دو طریق شامل روش اندازه گیری مستقیم و روش تخمینی برآورد می شوند . روش اندازه گیری مستقیم تنش، آزمایش پرهزینه ای است . به این علت معمولاً در اجرای پروژه های متعدد جهت تحلیل پایداری تونل های سنگی به ویژه در ایران، تنش های برجا به روش تخمینی برآورد می شوند . تنش قائم در هر عمقی برابر حاصل ضرب عمق در وزن مخصوص روباره است . تنش افقی ) )h به عنوان ضریبی از تنش قائم ) )v ، ) )h=Kv ، در روش های مختلفی برآورد می شود . نسبت تنش افقی به تنش قائمK عموماً به سه روش شامل : روش ثقلی ( استفاده از ضریب پواسون ) ، روش تجربی و مدل نظری شئوری برآورد می شود . داده های موجود نشانمی دهند که تخمین مقدار K به روش ثقلی خیلی کوچکتر از ۱ و تخمین مقدار K به روش تجربی خیلی بزرگتر از ۱ و حتی در نزدیک به سطح زمین تا ۴ هم می رسد . در این تحقیق تأثیر داده های ورودی تنش های برجای ناشی از روش های مختلف تخمین تنش در نتایج تحلیل پایداری تونل به روش عددی و با استفاده از نرم افزار Phase2.v5 مورد بررسی قرار گرفت . نتایج نشان داد که روش تخمین تنش تأثیر قابل ملاحظه ای در مقادیر تنش اصلی حداکثر، تنش اصلی حداقل، تنش قائم، جابجایی افقی، جابجایی قائم، جابجایی کلی، کرنش حجمی، کرنش برشی حد اکثر و ضریب مقاومت در سقف و دیواره تونل دارا است . تخمین غیر صحیح مقدار ضریب K باعث ایجاد خطای بزرگی در نتایج به دست آمده می شود و در نتیجه موجب سر در گمی تحلیل پایداری تونل یا هر سازه زیر زمینی می گردد .

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.