پاورپوینت همه چیز درباره ی ترمز


در حال بارگذاری
18 سپتامبر 2024
فایل فشرده
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

  پاورپوینت همه چیز درباره ی ترمز دارای ۶۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت همه چیز درباره ی ترمز  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلود پاورپوینت همه چیز درباره ی ترمز

توجه فرمایید.

۱-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلود پاورپوینت همه چیز درباره ی ترمز

قرار داده شده است

۲-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

۳-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی ۱۲ ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

۴-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

۵-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوینت همه چیز درباره ی ترمز :

اسلاید ۱ :

سیستمهای ترمز از ابتدا تا به حال :

در سال ۱۸۸۵ کارل بنز برای نخستین بار از لنت های چوبی و دیسک ها و تسمه هایی  برای توقف اتومبیل خود استفاده کرد. کارل بنز این ایده را دقیقا از روی قطارها کپی کرده بود، چند سال بعد ترمزهای دایملر که برای مهار خودرو از کابل فولادی بهره  میجست استفاده شد،  این سیستم به این روش عمل میکرد که کابل فولادی به دور یک   صفحه فلزی  در قسمت   درونی پیچیده شده بود و در زمانی که این کابل کشیده میشد پس از  مدتی وسیله نقلیه متوقف میشد.  در سال ۱۸۹۵ فردریک لانکستر انگلیسی،نوعی ترمز کلاچ مانند  را برای متوقف کردن  اتومبیل به کاربرد ساختار این ترمز به این شکل بود که یک کلاچ مخروطی شکل که دارای یک صفحه سایشی در عقب بود،وظیفه برقراری ارتباط بین موتوروگیربکس را برعهده داشت،

اسلاید ۲ :

l ذر زمانی که این کلاچ به طرف عقب کشیده میشد ارتباط موتور و جعبه دنده با هم قطع می شد و هنگامی که بیشتر به سمت عقب کشیده میشد از طریق صفحه  سایشی  خود  با دیسک، اتومبیل را به حالت ایست کامل در می آورد و میتوان گفت که ترمزگیری  درآن خودروها از طریق دستگاه انتقال قدرت صورت می گرفت و این  شروعی  برای  ترمز های دیسکی بود.به کارگیری سیستمهای انتقال قدرت ترمز  به شیوه هیدرولیکی  ابتدا در دوچرخه ها کاربرد داشت ولی درسال ۱۸۹۷، دونفربه نامهای Bayley,Briggنخستین سیستم هیدرولیکی را برای وسیله نقلیه چهار چرخ  ساخته  و  مورد  بهره برداری  قرار دادند،در این سیستم فعالیت ترمزها با استفاده از نیروی  فنر وعقب نشینی آنها  به  طریق هیدرولیک انجام میگرفت،  در  سال  ۱۸۹۷ هربرت  فورد فعالیت های خود  را  بیشتر  بر روی مواد تشکیل دهنده آن چیزی که ما امروزآن را لنتهای ترمز مینامیم  قرار  داد. هربرت فورد در سال ۱۹۰۸  نخستین نمونه ای از لنت ترمزهای مقاوم که از”ازبست”ساخته شده بود آماده فروش به خریداران کرد. این گونه لنت ها تا سال ۱۹۲۱ مورد بهینه سازی قرار گرفتند و در این سال با استفاده از فناوری ریخته گری قیمتی ارزان تر از گذشته داشتند؛ شاید ساخت لنت های ترمز از”ازبست” یک تحولی در آن سالها به حساب می آمد؛ چرا که تا پیش از این تنها از فلز در مقابل فلز استفاده می شد.

اسلاید ۳ :

اساس کار ترمز بر مبنای اصطکاک بین دو سطح است. مقدار اصطکاک بسته به نیروی اعمال شده بین دو سطح، زبری  و  جنس  سطوح  تغییر  می کند.

وقتی راننده پدال ترمز را فشار می دهد و ترمزها به کار می افتند،   سیالی   از داخل لوله های روغن عبور می کند و به مکانیسمهای ترمزگیری در چرخها می رسد. این مکانیسمهای ترمزگیری به قطعات چرخان نیرو وارد  می کنند تا حرکت چرخها کند شود یا چرخها از حرکت باز ایستند. مکانیسمهای  ترمز چرخ بر دو نوعند : کاسه ای و دیسکی . در ترمز کاسه  ای  فشار  روغن ، کفشکهای  ترمز  لنت  کوبی شده  را به یک کاسه چرخان یا کاسه چرخ  می فشارد. در ترمز دیسکی، فشار روغن لنتهای  ترمز  را  به دیسکی   چرخان   می فشارد. اصطکاک بین کفشها یا لنت ترمزهای  ساکن  با  کاسه  یا  دیسک چرخان منشا عمل ترمزگیری است که سبب کند شدن حرکت یا توقف چرخها می شود.

اسلاید ۴ :

اگر راننده خیلی محکم ترمز بگیرد، بطوریکه چرخها قفل شوند، اصطکاک بین لاستیکها و سطح جاده از نوع جنبشی خواهد بود. اگر ترمز خیلی محکم   گرفته نشود، چرخها به چرخیدن ادامه خواهند داد، در این حالت با اصطکاک ایستائی سروکار داریم؛ یعنی اصطکاک در آستانه حرکت که مقدار آن نیز از اصطکاک جنبشی بیشتر است. در صورتیکه چرخها قفل نشوند، خودرو  پیش از توقف مسافت کمتری را می پیماید و زودتر متوقف می شود. اما ترمز  را همواره باید چنان گرفت که چرخها در آستانه قفل شدن باشند. این اصل  اساس کار سیستم ترمز قفل نشو یا ABS است. این سیستم مانع قفل شدن چرخها  و سر خوردن لاستیکها در هنگام ترمزگیری شدید می شود.  در نتیجه  خودرو سریعتر، در فاصله کوتاهتر و با کنترل خوب متوقف می شود.

اسلاید ۵ :

سیستم ترمز پائی شامل دو بخش اصلی است. این بخشها  عبارتند   از  سیلندر اصلی یا پمپ زیر پا و مکانیسمهای ترمز کاسه ای یا دیسکی  در  چرخها. پمپ زیر پا یک پمپ پیستونی رفت و برگشتی است. وقتی راننده  پدال  را فشار می دهد، این فشار به سیستم هیدرولیکی منتقل می شود، روغن ترمز از پمپ زیر پا وارد لوله های روغن می شود و به مکانیسمهای ترمز می رسد. (شکل۴-۱) با افزایش فشار هیدرولیکی کفشکها یا لنت   ترمزها  به کاسه ها یا دیسکهای چرخان فشرده می شوند، در نتیجه نیروی   مکانیکی پدال ترمز به نیروی هیدرولیکی وارد بر مکانیسمهای ترمز  چرخ   تبدیل   می شود.

اسلاید ۶ :

 در اکثر خودروها، ترمزهای چرخها دو به  دو با  هم عمل  می کنند.  بدین صورت که معمولاً در خودروهای دیفرانسیل عقب دو چرخ عقب از یک لوله روغن و چرخهای جلو از یک لوله روغن مجزا استفاده می کنند.    در بسیاری از خودروهای دیفرانسیل جلو نیز چرخها بصورت ضربدری هرکدام به یک لوله متصلند. (شکل۴-۲) مجزا کردن سیستم  هیدرولیکی   به دو بخش ، ایمنی خودرو را افزایش می دهد. اگر یکی از بخشها نشتی روغن داشته باشد و کار کند، بخش دیگر به  کار خود  ادامه  می دهد و خودرو را متوقف می کند. به ندرت ممکن است هر دو بخش همزمان از کار بیفتند. در سیستمهای قدیمی، سیلندر اصلی  یا پمپ زیر پا  فقط  یک پیستون داشت. در این سیستمها وقتی  در نقطه ای از سیستم  هیدرولیکی عیبی بروز می کرد، خودرو دیگر ترمز نمی گرفت.

اسلاید ۷ :

اکثر خودروها به سیستم ترمز بوستری مجهزند. در این نوع سیستم وارد کردن نیروی نسبتاً کمی بر پدال ترمز برای کاهش سرعت یا متوقف کردن خودرو کافی است. در صورتی که موتور خاموش باشد یا بوستر خراب شده باشد ، ترمز عمل می کند، اما راننده باید نیروی بیشتری به پدال ترمز وارد کند.

بوستر ترمز خلئی، سیلندری دارد که در آن پیستون یا دیافراگمی تعبیه شده است. وقتی پدال ترمز رها می شود، پیستون در نتیجه خلا معلق می ماند  چرا که خلا در دو طرف  آن  برابر  است . این  خلا  مورد  نیاز بوسیله لوله ای از منیفولد بنزین یا یک پمپ خلا تامین می شود. با فشار دادن پدال ترمز، فشار در یک طرف پیستون به فشار جو می رسد، بنابراین پیستون به طرف  دیگر کشیده می شود و نیروی کمی که راننده به پدال وارد می کند  به کمک  فشار جو افزایش می یابد. (شکل۴-۳)

اسلاید ۸ :

با فشار دادن پدال ترمز، میله پشت پدال ترمز شیر  هوا  را  از  شیر تنظیم متحرک دور می کند. هوا با فشار جو از شیرها  می گذرد و وارد فضای بین پیستون و پوسته عقب می شود. در نتیجه دیافراگم و میله پشت پمپ زیر پا به طرف پمپ زیر پا حرکت می کنند. وقتی پیستونها در داخل پمپ زیر پا عمل کنند، ترمز عمل می کند. با رها کردن  پدال ترمز شیر هوا دوباره  با  شیر  تنظیم  متحرک تماس پیدا    می کند. در نتیجه محفظه  پشت  پیستون  و  دیافراگم ، نسبت به ورود هوا درزبندی می شوند. (شکل۴-۴)

اسلاید ۹ :

عکس بالا سوپاپ یک طرفه را نشان می دهد که به هوا فقط اجازه به بیرون کشیده شدن از بوستر  را  می دهد . اگر  موتور خاموش باشد یا نشتی درلوله های  بوستر ایجاد شود سوپاپ یک طرفه اجازه ورود هوا به بوستر را نمی دهد.این  مهم  است چون بوستر خلا باید بتواند تا  چندین  بار پس از خاموش شدن موتور نیروی وارده به پدال را تقویت کند(بی شک  نمی خواهید وقتی در بزرگراه بنزین تمام کردید  ترمز هایتان را از دست بدهید!)  در  بخش  بعد خواهیم دید که بوستر ترمز چگونه کار می کند .

اسلاید ۱۰ :

lبوستر خلا طراحی زیبا و ساده ای دارد.این قطعه نیاز به منبع  خلا ای  دارد  تا  بتواند  کار کند.در خودرو های بنزینی موتور خلا مناسبی را برای  بوستر ایجاد می کند.   اگر  لوله ای را به محل مناسبی از موتور متصل کنید می توان هوا را به بیرون از   محفظه کشید و خلا نسبی ای ایجاد نمود؛ اما  از آنجایی که  موتور های  دیزل  نمی توانند خلا مناسبی ایجاد کنند در خودرو های دیزلی باید از پمپ خلا مجزایی استفاده کرد.

l در خودرو هایی با بوستر خلا، پدال ترمز میله ای که از میان بوستر به سیلندر  اصلی متصل می شود را فشار می دهد.موتور خلا نسبی را در هر دو سوی دیافراگم ایجاد می کند.هنگامی که پدال را فشار می دهید میله سوپاپی را باز  می کند  که  به  هوای بیرون اجازه ی ورود به پشت دیافراگم را می دهد  در حالیکه  سمت  دیگر  دیافراگم  خلا می ماند.به این ترتیب فشار وارده بر یک سوی دیافراگم بیشتر می شود  که  این  به  فشرده شدن پیستون در سیلندر اصلی کمک می کند

lهنگامی که پدال رها می شود ارتباط هوای بیرون با پشت دیافراگم قطع شده و دو سوی دیافراگم به هم مرتبط می شوند.در نتیجه در هر دو سوی دیافراگم خلا ایجاد می شود و همه ی شرایط به حالت اولیه باز می گردد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.