پاورپوینت قانون مدیریت خدمات کشوری
توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت قانون مدیریت خدمات کشوری دارای ۳۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل پاور پوینت پاورپوینت قانون مدیریت خدمات کشوری کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
لطفا به نکات زیر در هنگام خرید
دانلود پاورپوینت قانون مدیریت خدمات کشوری
توجه فرمایید.
۱-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه
دانلود پاورپوینت قانون مدیریت خدمات کشوری
قرار داده شده است
۲-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
۳-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی ۱۲ ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد
۴-در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
۵-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است
بخشی از متن پاورپوینت قانون مدیریت خدمات کشوری :
اسلاید ۱ :
- براساس اصل۲۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران”برخورداری از تامین اجتماعی از نظر بازنشستگی ،بیکاری ،پیری ،از کارافتادگی ،بی سرپرستی ،درراه ماندگی حوادث وسوانح ونیاز به خدمات بهداشتی و درمانی ومراقبتهای پزشکی به صورت بیمه وغیره حقی است همگانی .دولت مکلف است طبق قوانین از محل درآمدهای عمومی ودر آمد های حاصل از مشارکت مردم ،خدمات وحمایتهای مالی فوق را برای یک یک افراد کشور تامین کند.”
اسلاید ۲ :
- یک نظام بیمه اجباری با مسئولیت عامه که تحت حمایت قانون با مزایای معین و ازطریق پرداخت حق بیمه توسط کارفرما ، کارمند و گاهی با پرداخت یارانه توسط دولت تامین مالی می شود
- بیمه اجتماعی گاهی جنبه اختیاری پیدا می کند/ بیمه خویش فرما
- بیمه اجتماعی بر پایه خطرات احتمالی ومشارکت در هزینه های مالی و غیرسودجویانه بنا شده است
- وجوه حق بیمه در صندوق ویژه جمع آوری و از آن محل به واجدین پرداخت می گردد
- حمایت های بیمه اجتماعی عمدتا شامل : مستمری ها (بازنشستگی ، بازماندگی و ازکارافتادگی) است . همچنین غرامت یا جبران خسارت برحسب نوع حادثه پرداخت می شود
اسلاید ۳ :
- به جای پرداخت حق بیمه ، از محل درآمدهای عمومی تامین مالی می شود
- مزایای این نظام حمایتی غالبا برحسب افراد تعدیل می شودو معمولا برای ترمیم درآمد کلی اشخاص یا خانواده تا میزان حداقل زندگی طرح ریزی می شوند
- شرط لازم برای دریافت مستمری (سالخوردگی ، ازکارافتادگی ،باماندگی ، بی سرپرستی و; ) ، ارزیابی امکانات (means- testing) است
– گاهی دولت ها بدون ارزیابی امکانات نیز برخی حمایت ها را انجام می دهند
اسلاید ۴ :
- در مورد بیمه های اجتماعی که از طریق دریافت حق بیمه از شاغلین تامین مالی می شوند مساله اساسی افزایش بار تکفل جامعه (نسبت افراد ۶۰ سال و بالاتر به افراد ۱۵ تا ۵۹ سال یا جمعیت شاغل )است
– افزایش بار تکفل به معنای به معنای کاهش نسبت جمعیت شاغل به عنوان پرداخت کننده حق بیمه است که نیاز های جمعیت در حال افزایش سالخورده را تامین می کنند
- در شرایط افزایش بارتکفل حمایت از جمعیت سالخورده بخش مهمی از هزینه های تامین اجتماعی را تشکیل می دهد و به همین جهت ارزیابی مکرر از روندهای جمعیتی برای تعدیل نرخ های حق بیمه و میزان کمک دولت به بیمه های اجتماعی جهت تضمین ثبات مالی طولانی مدت و تساوی بین نسلی در تامین مالی نیازهای سالمندان اساسی است
- درصورت افزایش بارتکفل ، برای تامین و تضمین ثبات مالی صندوق های بیمه دو راه حل پیشنهاد گردیده است :
- هرسه الی پنج سال یکبار برنامه های بیمه اجتماعی ارزیابی گردد و متناسب با نسبت تکفل
و لحاظ کردن تغییرات نرخ تورم ، نرخ های حق بیمه تعدیل شود
- سن بازنشستگی افزایش یابد تا تقاضای نظام مستمری کاهش یابد
اسلاید ۵ :
- در دنیای امروز، مسئله تأمین اجتماعی، چنان جای خود را در جامعه و زندگی افراد باز کرده که جامعه، بدون برخورداری از یک نظام سالم تأمین اجتماعی، دچارمشکلات گوناگونی می گردد. وجه کاربردی تأمین اجتماعی در دنیای امروز، به صورت «بیمه» نمود پیدا کرده و بیمه، همه ابعاد زندگی انسان را تحت پوشش قرار می دهد.
- درآغاز، بیمه برای حفظ منافع شخصی یا خیرخواهی و نوع دوستی و احساس سرنوشت مشترک بر مبنای تعاون و تکافل اجتماعی شکل گرفت. نوع بیمه، یا برای تأمین افراد جامعه در مقابله باخطرها و پیش آمدهای طبیعی روزگار، نظیر سیل، زلزله، خشک سالی و; است، یا جنبه جبران خسارت در مقابله با حوادث ناشی از کار دارد، نظیر بیمه های تجاری، بیکاری، از کارافتادگی و;
اسلاید ۶ :
- با وجود آنکه، در اکثر کشورهای جهان افراد بازنشسته، دوران بازنشستگی خود را به دور از نگرانی برای تأمین معاش سپری کرده و به عنوان «شهروندان ممتاز جامعه» از منزلت اجتماعی خاصی برخوردارند، در ایران دوران بازنشستگی به گونهای است که به دلیل مشکلات معیشتی و هزینههای بالا، به دشوارترین دوران زندگی اغلب مردم تبدیل شده است.زیرا عمدهترین دغدغه افراد بازنشسته در کشور این است که به جای استراحت یا مسافرت، در اندیشه یافتن کار جدیدی باشند تا بتوانند با ایجاد درآمد جدید از عهده تأمین هزینه سنگین مخارج زندگی برآیند.علاوه بر مشکلات مالی و اقتصادی که بازنشستگی برای افرادی ایجاد می کند که به دلیل کهولت سن یا طول خدمت، خانهنشین میشوند، به لحاظ بروز تغییرات عمده در شیوه زندگی آنان، این افراد دچار پریشانی و ترس میشوند. ضمن آنکه، جدا شدن ناگهانی فرد از سازمان، اولاً سازمان را با جای خالی فردی که عمری تجربه اندوخته مواجه می سازد و ثانیاً در خود فرد عوارض نامطلوبی به وجود می آورد.
اسلاید ۷ :
- در ایران پس از برقراری حکومت مشروطه ، در تاریخ ۱۲۸۷/۰۲/۰۱ شمسی در مجلس اول قانونی با نام ” قانون وظایف ” وضع شد که برای وراث ارباب حقوق دیوانی یعنی عائله کارمندان متوفای دولت حقوق برقرار شود .طبق این قانون پدر ، مادر ، عیال و اولاد و نوادگانی که تحت تکفل مستخدم متوفی بودند جمعاً از نصف حقوق ماهانه کارمند استفاده میکردند و سهم اناث از حقوق وظیفه معادل نصف سهم ذکور تعیین شده بود . حصر وراث قانونی به صورت فوق به صورتی که فقط شامل افراد نفقه بگیر خانواده می گردید و تعیین سهم اناث از وظیفه برابر نصف سهم ذکورنشان میدهد که قانون مذکور متاثر از اصول مذهبی بوده است .اما اولین قانون گذاری در زمینه تامین اجتماعی کارکنان دولت بعنوان قسمتی از حقوق استخدامی و به منظور حمایت از آنان و وارث آنان در مقابل پیری و فوت و ازکار افتادگی در سال ۱۳۰۱ بعمل آمد .در حقیقت میتوان گفت بیست و دوم آذر ۱۳۰۱ روز پیدایش نظام بازنشستگی در ایران است . قبل از آن در روابط استخدامی دولت و مستخدم حالتی که مستخدم بدون انجام دادن کار از حقوق یا مقرری بهره مند شود وجود نداشت . در فصل چهارم قانون استخدام کشوری مصوب ۲۲ آذر ۱۳۰۱ اصولی که در زمینه بازنشستگی پیش بینی شده بود عبارت بود از :
-کارمند بعد از مدت معینی انجام خدمت و رسیدن به سنی که قاعدتاً توانایی انجام کار خود را از دست میدهد بدون آنکه خدمتی انجام دهد از حقوق بهره مند شود .
-هر کس که بعلت حادثه ای علیل و ازکار افتاده شود و قادر به ادامه خدمت نباشد بدون رعایت خدمت وسن از مقرری خاص استفاده کند .
-هر مستخدم که فوت شود خانواده او در حمایت کارفرمایش که دولت است قرار گیرد .
اسلاید ۸ :
- از آنجا که این واژه، تقریبا واژهای نو میباشد، در برخی فرهنگها مانند فرهنگ نفیسی و برهان قاطع اشارهای به آن نشده است؛ اما مرحوم علی اکبر دهخدا در لغت نامه دهخدا، آمده است: بازنشستگی (تقاعد) دورانی است که معمولاً در اواخر عمر، عضو اداره یا مؤسسهای پس از مدتی خدمت، بدون انجام دادن کار، حقوق خود را از صندوق آن اداره یا مؤسسه دریافت میدارد. وی پس از ذکر شرایط و برخی قوانین بازنشستگی، به این نکته اشاره میکند که «مستخدمین لشکری تابع مقررات بازنشستگی مخصوص هستند.» دهخدا در تعریف بازنشسته نیز آورده است: کسی که بر اثر مدتی کار مداوم، در سنین پیری از خدمت دولت معاف میشود، ولی حقوق دریافت میکند.۶ در فرهنگ عمید نیز آمده است: کسی که در سن پیری از کار برکنار شده، کارمند اداره که سالهای خدمت خود را مطابق قانون به پایان رسانیده و بواسطه خستگی یا پیری از کار برکنار شده و حقوق بازنشستگی بگیرد. اچلی یکی از صاحبنظران در امر بازنشستگی، بازنشستگی را گذر از یکنقش به نقشی دیگر تعریف میکند که هنجارهای خاصی دارد. در تعریفی دیگر آمده است: «بازنشستگی ترتیبی است که به موجب آن دولت به خدمت کارمندی که قانونا از ادامه خدمت در نتیجه کبر سن و طول مدت خدمت عاجز میشود، خاتمه میدهد و با رعایت خدمات گذشته، برای او مستمری ثابتی، مادام العمر مقرّر میدارد».
اسلاید ۹ :
- ۱ سابقه پرداخت کسور بازنشستگی یا حق بیمه
اگر چه سابقه پرداخت کسور بازنشستگی اغلب مترادف با سابقه خدمت تلقی می گردد لیکن در محاسبه حقوق بازنشستگی سابقه ای که کسور بازنشستگی آن پرداخت شده و یا تعهد پرداخت گردیده است ملاک قرار می گیرد همچنین به موجب قوانین ذیربط بعضاً جهت برخی از کارکنان بدلائل ویژگیهای خاص بطور ارفاقی سنوات کاری در نظر گرفته می شود که در افزایش میزان حقوق بازنشستگی آنان موثر می باشد .
۲ معدل حقوق و مزایای مشمول پرداخت حق بیمه یا کسور بازنشستگی درچند سال آخر خدمت ( معدل حقوق و مزایای مشمول ) .
متغیر تاثیر گذار دیگر در میزان حقوق بازنشستگی ، معدل حقوق و مزایای مشمول کسر حق بیمه یا کسور بازنشستگی در چند سال آخر خدمت میباشد در حال حاضر این معدل جهت مشترکین صندوق بازنشستگی کشوری حسب قوانین ذیربط بر مبنای دریافتی ۲ سال آخر با اعمال آخرین ضریب حقوقی سال بازنشستگی در نظر گرفته می شود .
۳ مدت زمان لازم جهت پرداخت حق بیمه یا کسور بازنشستگی به منظور امکان دریافت حقوق بازنشستگی به میزان یک ماه حقوق و مزایای مشمول پرداخت ( ضریب سنوات ).
متغیر سوم تاثیر گذار در میزان حقوق بازنشستگی و وظیفه ( که میتوان آنرا ثابت هم تلقی نمود ) پبش فرض سنوات پرداخت کسوربازنشستگی لازم جهت دریافت حقوق بازنشستگی و وظیفه به میزان کامل ( معادل معدل حقوق و مزایای مشمول ) می باشد . حسب قوانین ذیربط این پیش فرض برابر ۳۰ سال است با این توضیحات ضریب سنوات در محاسبه حقوق بازنشستگی و وظیفه برابر یک سی ام می باشد .
اسلاید ۱۰ :
- شرایط بازنشستگی کارکنان رسمی عبارتند از:
- حداقل سی سال خدمت برای مشاغل غیر تخصصی و سی وپنج سال برای مشاغل تخصصی با تحصیلات دانشگاهی کارشناسی ارشد و بالاتربا درخواست کارمند
- حداقل شصت و پنج سال سن و بیست و پنج سال سابقه
- مشاغل غیر تخصصی :۳۰ سال سابقه و ۶۵ سال سن و ۲۵ سال سابقه و ۶۵ سال سن
- مشاغل تخصصی : ۳۵ سال سابقه و ۷۰ سال سن و ۲۵ سال سابقه و ۷۰ سال سن
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.