پاورپوینت طرح ریزی پیشاپیش کیفیت محصول.ppt


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل فشرده
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

  پاورپوینت طرح ریزی پیشاپیش کیفیت محصول.ppt دارای ۲۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت طرح ریزی پیشاپیش کیفیت محصول.ppt  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلود پاورپوینت طرح ریزی پیشاپیش کیفیت محصول.ppt

توجه فرمایید.

۱-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلود پاورپوینت طرح ریزی پیشاپیش کیفیت محصول.ppt

قرار داده شده است

۲-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

۳-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی ۱۲ ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

۴-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

۵-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوینت طرح ریزی پیشاپیش کیفیت محصول.ppt :

اسلاید ۱ :

  • طرحریزی پیشاپیش کیفیت محصول (APQP) یک روش ساختار یافته است که برای برقراری مراحل ضروری از فاز دریافت الزامات محصول تا تولید محصول، و انجام فعالیتهای مربوطه در زمان لازم در جهت رضایت مشتری صورت می گیرد.
  • هدف از اجرای APQP ارتباط با تأمین کنندگان به منظور برنامه ریزی کیفیت محصول و ایجاد خطوط راهنما به صورت مشترک است.
  • نداشتن برنامه ریزی صحیح پیشاپیش کیفیت محصول به عملکرد ضعیف محصول، افزایش زمان عرضه محصول به بازار، تأثیر در کیفیت دراز مدت و کوتاه مدت عملکرد کالا و افزایش هزینه طرح و تولید می انجامد.

اسلاید ۲ :

  • محصول: ماحصل یک فرآیند را محصول گویند
  • مهندسی همزمان: فرآیندی است که در آن گروههای چند تخصصی برای رسیدن به یک هدف مشترک تلاش می کنند. هدف از بکارگیری فرآیند مهندسی همزمان، تسریع فرآیند APQP است. تیم APQP باید اطمینان یابد که دیگر تیمها یا بخشها، فعالیتهای خود را در راستای رسیدن به اهداف مشترک به نحو صحیحی طراحی کرده و اجرا می کند.
  • طرحهای کنترل: توصیفی است کتبی از نظامی که برای کنترل قطعات و فرآیندها بکار گرفته می شود.

اسلاید ۳ :

  • مرحله تولید نمونه اولیه: مراحل مربوط به توسعه محصول و آزمونهای اولیه که به نحو کنترل شده ای صورت می گیرد.
  • مراحل تولید آزمایشی: اجرای محدودی از تولید که با استفاده از ابزارها، فرآیندها، کارکنان و تجهیزات تولیدی صورت می پذیرد.
  • مراحل تولید انبوه: در این مرحله، تولید انبوه با استفاده از ابزارها، فرایندها و تجهیزات تأیید شده صورت می گیرد.

اسلاید ۴ :

دلایل استفاده از APQP

  • برای استفاده از APQP دلایل گوناگونی وجود دارد. این دلایل عبارتند از:

۱- ایجاد اطمینان و کیفیت بالا در بطن طرح و تولید محصول

۲- کاهش هزینه های طرح و تولید

۳- کاهش زمان طرح و تولید

۴- کاهش پیچیدگی برنامه های کیفیت محصول، هم برای مشتری و هم برای سازمان

۵- شفاف ساختن وظایف مورد نظر در طرح و تأمین نیاز مشتری

۶- افزایش مسائل ایمنی در محصولات

۷- تأمین شرایط محیطی و معیارهای مربوطه

اسلاید ۵ :

مراحل اجرایی APQP

  • وجود برنامه ای مؤثر جهت انجام فعالیتهایی که برای تضمین کیفیت و اطمینان در طرح و تولید محصولات در نظر گرفته شود، ضرورت ویژه ای دارد. بالاخص در شرایطی که رقبا در بازار در عواملی مثل زمان عرضه محصول به بازار، کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت و میزان اطمینان محصولات (Reliability) با هم رقابت می کنند.
  • به منظور کاهش چشمگیر زمان مورد نیاز جهت طرح و تولید محصولات جدید و یا ایجاد تغییرات در محصولات برای جلب نظر و رضایت مشتری همزمان با انجام سایر فعالیتهای مورد نظر، کارهایی لازم است تا رضایت مشتری جلب شود.
  • در این رابطه موضوع مهندسی همزمان، همزمان با طرح محصول، ایجاد فرآیندهای تولید و فعالیتهای تأیید طرح، روشی مؤثر در کاهش زمان طرح و ایجاد ارتباط در کارگروهی در سطح سازمان است.

اسلاید ۶ :

  • به علاوه استفاده از ابزار مهندسی و فرآیندها و ارتباط آنها با یکدیگر از طریق مهندسی همزمان به منظور تأثیرگذاری در کیفیت و اطمینان از کار، از اهمیت بسیاری برخوردار است.
  • این مهندسی همزمان را می توان در طی مراحل ایجاد طرح و فرآیندهای تولید که در صفحه بعد به آن اشاره می شود، مشاهده کرد.

اسلاید ۷ :

۱- طراحی و تعریف برنامه

۲- طراحی و توسعه محصول

۳- طراحی و توسعه فرآیند

۴- صحه گذاری و تصدیق محصول و فرآیند

۵- بازخور، ارزیابی و اقدام اصلاحی

اسلاید ۸ :

  • گام اول ایجاد یک تیم چند تخصصی

اولین گام در اجرای APQP واگزاری مسئولیت به یک تیم چند تخصصی است.

یک طرحریزی کیفیت مؤثر نیاز به درگیر شدن تمام بخشهای سازمان دارد. تیم اولیه در صورت نیاز شامل نمایندگانی از برخی بخشهای زیر باشد.

مهندسی Engineering                                                                                     

 ساخت                Manufacturing                                                                     

 کنترل مواد          Material Control                                                                  

 خرید                   Purchasing                                                                           

 کیفیت                 Quality                                                                                  

 فروش                 Sale                                                                                      

 ارائه خدمات        Servicing                                                                              

 مشتریان             Customers                                                                            

 پیمانکاران فرعی  Subcontractors                                                                    

اسلاید ۹ :

    تیم طرحریزی کیفیت محصول در مراحل اولیه این فرآیند باید کلیه نیازها و انتظارات مشتریان را تعیین نماید. حداقل اقدامات این تیم عبارتست از:

  • انتخاب مدیر پروژه
  • تعیین نقش ومسئولیت هر یک از افراد تیم
  • شناسایی مشتریان داخلی و خارجی
  • تعیین نیازمندیهای مشتری
  • انتخاب افراد یا پیمانکارانی که باید در تیم باشند.
  • درک انتظارات مشتری
  • انجام امکان سنجی
  • تعیین هزینه ها، زمان بندی و محدودیتهایی که باید درنظر گرفته شود.
  • تعیین همکار مورد نیاز از سازمان مشتری
  • فرآیند یا روش مستند سازی

اسلاید ۱۰ :

این مرحله جهت اطمینان از درک کامل نیازمندیها و انتظارات مشتریان توسط تیم، پیش بینی شده است. در واقع در این فاز ۳ مرحله را پی گیری می کنیم:

۱- دریافت اطلاعات از مشتری در مورد نیازمندیهای محصول و تصدیق آن و همچنین الزامات خود سازمان و مقررات و قوانین الزامی مرتبط با محصول (ورودیهای مرحله اول)

۲- درک نیازمندیهای مرتبط با محصول

۳- اثبات درک نیازمندیها به مشتری (خروجیهای مرحله اول)

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.