پاورپوینت مهارت برقراری ارتباط.ppt
توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت مهارت برقراری ارتباط.ppt دارای ۶۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل پاور پوینت پاورپوینت مهارت برقراری ارتباط.ppt کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
لطفا به نکات زیر در هنگام خرید
دانلود پاورپوینت مهارت برقراری ارتباط.ppt
توجه فرمایید.
۱-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه
دانلود پاورپوینت مهارت برقراری ارتباط.ppt
قرار داده شده است
۲-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
۳-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی ۱۲ ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد
۴-در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
۵-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است
بخشی از متن پاورپوینت مهارت برقراری ارتباط.ppt :
اسلاید ۱ :
اجزاء ارتباط
- پیام
- فرستنده
- گیرنده
- وسیله ارسال پیام
- بازخورد
- شرایط و محیط ارسال پیام
(موانع و محدودیتها- قواعد و هنجارها وعرف -دانش مشترک-رخدادهای پیشین-انتظارات)
اسلاید ۲ :
اگر پیامی ارسال گردد ولی آن پیام دریافت نگردد یا اینکه کامل دریافت نگردد، اصطلاحأ سوء تفاهم بوجود می آید.
اسلاید ۳ :
اگر چه نحوه ارتباط برقرار کردن با افراد مختلف درانواع موقعیتها ، متفاوت می باشد اما اصول ارتباط در موقعیتهای مختلف زندگی اعم خانوادگی- شغلی و اجتماعی و; یکسان است. با فراگیری این اصول و حذف موانع ارتباطی امکان تعمیم یکی به دیگری وجود دارد.
اسلاید ۴ :
تسهیل کننده های ارتباط
- پذیرش و اعتماد
- ابراز علاقمندی و توجه نشان دادن
- ابراز احساسات
- مثبت نگری ، مثبت گویی، مثبت اندیشی
- تلاش برای درک نیازهای فرد مقابل
- توضیح خواستن برای روشن شدن موضوع
- خلاصه گویی
- رفتارهای غیرکلامی مناسب
اسلاید ۵ :
عوامل بازدارنده ارتباط
- پیش داوریها و نظرات قالبی
- لقب دادن و برچسب زدن
- تعمیم دادن
- تهدید کردن
- تمسخر و تحقیر کردن
- سخنرانی کردن
- نصیحت کردن
- گفتگوی دستوری و آمرانه
اسلاید ۶ :
- ۱) محتوی کلام (موضوع گفتگو)
شامل آنچه بر زبان می آوریم،جذاب بودن،تاز گی،هیجان انگیز بودن،مثبت یا منفی بودن – توجه به زمینه های فرهنگی
v2) عناصر فرازبانی para linguistic
- تن صدا (شدت بلندی و کوتاهی)
- ریتم (عدم یکنواختی- داشتن زیر وبم)
- آهنگ صدا (داشتن احساس و هیجان- دلنشین و آرام بخش بودن)
- لحن کلام (دوستانه- ملایم- صمیمانه- ،تهدید آمیز- خشن )
- ترتیب بیان مطالب (زمان بندی ـ نظم ـ رعایت نوبت – سرعت گفتارـ مکث ـ کشیدن- جمع بندی )
- حالت بیان مطالب
( لهجه- تکیه کلام – تناسب با درک و دریافت شنونده– ملاحظات موقعیتی)
اسلاید ۷ :
سبکهای گفتار
- امری : در را ببند.
- مودبانه : لطفاًدر راببندید.
- درخواستی -سئوالی : میشه در را ببندی؟
- سئوالی : می خوای در باز باشه؟
- غیر مستقیم : نمی دانم کی در را باز گذاشته-اینجا سرده
اسلاید ۸ :
مراحل ارتباط کلامی
üمرحله آغازین :
- آراسته وخوشرو باشید و تبسم کنید .
- با یک سئوال ساده شروع کنید .
- در مورد خودتان بگویید ( خودافشایی )
- به طرف مقابل توجه نشان دهید .
- از تعریف و تمجید و تأیید استفاده کنید .
اسلاید ۹ :
- تأکید زیاد بر رفتار ظاهری اثر پیام را کاهش می دهد .
- سریع حرف زدن و ندادن فرصت پردازش
- بالا بردن تن صدا نیز اثر انتقال پیام را می کاهد .
- لحن و آهنگ نامناسب
- عدم زمان بندی مناسب در ارائه پیام ( خیلی زود ـ خیلی دیر )
- نا متناسب بودن گفتار با موقعیت ( ادب و نزاکت )
- عدم توانایی در استفاده از بازخورد و پاسخ به آن
- نارسا بودن و روشن نبودن پیام
- عدم ابرازاحساس در گفتار
اسلاید ۱۰ :
توصیه های کلی برای بهتر کردن ارتباط کلامی
- به طور مداوم و پشت سر هم صحبت نکنید.
- آن چه را می گویید روشن و واضح بیان کنید.
- با بیان جزئیات خسته کننده صحبت را به درازا نکشید.
- بین آنچه می گویید و تن و آهنگ صدایتان هماهنگی برقرار کنید.
- به شنونده نگاه کنید.
- خود را بجای شنونده گذاشته و احساس او را در نظر بگیرید.
- از واژه های تعمیمی همیشه و هرگز کمتر استفاده کنید.
- نصیحت نکنید.
- استفاده از کلمات و جملات مثبت و مناسب
- فرمول xyzموقیت- رفتار- احساس
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.