پاورپوینت جامعه اطلاعاتی


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل فشرده
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

  پاورپوینت جامعه اطلاعاتی دارای ۲۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت جامعه اطلاعاتی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلود پاورپوینت جامعه اطلاعاتی

توجه فرمایید.

۱-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلود پاورپوینت جامعه اطلاعاتی

قرار داده شده است

۲-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

۳-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی ۱۲ ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

۴-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

۵-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوینت جامعه اطلاعاتی :

اسلاید ۱ :

جو (اتمسفر) 

nجو زمین لایه‌ای از گازها است که که زمین را احاطه کرده‌اند که این گازها بوسیله جاذبه زمین نگهداشته شده‌اند (تا ارتفاع حدود ۹۰ کیلومتری از سطح زمین) .

nجو زمین شامل نیتروژن (۷۸۱%) و اکسیژن (۲۰۹%) همراه مقدار کمی از  آرگون (۰۹%) ، دی اکسید کربن (متغیر، ولی حدود ۰۰۳۵%) ، بخار آب و دیگر گازها می‌شود.

nجو زمین موجودات روی زمین را از طریق جذب اشعه فرابنفش خورشید و کم کردن دمای بالای بین روز و شب محافظت می‌کند.

اسلاید ۲ :

مشخصات پروازی یا مأموریت هواپیما به شرایط اتمسفری که هواپیما در آن در حال پرواز می‌باشد، بستگی دارد. چونکه حالت اتمسفر هر روز فرق می‌کند، امکان ندارد که بتوان مأموریت پروازی را دقیق تعیین نمود. بدون اولین تعریف دقیق از حالت اتمسفر این تفکر ما را کاملاً به سمت تعریف اتمسفر استاندارد می‌برد که در آن مقادیر استاندارد اتمسفر یعنی فشار و دما و چگالی (دانسیته) را در هر ارتفاع می‌دهد.

چهار عامل مهم در هوا عبارتند از: فشار، دما، جرم حجمی و لزجت. فشار و جرم حجمی‌هوا با ارتفاع کاهش می‌یابد. تغییرات دما و لزجت و همچنین سرعت صوت بر حسب دما، روند‌ثابتی ندارند و بسته به ارتفاع، کاهش و افزایش می‌یابند. این تغییرات باعث می‌شود، سازمان‌ها و کشورهای مختلف جو را به لایه‌هایی با خواص مشترک تقسیم کنند. تقسیم‌بندی جو به طور عمده عبارت است از:

۱-تروپوسفر(troposphere)

۲-استراتوسفر(Stratosphere)

۳-مزوسفر(Mesosphere)

۴-ترموسفر(Thermosphere) یا یونوسفر (Ionosphere)

۵-اگزوسفر(Exosphere)

اسلاید ۳ :

nتروپوسفر از سطح زمین تا ارتفاع تقریبی ۶ تا ۱۳ مایل (۱۰ تا ۲۰ کیلومتر) گسترش می‌یابد.

nتوده‌های هوا در تروپوسفر دائما در حال حرکت هستند، و این ناحیه با خصوصیات بادهای ناپایدار و یا تند باد و توربولانس مشخص می‌شود. تاثیر توربولانس و قیچی باد روی سازه و رفتار پرواز هواپیما یک بخش مهمی از تحقیقات در صنعت هوایی است. بارهای سازه‌ای که روی هواپیما در طی رویاروی با توربولانس اعمال می‌شود، عمر ساز را کاهش می‌دهد و یا توربولانس مقطعی می‌تواند سبب آسیب رساندن به سازه هواپیما شود.

nقیچی باد (wind shear)یک پدیده مهم اتمسفری است که برای هواپیما در حین نشست و برخاست پرخطر می‌باشد. قیچی باد تغییربردار باد در مقدار و مسیر است. در قیچی باد عمودی، سرعت و مسیر باد با ارتفاع تغییر می‌کند. ممکن است نشست هواپیما در یک چنین قیچی بادی برای کنترل مشکل باشد. که سبب انحراف از نقطه مورد نظر نشست شود. قیچی بادها توسط حرکت توده‌های هوا نسبت به یکدیگر یا نسبت به سطح زمین به‌وجود می‌آید.

nدر این لایه دما با افزایش ارتفاع کم می‌شود. بطور متوسط کاهش درجه حرارت نسبت به ارتفاع در طبقات پایین جو ، ۶ درجه سانتیگراد در هر کیلومتر است.ازت، اکسیژن، ازن ، گاز کربنیک ،هیدروژن و گازهای نادر ترکیبات هوا در تروپوسفر را تشکیل می‌دهند.

n

اسلاید ۴ :

nلایه بعدی بالایی تروپوسفر لایه استراتوسفر است. استراتوسفر از سطح زمین تا ارتفاع تقریبی ۵۰ کیلومتر گسترش می‌یابد.

n برخلاف تروپوسفر، استراتوسفر نسبتا ناحیه آرام و بدون توربولانس و تندباد می‌باشد ولی ویژگی آن بادهای شدید و پایدار می‌با‌شد.

nسرعت باد در استراتوسفر ۳۶ متر برثانیه (۱۲۰ فوت بر ثانیه) اندازه‌گیری شده است.

nدر این لایه دما با افزایش ارتفاع زیاد می‌شود.

n

اسلاید ۵ :

nمزوسفر لایه‌ای از جو زمین است که درست در بالای استراتوسفر قرار دارد. این لایه در ارتفاع ۵۰ تا ۸۰ کیلومتری بالای سطح زمین قرار دارد.

n در این لایه دما با افزایش ارتفاع کاهش می‌یابد. دما در بالای مزوسفر به اندازه ۲۰۰ درجه کلوین افت می‌کند.

nروزانه میلیونها شهاب سنگ در اثر برخورد با ذرات داخل مزوسفر می‌سوزند. این برخورد باعث می‌شود که اجسام آسمانی قبل از رسیدن به زمین بسوزند.

اسلاید ۶ :

nترموسفر لایه‌ای از  جو زمین است که درست در بالای مزوسفر و زیر اگزوسفر قرار دارد. این لایه در ارتفاع ۸۰ تا  ۶۰۰  کیلومتری بالای سطح زمین قرار دارد.

nدر این لایه اشعه فرابنفش باعث یونیزاسیون می‌شود. دمای ترموسفر به شدت به فعالیت خورشید وابسته است و می‌تواند به ۲۰۰۰ درجه سانتیگراد هم برسد.

nتابش در این لایه می‌تواند باعث پخش ذرات هوا و باردار شدن آنها شود و قادر است امواج رادیوی را به دورتر از فضا برساند.

nدر این لایه دما با افزایش ارتفاع زیاد می‌شود.

n

n

اسلاید ۷ :

nاگزوسفر در ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلومتری بالای سطح زمین قرار دارد.

nآخرین لایه اتمسفر اگزوسفر نامیده می‌شود. اگزوسفر دورترین ناحیه اتمسفر می‌باشد و گازها در این ناحیه رقیق هستند. در نتیجه این قلمرو بین جو زمین و فضای واقع در سیارات می‌باشد. برای بیشتر کاربردها از مقاومت هوا در اگزوسفر ‌می‌توانیم صرفنظر کنیم.

nذرات ناچیز گازهای این منطقه در طول روز می‌تواند به ۲۵۰۰ درجه سانتیگراد برسد.

اسلاید ۸ :

در اینجا سه نکته قابل ذکر است:

۱-ارتفاع ۱۸۰۰۰ پایی، ارتفاعی است که پس از آن، فشار اکسیژن برای تنفس کافی نیست و باید اکسیژن مورد نیاز خلبان و سرنشینان هواپیما، به صورت مکانیکی به داخل هواپیما دمیده شود. اغلب جتهای مسافری در ارتفاعی پرواز می کنند که فشار حدود ۲/۰ تا ۳/۰ اتمسفر می‌باشد. سیستم تهویه آنها فشار داخل کابین را به حدود ۸۵/۰ اتمسفر می رساند.

۲-در ارتفاع بالاتر از ۱۲۰۰۰۰ پایی، اکسیژن کافی برای فرایند سوختن در محفظه احتراق بیشتر موتورهای جت امروزی موجود نیست. بر این اساس این ارتفاع می‌تواند سقف پرواز تمام هواپیما های امروزی به شمار آید.

اسلاید ۹ :

تا به حال چندین تعریف از اتمسفر استاندارد شده است و دوتا از آنها توسط کشورهای عضو ناتو استفاده می‌شود. که عبارتند از اتمسفر استاندارد NACA [1] که در ایالات متحده امریکا استفاده می‌شود و اتمسفر استاندارد [۲]ICAN که بیشتر کشورهای اروپائی از آن استفاده می‌کنند.

[۱] National Advisory Committee for Aeronautics

[۲] International Commission for Aerial Navigation

اتمسفر استاندارد ICAN بیشتر کشورهای اروپائی از آن استفاده می‌کنند. دو استاندارد اتمسفر اساسا یکسان هستند و اختلاف جزیی با‌هم دارند. این اختلاف بین کمیته بین‌المللی و استاندارد بین‌المللی اتمسفر با تاسیس سازمان ایکائو( سازمان بین المللی هوانوردی غیر‌نظامی یا ICAO[3] ) در سال ۱۹۵۲ حل گردید. اتمسفر استاندارد پروفیل دما یکسانی را فرض می‌کند که با برنامه جامعی حساب می‌شود. پروفیل دما شامل یک ناحیه تغییرات خطی دما با ارتفاع، و ناحیه پروفیل ثابت دما (منطقه ایزوترمال) است.

 
[۳] -International Civil Aviation Organization

اسلاید ۱۰ :

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.