پاورپوینت اصول و مبانی تربیت بدنی
توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت اصول و مبانی تربیت بدنی دارای ۱۹۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل پاور پوینت پاورپوینت اصول و مبانی تربیت بدنی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
لطفا به نکات زیر در هنگام خرید
دانلود پاورپوینت اصول و مبانی تربیت بدنی
توجه فرمایید.
۱-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه
دانلود پاورپوینت اصول و مبانی تربیت بدنی
قرار داده شده است
۲-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
۳-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی ۱۲ ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد
۴-در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
۵-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است
بخشی از متن پاورپوینت اصول و مبانی تربیت بدنی :
اسلاید ۱ :
تعاریف تربیتبدنی و ورزش در تمدنهای اولیه
نظرات سقراط درباره تربیت بدنی:
از موعظه کردن منع شده بود، لیکن اغلب او را میدیدند که در میدانهای ورزشی بین جوانان گردش کرده و با آنان صحبت میکند. نتیجه میگیریم که بدنهای ورزیده از نظر سقراط اهمیت خاصی داشته است. وی زیباییهای عضلات را تمجید نموده است و مهمترین اصل در زندگی را سلامتی دانسته، که از طریق ورزش آن را میتوان به دست آورد.
اسلاید ۲ :
نظرات افلاطون درباره تربیت بدنی:
او ورزش را وسیلهای برای آماده کردن مردان صالح برای رسیدن به مدینه فاضله میدانست.
درباره تربیتبدنی میگفت: هر مدرسه باید یک مؤسسه ورزشی و یک محل برای بازیها داشته باشد، در این مرحله کودک چنان از سلامت و تندرستی برخوردار خواهد شد که پس از آن بهوجود طبیب احتیاج نخواهد داشت.
به عقیده افلاطون افراط در ورزش یا تحصیل، مضرات بیشماری را در بردارد. ورزشکار بیعلم خطرناک و عالم غیر ورزشکار، علیل و نحیف میشود. بنابراین بهترین طریقه تعلیم و تربیت آمیخته کردن ورزش و تحصیل است. موفقیت همیشه نصیب کسانی است که قسمتی از اوقات خود را صرف تربیت بدن و قسمت دیگر را صرف تربیت روح میکنند. روحیات این گونه افراد طبعاً قویتر و فکرشان روشنتر است.
اسلاید ۳ :
سر توماس الیوت که در قرن ۱۶ میزیست، درباره تربیتبدنی و ورزش در کتاب خود مینویسد: شخصیت هر فردی منوط به میزان توجهی است که در ورزش مصروف مینماید. ورزش بدن را قوی و ورزشکار را زرنگ و با استقامت تربیت مینماید، جوانهای ورزیده در حین جنگ و در مواجهه با خطر درمانده و حیران نمیمانند.
از دیگر اندیشمندان این دوران، میتوان از ملکاستر نام برد که عقیده داشت نباید تربیت جسم را به یک نفر و تربیت روح را به دست دیگری سپرد، چرا که در این صورت تمام تلاش بر روی تربیت روحی متمرکز میشود و تربیتبدنی به کلی فراموش میشود. بصیرت و احاطه حقیقی معلمین و مربیان کودکان وقتی سنجیده میشود که قضاوت خود را در انتخاب نوع ورزش برای افراد مختلف به کار برند.
اسلاید ۴ :
تعاریف تربیتبدنی و ورزش بعد از نوزایش غرب
دیدگاه فلاسفه حسی و تجربی اروپا در قرن هفدهم درباره تربیت بدنی(مانند اگوست کنت، جان لاک و 😉
تربیتبدنی قسمتی از برنامههای تربیتی است که در آن برنامههای مناسب فعالیتهای بدنی به کار میرود. با استفاده از امکانات و وسایل خاص، رشد و نمو جسمی، روانی، عقلانی و پرورش شخصیت کودک بستگی کامل به پیشرفت و تکامل انواع فعالیتهای بدنی او دارد.
اسلاید ۵ :
دیدگاه عقلیون درباره تربیت بدنی ( دکارت )
مشخصاتی که این دانشمند از تربیتبدنی و ورزش ارائه داده، شامل چهار وظیفه عمده است:
.۱رسیدگی و مراقبت از بدن
.۲ ایجاد نظم و انضباط
.۳معتدل کردن روح زندگی
.۴ تزکیه اخلاق
اسلاید ۶ :
دیدگاه مادیون درباره تربیت بدنی
۱- نظر بورگر دل :مهترین اصل و هدف از عرضه تربیتبدنی بهطور کلی افزایش بازده نیروی بدنی است.
۲- نظر دکتر لوبوش :تربیتبدنی مجموع روشهایی است جهت تبدیل بدن به وسیله مورد اعتماد و تطابق همگامی با محیطهای زیستشناختی و اجتماعی از طریق پرورش عوامل زیستشناختی ; این باعث به وجود آمدن کنترل و افزایش مهارتهای بدنی ـ که یکی از عوامل مهم رفتار و شخصیت آدمی است ـ میشود.
اسلاید ۷ :
تعریف تربیتبدنی و ورزش در مکتب وحی
تربیتبدنی عبارتاست از تربیت کل ابعاد وجودی انسان از لحاظ جسمانی، فکری، اجتماعی، عاطفی، اخلاقی و ایمانی بر مبنای توانایی و استعداد و با واسطه قرار دادن بدن. به عبارت دیگر تربیتبدنی نوعی تربیت است و بخشی از کل تربیت مکتبی است که جسم را واسطه قرار میدهد ولی غایت و هدف جسم نیست.
در مکتب وحی تربیت بدنی از دو مفهوم تشکیل شده است :
۱- تربیت
۲- بدن
اسلاید ۸ :
تربیت
تربیت از نظر لغوی از ریشه «رَب» به معنای «خداوند»، «پروردگار» و «صاحب» است این مفهوم با چنین معنایی در فرهنگی که برخاسته از مکتب اسلام باشد اشاره بر «شناختن خداوند به عنوان رب هستی و قبول ربوبیت او پشت کردن به غیر او» دارد. یعنی مربی که مسئولیت تربیت را بر دوش دارد، باید شاگردان را در خلال زمان تربیت چنان رهنمون کند که شاگرد به ربوبیت و پروردگاری خداوند هدایت شود و در کلیه رفتارهای خود از حدود او پیروی کند.
اسلاید ۹ :
بدن
بدن مفهومی است که به مجموعه اندامها، بافتها، اعصاب و مغز آدمی و بالاخره به کلیه اعضای مادی انسان اطلاق میشود. هر چند که به لحاظ فیزیکی، ماده است ولی در مجموعه وجودی مختلطی به نام انسان به کار رفته، این امتزاج او را از سطح سایر مادیات ارتقا داده است و در واقع قداستی خاص یافته است، که حیات او با حیات انسان و رستاخیز او نیز با رستاخیز انسان همراه است و بدون او انسان به کمال وجودی خود (که پذیرش حق است) نخواهد رسید.
اسلاید ۱۰ :
ظهورحرکت و جنبش در طول حیات آدمی
- حرکات بازتابی
- حرکات بنیادی
- تواناییهای ادراکی ـ حرکتی
- تواناییهای جسمانی
- حرکات مهارتی
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.