مقاله نقش کارکردهای اجرایی و افکار خود آیند منفی در تبیین دشواری در تنظیم هیجان نوجوانان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله نقش کارکردهای اجرایی و افکار خود آیند منفی در تبیین دشواری در تنظیم هیجان نوجوانان دارای ۴۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله نقش کارکردهای اجرایی و افکار خود آیند منفی در تبیین دشواری در تنظیم هیجان نوجوانان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نقش کارکردهای اجرایی و افکار خود آیند منفی در تبیین دشواری در تنظیم هیجان نوجوانان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله نقش کارکردهای اجرایی و افکار خود آیند منفی در تبیین دشواری در تنظیم هیجان نوجوانان :
تعداد صفحات :۴۳
هدف پژوهش حاضر تعیین نقش کارکردهای اجرایی به عنوان عامل شناختی/ عصبشناختی و افکار خود آیند منفی به عنوان عامل شناختی/ روانشناختی در دشواری در تنظیم هیجان نوجوانان است. جامعه آماری در این پژوهش شامل کلیه دانشآموزان پسر متوسطهی دوره اول شهر بوشهر که در سال تحصیلی ۹۴ – 95 مشغول به تحصیل بودند. از بین این دانشآموزان تعداد ۱۲۸ نفر (دامنه سنی آنها حداقل ۱۲ و حداکثر ۱۶ بود) از طریق نمونهگیری خوشهای چندمرحلهای انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه دشواری در تنظیم هیجان، پرسشنامه افکار خود آیند منفی و نرمافزارهای کامپیوتری ویسکانسین، استروپ و عملکرد مداوم جهت سنجش کارکردهای اجرایی استفاده شد. برای تحلیل دادههای این پژوهش نیز از روش آماری رگرسیون همزمان و گامبهگام استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که از بین مؤلفههای کارکردهای اجرایی، بازداری شناختی پیشبینی کننده فقدان آگاهی هیجانی بود و همچنین از بین مؤلفههای افکار خود آیند منفی ناسازگاری شخصی پیشبینی کننده تمام ابعاد شامل عدم پذیرش پاسخ هیجانی، دشواری در رفتار هدفمند، فقدان آگاهی هیجانی، دسترسی محدود به راهبردها و عدم وضوح هیجانی است و همچنین خود پنداشت منفی پیشبینی کننده فقدان آگاهی هیجانی است. نتایج پژوهش حاضر، نقش افکار خود آیند منفی و کارکردهای اجرایی را در دشواریهای تنظیم هیجانی نوجوانان را برجسته میکند، لذا یافتههای این پژوهش میتواند کاربردهای بالینی داشته و در برنامههای آموزشی مربوط به تنظیم و کنترل هیجان مؤثر واقع شود.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.