مقاله رابطه ساختاری کمال‏گرایی، خودکارآمدی، جهت‏گیری هدفی و علاقه به رشته با اهمال‏کاری تحصیلی دانشجویان


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله رابطه ساختاری کمال‏گرایی، خودکارآمدی، جهت‏گیری هدفی و علاقه به رشته با اهمال‏کاری تحصیلی دانشجویان دارای ۳۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله رابطه ساختاری کمال‏گرایی، خودکارآمدی، جهت‏گیری هدفی و علاقه به رشته با اهمال‏کاری تحصیلی دانشجویان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله رابطه ساختاری کمال‏گرایی، خودکارآمدی، جهت‏گیری هدفی و علاقه به رشته با اهمال‏کاری تحصیلی دانشجویان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله رابطه ساختاری کمال‏گرایی، خودکارآمدی، جهت‏گیری هدفی و علاقه به رشته با اهمال‏کاری تحصیلی دانشجویان :

تعداد صفحات :۳۳

هدف این پژوهش بررسی رابطه ساختاری بین کمال‏گرایی، خودکارآمدی، جهت‏گیری هدفی و علاقه به رشته با اهمال‏کاری تحصیلی بوده است. جامعه پژوهشی تمامی دانشجویان کارشناسی سال تحصیلی ۹۲ در دانشگاه تهران بوده‏اند. حجم کل جامعه آماری ۱۲۷۲۱ دانشجو بوده و نمونه انتخاب شده ۲۷۲ دانشجوی کارشناسی از دانشکده های مختلف ( فنی و مهندسی، علوم پایه و علوم انسانی )، شامل ۱۵۹ دختر و ۷۷ پسر بودند که با روش نمونه‏گیری طبقه‏ای نسبی انتخاب شدند. روش پژوهش همبستگی از نوع معادلات ساختاری بوده است. دانشجویان به مقیاس ارزیابی اهمال‏کاری تحصیلی سولومون و راثبلوم (۱۹۸۴)، مقیاس چندبعدی کمال‏گرایی فروست و همکاران (۱۹۹۰)، مقیاس خودکارآمدی شرر (۱۹۸۲)، مقیاس جهت‏گیری هدفی الیوت و مک گریگور (۲۰۰۱)، و پرسشنامه علاقمندی به رشته هدایتی و همکاران (۲۰۱۲)، پاسخ دادند. یافته‏ها نشان داد متغیرخودکارآمدی (۲۸/۰-)، و متغیر جهت‏گیری هدفی مهارت‏مدار گرایشی (۲۵/۰-)، دارای رابطه مستقیم و غیر مستقیم منفی با اهمال‏کاری تحصیلی بوده است. متغیر علاقه به رشته (۱۷/۰-)، و سازماندهی (۱۵/۰- )، بطور مستقیم و منفی، نیز بعنوان متغیر واسطه ای با اهمال کاری تحصیلی رابطه داشت و متغیر تردید در کارها (۲۲/۰)، نیز بطور مستقیم و مثبت با اهمال کاری تحصیلی رابطه داشت. بعلاوه متغیر خودکارآمدی بیشترین اثر را روی اهمال کاری تحصیلی نشان داد. یافته‏های این پژوهش می تواند به مشاوران تحصیلی و مربیان آموزشی در انجام مداخلات مفید جهت کاهش اهمال‏کاری تحصیلی و به تبع آن افزایش پیشرفت تحصیلی کمک کند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.