مقاله رابطه ساختاری کمالگرایی، خودکارآمدی، جهتگیری هدفی و علاقه به رشته با اهمالکاری تحصیلی دانشجویان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله رابطه ساختاری کمالگرایی، خودکارآمدی، جهتگیری هدفی و علاقه به رشته با اهمالکاری تحصیلی دانشجویان دارای ۳۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله رابطه ساختاری کمالگرایی، خودکارآمدی، جهتگیری هدفی و علاقه به رشته با اهمالکاری تحصیلی دانشجویان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله رابطه ساختاری کمالگرایی، خودکارآمدی، جهتگیری هدفی و علاقه به رشته با اهمالکاری تحصیلی دانشجویان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله رابطه ساختاری کمالگرایی، خودکارآمدی، جهتگیری هدفی و علاقه به رشته با اهمالکاری تحصیلی دانشجویان :
تعداد صفحات :۳۳
هدف این پژوهش بررسی رابطه ساختاری بین کمالگرایی، خودکارآمدی، جهتگیری هدفی و علاقه به رشته با اهمالکاری تحصیلی بوده است. جامعه پژوهشی تمامی دانشجویان کارشناسی سال تحصیلی ۹۲ در دانشگاه تهران بودهاند. حجم کل جامعه آماری ۱۲۷۲۱ دانشجو بوده و نمونه انتخاب شده ۲۷۲ دانشجوی کارشناسی از دانشکده های مختلف ( فنی و مهندسی، علوم پایه و علوم انسانی )، شامل ۱۵۹ دختر و ۷۷ پسر بودند که با روش نمونهگیری طبقهای نسبی انتخاب شدند. روش پژوهش همبستگی از نوع معادلات ساختاری بوده است. دانشجویان به مقیاس ارزیابی اهمالکاری تحصیلی سولومون و راثبلوم (۱۹۸۴)، مقیاس چندبعدی کمالگرایی فروست و همکاران (۱۹۹۰)، مقیاس خودکارآمدی شرر (۱۹۸۲)، مقیاس جهتگیری هدفی الیوت و مک گریگور (۲۰۰۱)، و پرسشنامه علاقمندی به رشته هدایتی و همکاران (۲۰۱۲)، پاسخ دادند. یافتهها نشان داد متغیرخودکارآمدی (۲۸/۰-)، و متغیر جهتگیری هدفی مهارتمدار گرایشی (۲۵/۰-)، دارای رابطه مستقیم و غیر مستقیم منفی با اهمالکاری تحصیلی بوده است. متغیر علاقه به رشته (۱۷/۰-)، و سازماندهی (۱۵/۰- )، بطور مستقیم و منفی، نیز بعنوان متغیر واسطه ای با اهمال کاری تحصیلی رابطه داشت و متغیر تردید در کارها (۲۲/۰)، نیز بطور مستقیم و مثبت با اهمال کاری تحصیلی رابطه داشت. بعلاوه متغیر خودکارآمدی بیشترین اثر را روی اهمال کاری تحصیلی نشان داد. یافتههای این پژوهش می تواند به مشاوران تحصیلی و مربیان آموزشی در انجام مداخلات مفید جهت کاهش اهمالکاری تحصیلی و به تبع آن افزایش پیشرفت تحصیلی کمک کند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.