مقاله مرجعیتزدایی پساساختارگرا در تربیت اخلاقی با رویکردی انتقادی از منظر اسلامی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله مرجعیتزدایی پساساختارگرا در تربیت اخلاقی با رویکردی انتقادی از منظر اسلامی دارای ۳۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله مرجعیتزدایی پساساختارگرا در تربیت اخلاقی با رویکردی انتقادی از منظر اسلامی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مرجعیتزدایی پساساختارگرا در تربیت اخلاقی با رویکردی انتقادی از منظر اسلامی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله مرجعیتزدایی پساساختارگرا در تربیت اخلاقی با رویکردی انتقادی از منظر اسلامی :
تعداد صفحات :۳۲
نگرش پساساختارگرایی به اخلاق، بر محور تأکید بر کثرت، تنوع و تفاوت در حوزه ارزشها، نفی قطعیت، تعیّن، و فراگیر بودن اصول اخلاقی استوار است. بر این مبنا، پساساختارگرایی نمیتواند با پذیرش مرجعیت اصول اخلاقی عام و همگانی سازگار باشد. در مقابل، رویکرد اسلامی به اخلاق با تکیه بر وجوه مشترک انسانی، بیش از توجه به تفاوتهای ارزشی؛ بر تشابهها و اصول جهانی اخلاق تأکید دارد؛ لذا میتوان گفت از منظر اسلامی، دست کم، پذیرش مرجعیت برخی اصول اخلاقی ضروری است. چنین به نظر میرسد که نفی مرجعیت اصول اخلاقی از تربیت اخلاقی نتایج و پیامدهای ناخوشایندی همچون شیوع نگرشهای فردی، نسبی و کثرتگرایانه در حوزه اخلاق و بسط شرایط تصمیمناپذیری و عدم قطعیت و دامن زدن به شک و تردید مداوم و همیشگی را به همراه دارد که امکان تربیت اخلاقی را متزلزل مینماید. در این مقاله، تبیین اهم نتایج و پیامدهای حاصل از مرجعیتزدایی اخلاقی در قالب نقد بیرونی رویکرد پساساختارگرایی به تربیت اخلاقی از منظر اسلامی محور اساسی بحث واقع شده است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.