مقاله مناسبات بین فهم و تبیین در علوم انسانی و علوم طبیعی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله مناسبات بین فهم و تبیین در علوم انسانی و علوم طبیعی دارای ۳۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله مناسبات بین فهم و تبیین در علوم انسانی و علوم طبیعی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مناسبات بین فهم و تبیین در علوم انسانی و علوم طبیعی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله مناسبات بین فهم و تبیین در علوم انسانی و علوم طبیعی :
تعداد صفحات :۳۲
از زمانی که دیلتای بین تبیین و فهم و درنتیجه بین علوم انسانی و علوم طبیعی تمایز نهاد، گرایشی نسبیتگرایانه را دامنگیر فهم، بهعنوان روش علوم انسانی ساخت. البته خود دیلتای بر این امر واقف بود و کوشید تا بر این نسبیتگرایی فائق آید، اما راهکار او مورد وفاق واقع نگشت. گادامر با طرح گفتمان بین فاعل شناسا و متعلق شناخت (موضوعات علوم انسانی)، درواقع خواست تا ذهنیت را با ذهنیت محدود کند و از این طریق باز به ورطه نسبیت در افتاد. دیدگاه ریکور در این عرصه گامی به جلو محسوب میشود. ریکور نشان داد که وجود یک معنای عینی در متن نشان میدهد که علوم انسانی از ذهنیگرایی و نسبیتگرایی موجود در هرمنوتیک فلسفی رهیدهاست. البته از آنجا که تعریف ریکور از تبیین (تبیین ساختاری)، با تعریفی که دیلتای و پوزیتیویستها از تبیین مدّنظر داشتند (تبیین علّی) متفاوت است، نمیتوان بهطور قاطع، با دیدگاه ریکور در عدم تضاد بین علوم انسانی و علوم طبیعی همراهی کرد، اما تلاش وی در عینیت بخشیدن به علوم انسانی با قول به تعین معنای متن به مثابه الگویی برای علوم انسانی درخور تقدیر است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.