مقاله بررسی حریم جاده های جنگلی بر اساس عرض عملیات خاکی، شیب دامنه و مشخصات رویشی توده های اطراف (مطالع? موردی در سری لت تالار حوض? آبخیز رودخان? تجن)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی حریم جاده های جنگلی بر اساس عرض عملیات خاکی، شیب دامنه و مشخصات رویشی توده های اطراف (مطالع? موردی در سری لت تالار حوض? آبخیز رودخان? تجن) دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی حریم جاده های جنگلی بر اساس عرض عملیات خاکی، شیب دامنه و مشخصات رویشی توده های اطراف (مطالع? موردی در سری لت تالار حوض? آبخیز رودخان? تجن) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی حریم جاده های جنگلی بر اساس عرض عملیات خاکی، شیب دامنه و مشخصات رویشی توده های اطراف (مطالع? موردی در سری لت تالار حوض? آبخیز رودخان? تجن)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی حریم جاده های جنگلی بر اساس عرض عملیات خاکی، شیب دامنه و مشخصات رویشی توده های اطراف (مطالع? موردی در سری لت تالار حوض? آبخیز رودخان? تجن) :
تعداد صفحات :۲۴
شرایط حاکم بر جنگلهای هیرکانی بهنحوی است که اتکا به اعدادی ثابت برای تعیین عرض حریم جادههای جنگلی راهگشا نیست، زیرا این اعداد اغلب از سوی مجریان نادیده گرفته میشوند و نشانهگذار بهمنظور حفظ موجودی جنگل و گونههای با ارزش، از برداشت درختان در نقاط حساسی چون رأس شیروانی خاکبرداری و شیروانی خاکریزی اجتناب میکند. در مواردی هم که عرض حریم منطبق با ارقام استاندارد در نظر گرفته میشود، مشخصات رویشی تودههای اطراف جاده، تعیینکنند سیمای واقعی حریم خواهد بود. در این تحقیق وضعیت عرض حریم در ارتباط با شیب دامنه، عرض عملیات خاکی و مشخصات رویشی تودههای اطراف جاده در جنگلهای سری لتتالار مورد ارزیابی قرار گرفته است. بر پای نتایج، که با افزایش شیب دامنه بر عرض حریم واقعی جادههای جنگلی افزوده شد (۰۵/0P<). میانگین عرض حریم واقعی در تیپ A (راش- ممرز با تعداد در هکتار ۱۵۵ اصله و ۷۵ درصد تاجپوشش) برابر۱۰/۱۵ متر و در تیپ B (راش- ممرز با تعداد در هکتار ۱۷۵ اصله و ۸۵ درصد تاجپوشش) برابر ۲۱/۱۴ متر بهدست آمد. در کلاسههای شیب ۴۰-۳۰ و ۵۰-۴۰ درصد هر دو تیپ، بیشترین سطح تداخل بین حریم واقعی و خاکریز جاده و در کلاسههای شیب۶۰-۵۰ و ۷۰-۶۰ درصد، کمترین تداخل وجود داشت. در نهایت به کمک مدل چارتی، حریم بهین جادههای جنگلی در سمت شیروانی خاکبرداری و خاکریزی دامنههای پرشیب منطق مورد بررسی تعیین شد تا ضمن کاهش برداشت درختان، بیشترین ایمنی و دوام برای جادهها حاصل شود.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.