مقاله اثر پیشبینیکنندگی خودتنظیمی و خودکارآمدی تحصیلی بر اضطراب امتحان: بررسی نقش واسطهای تعللورزی تحصیلی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله اثر پیشبینیکنندگی خودتنظیمی و خودکارآمدی تحصیلی بر اضطراب امتحان: بررسی نقش واسطهای تعللورزی تحصیلی دارای ۳۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله اثر پیشبینیکنندگی خودتنظیمی و خودکارآمدی تحصیلی بر اضطراب امتحان: بررسی نقش واسطهای تعللورزی تحصیلی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثر پیشبینیکنندگی خودتنظیمی و خودکارآمدی تحصیلی بر اضطراب امتحان: بررسی نقش واسطهای تعللورزی تحصیلی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله اثر پیشبینیکنندگی خودتنظیمی و خودکارآمدی تحصیلی بر اضطراب امتحان: بررسی نقش واسطهای تعللورزی تحصیلی :
تعداد صفحات :۳۶
دانشجویانی که اضطراب امتحان را تجربه میکنند با احساس تنش، ترس و نگرانی در موقعیتهایی که مورد ارزیابی قرار میگیرند روبرو میشوند که میتواند افت چشمگیری در تواناییهای آنها ایجاد کند. لذا پژوهش حاضر، در قالب یک مدل علّی، با هدف شناسایی عاملهایی که بر اضطراب امتحان مؤثر است، انجام شد. بدین منظور خودتنظیمی و خودکارآمدی تحصیلی به عنوان متغیرهای برونزاد مدل، تعللورزی تحصیلی به عنوان متغیر واسطهای و اضطراب امتحان به عنوان متغیر درونزاد در نظر گرفته شدند. شرکتکنندگان این پژوهش ۴۴۳ نفر از دانشجویان دانشگاه سمنان (۱۷۹ پسر و۲۶۴ دختر) به روش نمونهگیری طبقهای نسبی بر اساس دانشکده و مقطع تحصیلی انتخاب گردید. ابزارهای مورد استفاده شامل پرسشنامه «خودتنظیمی تحصیلی ماگنو»، «خودکارآمدی تحصیلی موریس»، «تعللورزی تحصیلی سولومون و راثبلوم» و « اضطراب امتحان پنتریچ و دیگروت» بود. تجزیه و تحلیل دادهها در این پژوهش با استفاده از آزمون آماری همبستگی پیرسون و تحلیل مسیر با استفاده از نرمافزار SPSS و LISREL انجام شد. نتایج تحلیل دادهها نشان داد که مدل با دادههای پژوهش، برازش مناسبی دارد و خودتنظیمی و خودکارآمدی تحصیلی هم به صورت مستقیم و هم به صورت غیرمستقیم (با میانجیگری تعللورزی) اضطراب امتحان را پیشبینی نمودند. در این میان رابطهی خودتنظیمی و خودکارآمدی تحصیلی با اضطراب امتحان منفی و معنادار و رابطهی تعللورزی با اضطراب امتحان مثبت و معنادار بود. بنابراین با توجه به یافتههای پژوهش حاضر استفاده از تدابیر لازم به منظور افزایش خودتنظیمی و خودکارآمدی و همچنین آموزش چگونگی مقابله با تعللورزی به منظور انجام به موقع تکالیف و کاهش اضطراب امتحان پیشنهاد میشود.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.