مقاله تحلیل محتوای کتابهای دین و زندگی دورهی متوسطه بر مبنای مقولههای مفاهیم اساسی هفت گانه در کتاب راهنمای تدریس و مؤلفههای بیست و چهارگانهی اهداف در قلمرو باورها و گرایشها
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله تحلیل محتوای کتابهای دین و زندگی دورهی متوسطه بر مبنای مقولههای مفاهیم اساسی هفت گانه در کتاب راهنمای تدریس و مؤلفههای بیست و چهارگانهی اهداف در قلمرو باورها و گرایشها دارای ۴۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله تحلیل محتوای کتابهای دین و زندگی دورهی متوسطه بر مبنای مقولههای مفاهیم اساسی هفت گانه در کتاب راهنمای تدریس و مؤلفههای بیست و چهارگانهی اهداف در قلمرو باورها و گرایشها کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تحلیل محتوای کتابهای دین و زندگی دورهی متوسطه بر مبنای مقولههای مفاهیم اساسی هفت گانه در کتاب راهنمای تدریس و مؤلفههای بیست و چهارگانهی اهداف در قلمرو باورها و گرایشها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله تحلیل محتوای کتابهای دین و زندگی دورهی متوسطه بر مبنای مقولههای مفاهیم اساسی هفت گانه در کتاب راهنمای تدریس و مؤلفههای بیست و چهارگانهی اهداف در قلمرو باورها و گرایشها :
تعداد صفحات :۴۸
نشر فرهنگ اسلامی و نهادینه سازی ارزشها و باورهای دینی در ضمیر افراد از جمله مهمترین وظایف نظام تعلیم و تربیت ایران است. برای انجام این امر خطیر نظام آموزشی کشور بیش از هر چیز نیازمند توجه دقیق و علمی به محتوای کتابهای درسی، خصوصاً کتابهای درسی دین و زندگی است. زیرا باورها و عقاید دینی و ارزشهای اخلاقی و رفتاری از جمله اموری هستند که معلول ساختار و محتوای نظام آموزشاند. محتوای کتب درسی در هر نظام آموزشی تعیین کننده و انتقال دهنده ارزشها و هنجارهای اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی هستند. به همین دلیل نیز محتوای کتابهای درسی در هر کدام از دورههای تحول نیاز به تحلیل و بررسی علمی دارند، تا بر اساس اهداف آموزش و پرورش و نیز متناسب با شیوههای نوین تدریس به منظور ارتقای رشد همه جانبه دانشآموزان تدوین و تألیف گردند. در این پژوهش کتابهای دین و زندگی دورهی متوسطه بر اساس مقولههای هفتگانه مفاهیم اساسی و مؤلفههای بیست و چهارگانه اهداف در قلمرو باورها و گرایشها که به وسیلهی سازمان تدوین کتب درسی مشخص گردیده، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتهاند. بنابراین، هدف از انجام این پژوهش تحلیل محتوای کتابهای دین و زندگی دورهی متوسطه به منظور تعیین ضریب درگیری دانشآموزان با محتوای متن و قسمتهای اندیشه و تحقیق (پرسشهای) کتب یاد شده میباشد. بدین منظور، پس از مشخص نمودن مقولهها و مؤلفهها به عنوان ملاکهای تحلیل و در نظر گرفتن پاراگرافهای هر درس به عنوان واحدهای تحلیل، با استفاده از روش ویلیام رمی به تحلیل محتوای متن و قسمتهای اندیشه و تحقیق کتابهای پیشگفته اقدام گردید. نتایج حاکی از آن است که میزان توجه به مقولههای مفاهیم اساسی (هفتگانه) و مؤلفههای بیست و چهارگانه در کتاب دین و زندگی دوم نسبت به کتابهای اول و سوم بیشتر است و مقایسه نتایج حاصل از ضرایب درگیری(ISI) با نتایج مصاحبههای انجام شده با دبیران درس دین و زندگی نیز نشان میدهد که میزان توجه مؤلفان در تدوین محتوای کتابها بیشتر معطوف مقولهی مبانی و اصول دین بوده است تا دیگر مقولهها. با این اوصاف کتابهای دین و زندگی دورهی متوسطه نیاز به تجدید نظر در زمینهی محتوای تدوین شده از سوی سازمان تدوین کتب درسی دارند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.