مقاله تحلیل سلسله مراتبی(AHP) توان اراضی جهت مسیریابی مناسب جادهجنگلی با توجه به ملاحظات زیست محیطی (مطالعه موردی: سری دلاکخیل)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله تحلیل سلسله مراتبی(AHP) توان اراضی جهت مسیریابی مناسب جادهجنگلی با توجه به ملاحظات زیست محیطی (مطالعه موردی: سری دلاکخیل) دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله تحلیل سلسله مراتبی(AHP) توان اراضی جهت مسیریابی مناسب جادهجنگلی با توجه به ملاحظات زیست محیطی (مطالعه موردی: سری دلاکخیل) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تحلیل سلسله مراتبی(AHP) توان اراضی جهت مسیریابی مناسب جادهجنگلی با توجه به ملاحظات زیست محیطی (مطالعه موردی: سری دلاکخیل)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله تحلیل سلسله مراتبی(AHP) توان اراضی جهت مسیریابی مناسب جادهجنگلی با توجه به ملاحظات زیست محیطی (مطالعه موردی: سری دلاکخیل) :
تعداد صفحات :۲۵
زمینهوهدف:شبکه جادههای جنگلی در طرحهای جنگلداری، به عنوان تأسیسات زیربنایی در مدیریت، حفاظت و احیای جنگلها نقش اساسی دارد. تحقیق حاضر جهت بررسی کارایی تکنیک GIS و AHP در تهیه نقشه اراضی مناسب جهت مسیریابی جاده جنگلی در سری دلاکخیل اداره کل منابع طبیعی شهرستان ساری با مساحتی معادل ۱۶۵۷هکتار صورت گرفت.
روشبررسی:در این تحقیق جهت یافتن روشی مناسب برای مسیریابی بهینه جادههای جنگلی و یافتن واریانتی بهینه از نظر زیست محیطی از سیستم اطلاعات جغرافیایی و تکنیک تحلیل سلسله مراتبی استفاده گردید. از اینرو نخست پرسشنامهای جهت تعیین و اولویتبندی عوامل مؤثر در طراحی جاده یعنی شیب، جهت، تیپ خاک، زمینشناسی، موجودی در هکتار درختان، وضعیت آبراهه، گونههای حفاظتی و چشمانداز تنظیم و سپس نقطه نظرات متخصصان طراحی مسیر جاده جنگلی در مورد تعیین اهمیت نسبی عوامل جمعآوری و با استفاده از تکنیک تحلیل سلسله مراتبی در نرمافزار Expert Choise، به روش مقایسه دو به دو، وزندهی شدند. سپس بر اساس وزن مشخصهها، نقشههای عوامل فوق با هم تلفیق شده و نقشه قابلیت عبور اراضی در چهار طبقه با عناوین توان بسیار نامناسب، نامناسب، مناسب و بسیار مناسب تهیه شد. سپس طراحی جاده بر روی نقشه قابلیت عبور اراضی و با استفاده از روش گامپرگار در نرمافزار Arc GIS9.3 انجام پذیرفت. در نهایت مشخصات شبکه جادههای طراحی شده با شبکه جاد موجود با روشهای باکموند، درصد پوشش و نزدیک ترین مسیر برای انتخاب مناسبترین واریانت مقایسه گردید.
یافتهها: تجزیه و تحلیل عوامل موثر در طراحی جاده بر اساس نظر متخصصین طراحی و ساخت جادههای جنگلی، نشان داد که معیار شیب با وزن نسبی ۲۵۴/۰ دارای بیشترین امتیاز و چشمانداز با وزن نسبی ۰۵۲/۰ دارای کمترین امتیاز میباشند.
بحثونتیجهگیری: نتایج مقایسه شبکه موجود با پنج واریانت جدید از نظر زیستمحیطی نشان داد که واریانت دوم بهترین عملکرد را از نظر عبور از مناطق بسیار مناسب (۰۷/۱۹ درصد) و نامناسب (۲۱/۵ درصد) نسبت به جاده موجود با عبور ۴۰/۶ درصدی از مناطق بسیار مناسب و ۹۷/۳۵ درصدی از مناطق نامناسب داشت. واریانت دوم با ۶۲/۷۲ درصد پوشش در قیاس با سایر واریانتها و جاده موجود عملکرد مناسب و قابل قبولی از نظر زیست محیطی داشت و در کلیه موارد مورد بررسی به عنوان واریانت بهتر انتخاب گردید. نتایج آزمون مقایسه بین مناسبترین واریانت و شبکه جاده موجود با استفاده از آزمون مربعکای نشان داد که در سطح ۹۵ درصد این دو شبکه دارای تفاوت معنیداری میباشند (۰۱۸/۰=p).
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.