مقاله تأثیر استقرار استانداردهای ایزو ۹۰۰۰ بر یادگیری سازمانی در بخش‌های بالینی بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
9 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله تأثیر استقرار استانداردهای ایزو ۹۰۰۰ بر یادگیری سازمانی در بخش‌های بالینی بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تأثیر استقرار استانداردهای ایزو ۹۰۰۰ بر یادگیری سازمانی در بخش‌های بالینی بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تأثیر استقرار استانداردهای ایزو ۹۰۰۰ بر یادگیری سازمانی در بخش‌های بالینی بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تأثیر استقرار استانداردهای ایزو ۹۰۰۰ بر یادگیری سازمانی در بخش‌های بالینی بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی :

تعداد صفحات :۱۰

مقدمه: بیمارستان به دلیل رابطه نزدیک با بیمار و اهمیتی که خدمات بهداشتی درمانی در تندرستی جامعه دارد و همچنین به سبب ارائه خدمات فنی و حساس، از نظر یادگیری سازمانی جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است. هدف مطالعه حاضر بررسی تأثیر استقرار استانداردهای ایزو سری ۹۰۰۰ بر میزان یادگیری سازمانی در بخش‌های بالینی بیمارستان‌های عمومی، آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می‌باشد.
روش پژوهش: در این پژوهش شاهد- موردی چهار بیمارستان عمومی، آموزشی بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی محیط مطالعه را تشکیل داده‌اند. بیمارستان شهدای تجریش و لقمان حکیم که فاقد گواهینامه استاندارد ایزو ۹۰۰۰ بودند، به عنوان شاهد و بیمارستان‌های شهید مدرس و آیت‌اله طالقانی که دارای گواهینامه استاندارد ایزو ۹۰۰۰ بودند، به عنوان مورد انتخاب شدند. تمامی سرپرستان بخش‌های بالینی این بیمارستان‌ها (۱۰۰نفر) در پژوهش شرکت داده شدند. داده‌ها با استفاده از پرسشنامه و تکمیل به شیوه خود ایفا توسط پاسخگویان، گردآوری شد. برای سنجش روایی ابزار از روش تأیید اعتبار محتوا با نظرخواهی از خبرگان و برای پایایی از روش آزمون- بازآزمون استفاده شد. برای تحلیل داده‌ها از آمار توصیفی شامل فراوانی، درصد میانگین و انحراف معیار و برای مقایسه دو گروه از آزمون t استفاده شد .
یافته‌ها: در بیمارستان‌های فاقد گواهینامه استاندارد ایزو میانگین نمرات یادگیری در سطح فردی برابر (۳.۶۴±19.5)، در سطح گروهی (۱.۸۶±8.86) و در سطح سازمانی (۸.۴۷±34.76) گزارش شد. در بیمارستان‌های دارای گواهینامه استاندارد ایزو نمرات یادگیری در سطح فردی برابر(۶.۹۳±25.9)، در سطح گروهی (۳.۷۲±13.32) و در سطح سازمانی برابر (۱۳.۸۳±52.30)بود. استقرار استانداردهای ایزو ۹۰۰۰ بر هر سه سطح یادگیری در بیمارستان‌های مورد مطالعه تأثیر داشته است(۰.۰۰۵=P).
نتیجه‌گیری: مستند سازی اطلاعات بیمارستان‌ها طی فرآیند اخذ گواهینامه استاندارد ایزو ۹۰۰۰ باعث افزایش یادگیری سازمانی می‌شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.