مقاله تحلیل فضایی تصادفات جادهای با رویکرد مخاطرات اقلیمی مطالعه موردی: محور کرج ـ چالوس
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله تحلیل فضایی تصادفات جادهای با رویکرد مخاطرات اقلیمی
مطالعه موردی: محور کرج ـ چالوس دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله تحلیل فضایی تصادفات جادهای با رویکرد مخاطرات اقلیمی
مطالعه موردی: محور کرج ـ چالوس کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تحلیل فضایی تصادفات جادهای با رویکرد مخاطرات اقلیمی
مطالعه موردی: محور کرج ـ چالوس،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله تحلیل فضایی تصادفات جادهای با رویکرد مخاطرات اقلیمی
مطالعه موردی: محور کرج ـ چالوس :
تعداد صفحات :۲۵
تصادفات جادهای از عوامل بسیار مهم مرگومیر و صدمات شدید جانی و مالی به شمار میآیند و آثار سنگین اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آن جوامع بشری را به شدت مورد تهدید قرار دادهاند. از میان عواملی که در بروز تصادفات جادهای نقش دارند، سهم پدیدههای اقلیمی چون لغزندگی در سطح جاده، برف، کولاک، مه، بهمن و یخبندان کم نیست. در این پژوهش تأثیرات آب و هوا بر تصادفات جادهای در محور کرج ـ چالوس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. محور کرج ـ چالوس به طول ۷۰ کیلومتر، از مهمترین راههای مواصلاتی است که استان تهران را از طریق ارتفاعات البرز به مناطق شمالی کشور مرتبط میسازد. در پژوهش حاضر پایگاه اطلاعات فضایی با استفاده از نقشه توپوگرافی به مقیاس ۱:۲۵۰۰۰۰ از جاده تشکیل گردیده و آمار تصادفات جادهای پلیسراه به این پایگاه اضافه شده و از طریق آنها نقاط مخاطرهآمیز از لحاظ وقوع تصادفات در هر یک از شرایط جوی (آفتابی، ابری و جز آن) مورد بررسی قرار گرفته است. روش مطالعه در این تحقیق برمبنای بررسی فراوانی تصادفات در هر یک از مقاطع یک کیلومتری جاده مورد بررسی بوده است که در آن همزمانی بین وقوع تصادفات با رخدادهای اقلیمی با امکانات سیستم اطلاعات جغرافیایی و روشهای آماری تحلیل شده است. در همین زمینه بررسی ارتباط وقوع تصادفات جادهای با شرایط توپوگرافی نیز صورت گرفته است. نتایج این مطالعه نشان میدهد که در شرایط هوای آفتابی کیلومترهای ۱۷، ۲۰ و ۴۱ و در شرایط هوای ابری کیلومتر ۶۲ و در هنگام ریزش باران کیلومترهای ۴۰ و ۷۰ و در هوای برفی کیلومترهای ۴۰، ۶۰ و ۶۲ و در هنگام هوای مهآلود کیلومترهای ۶۰، ۶۲ و ۶۵ حداکثر فراوانی تصادفات را دارند و از این لحاظ جزو نقاط خطرناک محسوب میشوند. همچنین توزیع فضایی تصادفات نشان میدهد که هر چه محور کرج ـ چالوس از ارتفاعات بالاتری عبور میکند، به علت شرایط نامساعد جوی، میزان تصادفات در همان مقاطع افزایش مییابد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.