بررسی شاخص های بازاریابی محصول کیوی در مازندران


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی شاخص های بازاریابی محصول کیوی در مازندران دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی شاخص های بازاریابی محصول کیوی در مازندران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی شاخص های بازاریابی محصول کیوی در مازندران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی شاخص های بازاریابی محصول کیوی در مازندران :

تعداد صفحات :۲۱

چکیده مقاله:

کشور ایران از نظر تولید و صادرات محصول کیوی در گروه کشورهای پیشروی جهان قرار دارد. حدود ۹۰ درصد از محصول کیوی تولید شده در کشور در استان مازندران تولید می شود. صرفه اقتصادی این محصول در مقایسه با سایر مرکبات و حتی برنج سبب شده است کشت اغلب کشاورزان مبادرت به جایگزینی کیوی به جای سایر مرکبات نمایند. تحقیق حاضر با هدف بررسی شاخص های بازاریابی محصول کیوی در استان مازندران در فاصله سال های ۱۳۸۰-۱۳۹۶ صورت گرفته است. در این راستا اطلاعات مورد نیاز طریق آمارنامه های سازمان جهاد کشاورزی و سایر منابع اطلاعاتی مرتبط جمع آوری گردید. پس از بررسی خدمات بازاریابی و کانال های توزیع، با استفاده از آمارهای سری زمانی شاخص قیمت طی سال های مذکور و روابط مربوط به حاشیه بازار، شاخص های بازاریابی حاشیه بازار،سهم عوامل بازار، سود خالص بازاریابی، ضایعات ر وکارایی بازا ) مورد بحث بررسی قرارگرفته است . در این تحقیق از نرم افزار های Eviews و Microfit. استفاده شده است نتایج مدل خودرگرسیونی برداری (VAR (نشان داد عوامل موثر بر حاشیه بازاریابی محصول کیوی در فاصله سال های مذکور با هم رابطه ساختاری دارند و تشکیل یک سیستم پایدار می دهند نتایج مدل خودرگرسیون با وقفه توزیعی (ARDL ( وجود رابطه معنی داری حاشیه بازاریابی محصول کیوی با قیمت عمده فروشی و خرده فروشی این محصول و همچنین رابطه مثبت و معنی دار با هزینه بازاریابی را تایید کرد، بعبارتی افزایش هزینه خدمات شامل ن یروی کار،حمل و نقل و انبار داری، بسته بندی و … موجب افزایش حاشیه بازاریابی می گردد . همچنین بر اساس یافته های پژوهش، رابطه منفی و معنی دار بین حاشیه بازاریابی محصول کیوی با میزان تولید و همچنین میزان صادرات این محصول در استان مازندران وجود دارد. نتایج این تحقیق وجود رابطه مصرف صنایع تبدیلی محصول کیوی با حاشیه بازاریابی آن را تایید نکرد. در بررسی رابطه بلند مدت بین حاشیه بازاریابی و متغیر های توضیحی مذکور معنی داری بلند مدت حاشیه بازاریابی با همه متغیر ها به غیر از مصرف صنایع تبدیلی مورد تایید .قرار گرفت

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.