اثربخشی آموزش برنامه گروهی فرزندپروری مثبت در افزایش خودکارآمدی والدین مادران کودکان پیش دبستانی


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثربخشی آموزش برنامه گروهی فرزندپروری مثبت در افزایش خودکارآمدی والدین مادران کودکان پیش دبستانی دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثربخشی آموزش برنامه گروهی فرزندپروری مثبت در افزایش خودکارآمدی والدین مادران کودکان پیش دبستانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثربخشی آموزش برنامه گروهی فرزندپروری مثبت در افزایش خودکارآمدی والدین مادران کودکان پیش دبستانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثربخشی آموزش برنامه گروهی فرزندپروری مثبت در افزایش خودکارآمدی والدین مادران کودکان پیش دبستانی :

تعداد صفحات :۱۰

چکیده مقاله:

خودکارآمدی والدینی به میزان صلاحیت و شایستگی گفته می شودکه والدین در مدیریت مشکلات فرزندانشان احساس می کنند. شواهدمختلف نشان می دهد که مشکلات رفتاری کودک تاثیر به سزایی براحساس خودکارآمدی والدین می گذارد. این پژوهش با هدفاثربخشی آموزش برنامه گروهی فرزندپروری مثبت بر خودکارآمدیوالدینی مادران کودکان پیش دبستانی، صورت گرفت. طرح پژوهشاز نوع شبه آزمایشی با پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود.جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مادرانی که کودکان آنها درمهد کودک های شهرستان کنگاور در سال ۱۳۹۴ ثبت نام نموده اند،می باشد که تعداد ۳۰ نفر از مادران به صورت خوشه ای تصادفیساده انتخاب شدند و به صورت تصادفی ۱۵ نفر در گروه آزمایش و۱۵ نفر در گروه کنترل قرار گرفتند. سپس از هر دو گروه والدینپرسشنامه خودکارآمدی (PSAM) گرفته شد. آنگاه طی ۸ جلسه ۲ساعته گروه آموزش تحت آموزش برنامه فرزندپروری مثبت بر مبنای الگوی ساندرز قرار گرفت و در پایان از هر دو گروه پرسشنامهخودکارآمدی والدگری دومکا (PSAM) گرفته شد. نتایج تحلیلکوواریانس نشان داد که آموزش برنامه گروهی فرزندپروری مثبتمنجر به افزایش معنادارخودکارآمدی والدینی مادران (p<0/005)گروه آزمایش در مقایسه با مادران گروه کنترل شده است. در نتیجهاثربخشی آموزش برنامه گروهی فرزندپروری مثبت در افزایشخودکارآمدی والدینی مادران کودکان پیش دبستان مورد تایید قرار گرفت.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.