مقاله نگاهی به رفتارهای نامحترمانه در محیط های آموزشی از دیدگاه اساتید و دانشجویان


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله نگاهی به رفتارهای نامحترمانه در محیط های آموزشی از دیدگاه اساتید و دانشجویان دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله نگاهی به رفتارهای نامحترمانه در محیط های آموزشی از دیدگاه اساتید و دانشجویان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نگاهی به رفتارهای نامحترمانه در محیط های آموزشی از دیدگاه اساتید و دانشجویان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله نگاهی به رفتارهای نامحترمانه در محیط های آموزشی از دیدگاه اساتید و دانشجویان :

مقاله نگاهی به رفتارهای نامحترمانه در محیط های آموزشی از دیدگاه اساتید و دانشجویان که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاییز و زمستان ۱۳۸۹ در گام های توسعه در آموزش پزشکی از صفحه ۱۲۷ تا ۱۳۳ منتشر شده است.
نام: نگاهی به رفتارهای نامحترمانه در محیط های آموزشی از دیدگاه اساتید و دانشجویان
این مقاله دارای ۷ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله رفتارهای نامحترمانه
مقاله اساتید
مقاله دانشجویان

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
زمینه و هدف: رفتارهای نامحترمانه در محیط های آموزشی می تواند به شدت یاددهی و یادگیری را مختل نماید و به ایجاد تناقض و اضطراب بین استاد و دانشجو منجر گردد. هدف از این مقاله بررسی دیدگاه دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی گلستان در مورد رفتارهای نامحترمانه و تهدید آمیز در محیط های آموزشی می باشد.
روش کار: در این مطالعه مقطعی توصیفی با استفاده از پرسشنامه، ۵۰ نفر از اساتید و ۱۵۰ نفر از دانشجویان علوم پزشکی بر اساس نمونه گیری آسان به سوالات مربوط به رفتارهای نامحترمانه (برهم زننده و تهدید کننده) پاسخ دادند.
یافته ها: در حدود دو سوم از اساتید اظهار داشتند”هرگز” طی یک سال گذشته رفتار نامحترمانه ای را از سوی دانشجویان مشاهده نکرده اند. ۵۶ درصد اساتید نیز اظهار داشتند ظرف یک سال گذشته “هرگز” رفتار تهدید کننده ای از سوی دانشجویان مشاهده نکرده اند. ۲/۳۰% درصد دانشجویان اظهار داشتند ظرف یک سال گذشته “هرگز” شاهد رفتار نامحترمانه از سوی اساتید نبودند. دیدگاه اساتید با سن و سابقه رابطه معنی دار داشت (p<0.05).
نتیجه گیری: اگرچه فراوانی و شدت رفتارهای توهین آمیز قابل توجه نبوده است، اما به دلیل اثرات مخرب چنین رفتارهایی اتخاذ راهکارهایی برای ایجاد محیط های یادگیری و یاددهی مناسب کاملاً ضروری می باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.