تحلیل ریسک در طراحی و ارزیابی فنی و اقتصادی بزرگراهها


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحلیل ریسک در طراحی و ارزیابی فنی و اقتصادی بزرگراهها دارای ۲۰۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحلیل ریسک در طراحی و ارزیابی فنی و اقتصادی بزرگراهها  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز تحلیل ریسک در طراحی و ارزیابی فنی و اقتصادی بزرگراهها۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحلیل ریسک در طراحی و ارزیابی فنی و اقتصادی بزرگراهها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحلیل ریسک در طراحی و ارزیابی فنی و اقتصادی بزرگراهها :

تحلیل ریسک در طراحی و ارزیابی فنی و اقتصادی بزرگراهها

مقدمه :

آنالیز هزینه چرخه عمر(LCCA)۱،یک تکنیک لازم الاجرا است که اصول جاافتاده تحلیل اقتصادی را برای ارزیابی اجرای درازمدت آلترناتیوهای قابل مقایسه سرمایه گذاری در های راهسازی (جاده دوخطه ،بزرگراه یا آزادراه )به کار می گیرد.پروسه LCCA، با جمع بندی تعادل پولی نزول یافته تمام سودها و هزینه هایی که احتمال می رود در هر گزینه (آلترناتیو)راهسازی وارد شود،انجام می شود.گزینه ای که بیشترین سودآوری را برای جامعه به همراه دارد،به عنوان گزینه بهینه در نظر گرفته می شود.بیشتر پارامترهای ورودیLCCA در ساخت بزرگراهها و آزادراهها ذاتا نامعین هستند،نظیر انواع هزینه ها،نرخ نزول ،دوره آنالیز،و نوع و زمان فعالیتهای نوسازی آینده که در هر گزینه چرخه عمر رخ خواهند داد.به منظور هدایت LCCA دریک پروسه مطمئن و درست ،درک کامل از پیش زمینه مهندسی و اقتصاد نظری در اینگونه ها باید به دست آید.

ساختار الگوی طراحی و ارزیابی فنی و اقتصادی بزرگراهها:

اهدافی که از ساخت های راهسازی انتظار می روند و ملاک انتخاب بین گزینه های

مختلف هستند، به سه بخش زیر تقسیم می شوند :

الف -کمینه بودن هزینه های سازه ای

ب -افزایش مشخصات عملکردی و بهره برداری

ج -افزایش نتایج حاصل از سرمایه گذاری اقتصادی

ارزیابی مجدد استراتژیهای طراحی در صورت لزوم :

ارائه نتایج و آنالیز آنها ، به پروسه ارزیابی مجدد استراتژیهای طراحی ، با توجه به دامنه کار ، زمانبندی ،یا دیگر فاکتورها کمک می کند .گاهی اوقات ، تغییر کم در استراتژیهای طراحی می تواند منجر به انتخاب بهتر برای گردد.شکل ۲-۹ ، رویکرد ساخت یافته LCCAرا نشان می دهد.

تحلیل ریسک در طراحی و ارزیابی فنی و اقتصادی بزرگراهها
فهرست مطالب

عنوان شماره صفحه

چکیده ……………………………………………………………………………………………………………………………………………….۱

مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………………………………..۲

فصل اول : تعریف مساله

۱-۱-تعریف کلی مساله ……………………………………………………………………………………………………………………۵

۱-۲-نیاز به مطالعه در مورد مساله ………………………………………………………………………………………………….۵

۱-۳-اثرات مهم مطالعه بر مساله از نظر بهبود آن ………………………………………………………………………….۶

۱-۴-اهداف و فرضیات ……………………………………………………………………………………………………………………..۶

۱-۵-دامنه اثر مساله در جامعه علمی و اجتماع ……………………………………………………………………………..۷

۱-۶-محدودیتها و چارچوب ……………………………………………………………………………………………۸

فصل دوم : کاوش در متون

۲-۱-مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………………۱۰

۲-۲-بررسی مقالات ………………………………………………………………………………………………………………………۱۱

۲-۲-۱- ساختار الگوی طراحی و ارزیابی فنی و اقتصادی بزرگراهها………………………………………….۱۴

۲-۲-۲-ریسک پذیری در طراحی و ارزیابی ساخت بزرگراهها…………………………………………………….۱۶

۲-۲-۳-روش شبیه سازی مونت -کارلو در ارزیابی ها…………………………………………………………۱۹

۲-۲-۳-الف -اساس شبیه سازی مونت کارلو در تصمیم گیری …………………………………………………..۲۲

۲-۲-۳-ب -تشریح شبیه سازی مونت کارلو………………………………………………………………………………..۲۴

۲-۲-۳-ج -تحلیل خروجی شبیه سازی مونت کارلو……………………………………………………………………۲۶

۲-۲-۳-د- ضعف شبیه سازی مونت کارلو در تصمیم گیری ها……………………………………….۲۷

۲-۳-بررسی تزها و ها…………………………………………………………………………………………………………۲۹

۲-۴-بررسی کتابها………………………………………………………………………………………………………………………..۳۲

۲-۴-۱-اصول آنالیز فنی و اقتصادی یک بزرگراه ……………………………………………………………….۳۴

۲-۴-۲-سطوح مختلف آنالیز در انتخاب گزینه های مختلف برای ساخت بزرگراه ……………………..۳۷

۲-۴-۳-تاریخچه LCCA در ارزیابی ساخت بزرگراهها…………………………………………………………………۳۸

۲-۴-۳-الف -اصول کلی آنالیز……………………………………………………………………………………………………….۴۰

۲-۴-۳-ب -مهم ترین شاخصها در ارزیابی اقتصادی بزرگراهها ………………………………………………….۴۰

۲-۴-۴-دستورالعمل FHWALCCAدر ارزیابی ساخت بزرگراهها…………………………………………….۴۳

۲-۴-۴-الف -نحوه تعیین و تعریف گزینه های مختلف برای ……………………………………………..۴۴

۲-۴-۴-ب -نحوه تصمیم گیری برروی روش کار: احتمالی یا قطعی …………………………………………..۴۴

۲-۴-۴-ج -نحوه تعیین پارامترهای اقتصادی عمومی ………………………………………………………..۴۴

۲-۴-۴-د-نحوه برقراری جریان هزینه برای هر گزینه ………………………………………………………۴۵

۲-۴-۴-ه -نحوه محاسبه ارزش فعلی خالص برای هر گزینه ……………………………………………..۴۵

۲-۴-۴-و-نحوه مقایسه و تفسیر آنالیز حساسیت نتایج هر گزینه راهسازی ………………………………۴۶

۲-۴-۴-ز-ارزیابی مجدد استراتژیهای طراحی در صورت لزوم ……………………………………………………۴۷

۲-۴-۵-کاربردی ترین شیوه LCCA در طراحی و ارزیابی فنی و اقتصادی بزرگراهها………………۴۸

۲-۴-۶-عدم قطعیتها و قابلیتهای اطمینان در تصمیم گیری ساخت بزرگراه ……………………………۵۰

۲-۴-۷-روش احتمالی در تصمیم گیری …………………………………………………………………………………….۵۴

۲-۴-۸-پیشنهادهای داده شده ……………………………………………………………………………………………………۵۸

۲-۴-۹-اعمال نرخ نزول در ارزیابی اقتصادی بزرگراهها………………………………………………………………۶۰

۲-۴-۹-الف -فلسفه اعمال نرخ نزول در ارزیابی ها……………………………………………………………..۶۳

۲-۴-۹-ب -جدیدترین تجربیات در ارزیابی یک بزرگراه …………………………………………………….۶۴

۲-۴-۹-ج -پیشنهاداتی برای نرخ نزول واقعی در تصمیم گیری …………………………………………………..۶۷

۲-۴-۱۰-عامل تورم در ………………………………………………………………………………………………………..۶۸

۲-۴-۱۱-فاکتور زمان در ……………………………………………………………………………………………………..۶۸

۲-۴-۱۲-دوره زمانی آنالیز …………………………………………………………………………………………………..۶۹

۲-۴-۱۳-کاربردی ترین شیوه ایالات متحده (FHWA)………………………………………………………………..۷۰

۲-۴-۱۴-پیشنهاداتی برای انتخاب دوره آنالیز یک بزرگراه ………………………………………………………….۷۲

۲-۴-۱۵-طرح زمانبندیهای نوسازی در یک بزرگراه …………………………………………………………………….۷۳

۲-۴-۱۶-پیشنهادات داده شده ……………………………………………………………………………………………………..۷۷

۲-۴-۱۷-انواع هزینه های وارده در ساخت یک بزرگراه ……………………………………………………………….۷۸

۲-۴-۱۷-الف -هزینه های کارفرما در ساخت بزرگراه …………………………………………………………………..۸۰

۲-۴-۱۷-ب -هزینه های کاربر در ساخت بزرگراه …………………………………………………………………………۸۱

۲-۴-۱۷-ب -۱-هزینه زمان تاخیر سفر در ساخت بزرگراه …………………………………………………………..۸۲

۲-۴-۱۷-ب -۲-هزینه های کارکرد وسایل نقلیه در ساخت بزرگراه …………………………………………….۸۳

۲-۴-۱۷-ج -هزینه های اجتماعی در ساخت بزرگراه ……………………………………………………………………۸۴

۲-۴-۱۸-انواع الگوهای رایج مورد استفاده در ارزیابی بزرگراهها…………………………………………………..۸۶

۲-۴-۱۸-الف -الگوی ترافیکی …………………………………………………………………………………………………………۸۶

۲-۴-۱۸-ب -الگوی زمان سفر………………………………………………………………………………………………………..۹۱

۲-۴-۱۸-ج -الگوی مصرف سوخت …………………………………………………………………………………………………۹۳

۲-۴-۱۸-د-الگوی تصادفات ترافیکی …………………………………………………………………………………………….۹۵

۲-۴-۱۸-ه -الگوی عوارض راهها…………………………………………………………………………………………………….۹۷

۲-۴-۱۹-پارامتر نسبت منفعت به هزینه (B.C) در احداث بزرگراهها…………………………………………۹۸

۲-۵-بررسی کنفرانسها…………………………………………………………………………………………………………………۱۰۰

۲-۶-سوالات مطرح شده و یافته ها تا زمان حاضر………………………………………………………………………۱۰۲

فصل سوم : روش فایل

۳-۱-روش بکارگرفته شده و دلایل آن ………………………………………………………………………………………..۱۰۵

۳-۲-دستور العمل جمع آوری اطلاعات و روش بکار رفته ………………………………………………………….۱۰۵

۳-۳-تعاریف و نشانه ها و اختصارات ریاضی ………………………………………………………………………………..۱۰۶

۳-۴-برنامه کامپیوتری استفاده شده ……………………………………………………………………………………………۱۰۷

۳-۵-ارائه مباحث ضروری علمی …………………………………………………………………………………………………۱۰۹

۳-۵-۱-ارزش زمان سفر در برآوردهای اقتصادی های راهسازی ……………………………………..۱۰۹

۳-۵-۱-الف -مفهوم ارزش زمان سفر…………………………………………………………………………………………..۱۰۹

۳-۵-۱-ب -ارزش زمان سفر در گذر زمان ………………………………………………………………………………….۱۱۱

۳-۵-۲-روشهای برآورد ارزش زمان سفر……………………………………………………………………………………۱۱۳

۳-۵-۲-الف -روش تولید-محور……………………………………………………………………………………………………۱۱۳

۳-۵-۲-ب -روش هزینه زمان (COT)…………………………………………………………………………………………..۱۱۵

۳-۵-۲-ج -روش ترجیح مشاهداتی ………………………………………………………………………………………………۱۱۶

۳-۵-۲-د-روش قیمت انتقال (TP)………………………………………………………………………………………………۱۱۸

۳-۵-۲-ه -روش اعتباردهی تصادفی (CV)…………………………………………………………………………………..۱۲۰

۳-۵-۳- ویژگیهای روشهای پنج گانه ………………………………………………………………………………………….۱۲۰

۳-۵-۳-الف -خصوصیات روش تولید-محور(روش اقتصادی )………………………………………………………۱۲۰

۳-۵-۳-ب -خصوصیات روش هزینه زمان ……………………………………………………………………………………۱۲۱

۳-۵-۳-ج – خصوصیات روش برآورد ارزش زمان سفر با داده های (RP)……………………………………۱۲۲

۳-۵-۳-د- خصوصیات روش قیمت انتقال (TP)…………………………………………………………………………۱۲۳

۳-۵-۳-ه – خصوصیات روش اعتباردهی تصادفی (CV)……………………………………………………………..۱۲۴

۳-۵-۴-کاربرد ارزش زمان سفر………………………………………………………………………………………………….۱۲۵

فصل چهارم : جمع آوری اطلاعات

۴-۱-مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………………….۱۲۷

۴-۲-موضوعات مورد نظر(سیستمهای منتخب راهسازی )………………………………………………………….۱۲۷

۴-۳-آمار و اطلاعات مورد نیاز…………………………………………………………………………………………………….۱۲۸

۴-۳-۱-بزرگراه …………………………………………………………………………………………………………………………….۱۲۸

۴-۳-۲-آزادراه ……………………………………………………………………………………………………………………………..۱۳۱

۴-۴-مشکلات در جمع آوری اطلاعات ……………………………………………………………………………………….۱۳۴

فصل پنجم : تحلیل اطلاعات و ارائه نتایج

۵-۱-تحلیل اطلاعات (مقایسه اقتصادی انواع آلترناتیوهای راهسازی )………………………………………..۱۳۶

۵-۱-الف -محاسبه انواع هزینه ها و منافع ناشی از احداث آلترناتیوهای مورد نظر……………………۱۳۶

۵-۱-ب -آنالیز حساسیت و تحلیل ریسک پارامترهای نامعین ……………………………………………………۱۳۷

فصل ششم : نتیجه گیری و پیشنهادات

۶-۱-نتیجه گیری در مورد هر یک از فرضیات فایل ………………………………………………………………۱۴۱

۶-۲-نتیجه گیری در مورد شکل فایل ……………………………………………………………………………………۱۴۱

۶-۳-کاربردهای علمی و تئوری ………………………………………………………………………………………………….۱۴۲

۶-۴-پیشنهادهای فایلاتی برای آینده …………………………………………………………………………………….۱۴۳

پیوست ۱……………………………………………………………………………………………………………………………………..۱۴۵

پیوست ۲…………………………………………………………………………………………………………………………………….۱۶۰

منابع فارسی ……………………………………………………………………………………………………………………………..۱۷۲

منابع انگلیسی ………………………………………………………………………………………………………………………….۱۷۲

چکیده انگلیسی ………………………………………………………………………………………………………………………۱۷۴

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.